Syyskausia?

• Viestiketjun aloittaja Aeuk
  • Aloituspäivämäärä

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Näköjään FGPLC:ssä ajetaan seuraavalla kaudella säännöllä:

"jokaisella autolla pitää ajaa vähintään 1 kisa ja maksimissaan 2
kisaa. Eli Min 1, Max 2 Sääntö.

Radat: 11 rataa, jotka ajetaan vuoden 67 järjestyksessä. Poikkeuksena kuitenkin, että Ranskan osakilpailu ajetaan Rouenissa eikä Le man Bugatissa. radat-> kyalami, monaco, zandvoort, spa, rouen, brands, nring,
mosport, monza, glen, mexico"

Ei paha sääntö ollenkaan.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
VJR sanoi:
Tai, jos ois niin, että jokaisella autolla pitäis ajaa 2 kisaa, MUTTA vapaaehtoisesti saisi ajaa huonommalla autolla. Eli esim. 2 Lotus-kisaa saisi ajaa Ferrarilla. Eli kuski X voisi ajaa esimerkiksi 6 kisaa Ferrarilla(Lotus,Eagle,Ferrari), 4 Cooperilla(Brabham,Cooper) ja 4 BRM:llä (Honda,BRM)
Mun puolesta tällä säännöllä voidaan ajaa.

VJR tekee sit sellasen hommelin/sivun/systeemin, että jokaisen kuskin pitää ilmoittaa ennen kisan alkua minkä auton käyttää sit alkavassa kisassa siitä 2 autoa/kisa-säännöstä.

Marko

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Eikös auton valinnasta pitänyt tulla osa teamin politiikkaa, team päättää millä autolla kukin kilpailu ajetaan. Mielestäni webbisivua jossa ilmoitetaan millä autolla ajetaan ei ole tarvetta tehdä, jokainen teami osaa pitää kyllä kirjaa....

3 addonia vois liittää mukaan sarjaa äänestyksen perusteella, näin saadaa 14 kisaa / 2 kisaa per auto = 7 automerkkiä.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Niin, joo :D Tarkoitus oli että privassa kerrottaisiin ne käytetyt autot ennen kisoja, ettei äijät sitten ala kisan jälkeen taktikoimaan lähtökolarin jälkeen, minkä auton siinä tuli käytettyä. :D

Marko. Se 2 autoa/kisa on edelleen mun suosikki syksyn liigaan, mutta pieni osa porukasta omaa niin suuria ennakko asenteita kaikkeen että oksat pois. Ei noilla autoilla niin suuria eroja oikeasti ole.. nykyäänkin mulla on lähes samanlaiset setupit joka autossa, eli niihin setuppien tekemisen vaikeuteen on turha kenenkään vedota.

Mutta... tää touhu on mennny taas yhtä vaikeaksi kuin vuos sitten... pohditaan sääntöjä taas vaikka kuinka kauan ja osa porukasta menettää jo tässä vaiheessa kiinnostuksensa koko hommaan. Ja mitä tahansa minä ja ym. yrittää ehdottaa niin siinä on aina kaks puolta vastakkain.. mulle on ihan sama oikeastaan millä säännöillä ajetaan, mutta mua kiinnostaisi ihan oikeasti tietää mitä muut on mieltä mistäkin sääntöasiasta.

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Sijainti
Hämeenlinna
Pasi73 sanoi:
Niin, joo :D Tarkoitus oli että privassa kerrottaisiin ne käytetyt autot ennen kisoja, ettei äijät sitten ala kisan jälkeen taktikoimaan lähtökolarin jälkeen, minkä auton siinä tuli käytettyä. :D

Marko. Se 2 autoa/kisa on edelleen mun suosikki syksyn liigaan, mutta pieni osa porukasta omaa niin suuria ennakko asenteita kaikkeen että oksat pois. Ei noilla autoilla niin suuria eroja oikeasti ole.. nykyäänkin mulla on lähes samanlaiset setupit joka autossa, eli niihin setuppien tekemisen vaikeuteen on turha kenenkään vedota.

Mutta... tää touhu on mennny taas yhtä vaikeaksi kuin vuos sitten... pohditaan sääntöjä taas vaikka kuinka kauan ja osa porukasta menettää jo tässä vaiheessa kiinnostuksensa koko hommaan. Ja mitä tahansa minä ja ym. yrittää ehdottaa niin siinä on aina kaks puolta vastakkain.. mulle on ihan sama oikeastaan millä säännöillä ajetaan, mutta mua kiinnostaisi ihan oikeasti tietää mitä muut on mieltä mistäkin sääntöasiasta.
Ei noissa sun ehdotuksissas mitään vikaa ole ollut. Privaahan ei tarvita, koska senhän näkee jo replaysta, millä autolla talli oli viivalla. Ja meillähän on jo tulossivun runkokin valmiina, kiitos VJR:n.

Kelpaakos muille, jos muut säännöt olisivat sitten seuraavat:
Kisan pituus: int
Damage: realistic
Asenne: tiukkaa kisaa pilke silmäkulmassa
pisteytys: vanha tuttu forumGPL-pisteytys (periaatteessa keskivertokisassa jokainen saa pisteitä.)

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
VJR:n ehdotelma olis hyvä, koskapa... ensinnäkään en kuitenkaan kaikkiin kisoihin tule... toisekseen 6 kisaa ferrarilla ehkäpä riittää juuri ja juuri tyydyttämään ajohalut...

Vihreä valo täältä.

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Sijainti
Hämeenlinna
Dominic sanoi:
VJR:n ehdotelma olis hyvä, koskapa... ensinnäkään en kuitenkaan kaikkiin kisoihin tule... toisekseen 6 kisaa ferrarilla ehkäpä riittää juuri ja juuri tyydyttämään ajohalut...

Vihreä valo täältä.
Joo, eli paremman sais aina vaihtaa halutessaan huonompaan. Minun kantani asiaan on: :thumbup:

Domppari, sun tarttee joskus koittaa BRM:ää, ihastut taatusti. :)

SamiJ

Well-known member
Millonkas ne kisat sit alkais, tahtoo päästä ajamaan :cool:

SamiJ

Well-known member
Juu sopii ainakin mulle. Mikäs mahtais olla ekan kisan päivämäärä?

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Arcanum sanoi:
Privaahan ei tarvita, koska senhän näkee jo replaysta, millä autolla talli oli viivalla.
Kyllähän tuossa VJR:n ehdotuksessa jonkinlaista kirjanpitoa pitäis pitää, Miten sen replaysta muka näkee jos esim. Kyalamiin herra x on valinnu Lotuksen, mutta ajaa sen tilalta Eaglea?

Originally posted by VJR
Tai, jos ois niin, että jokaisella autolla pitäis ajaa 2 kisaa, MUTTA vapaaehtoisesti saisi ajaa huonommalla autolla. Eli esim. 2 Lotus-kisaa saisi ajaa Ferrarilla. Eli kuski X voisi ajaa esimerkiksi 6 kisaa Ferrarilla(Lotus,Eagle,Ferrari), 4 Cooperilla(Brabham,Cooper) ja 4 BRM:llä (Honda,BRM)

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Mo.

Arcanumin systeemit tuntuis toimivilta, ja siihen VJR:n autosysteemi päälle Pasin ehdottamalla etukäteenilmoittamisella. Näin olisi omasta mielestäni paras. Ja talleittain valittaisiin autot.

Mutta tuota, olisiko jollakulla ratkaisuehdotelmia tuohon Bandwidth mismatch -ongelmaan, josta tuossa GPL bugittaa -threadissa viimeisessä postissa kerron. Olis kiva saada multiplayer-systeemit toimimaan josko sitä sitten vaikka tulisi kautta taas ajamaan.

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Sijainti
Hämeenlinna
Pasi73 sanoi:
Kyllähän tuossa VJR:n ehdotuksessa jonkinlaista kirjanpitoa pitäis pitää, Miten sen replaysta muka näkee jos esim. Kyalamiin herra x on valinnu Lotuksen, mutta ajaa sen tilalta Eaglea?
Eikös se sillon oo valinnu Eaglen, jos se sillä on viivalla? ja jos se on käyttäny jo entuudestaan 2 eaglea, niin sillon siitä kuluu Lotus, koska huonommanhan sai aina valita paremman tilalle. Eli periaatteessa BRM:llä vois ajaa kaikki kisat, sit taas Hondalla vois ajaa kaikki, paitsi kaks olis pakko ajaa BRM:llä, Cooperilla vois ajaa kaikki, paitsi 4, koska kaksi näistä pitää ajaa Hondalla ja kaksi BRM:llä. its iisi. Mut joo, voishan jonku seurannan noille sitten tehdä, vaikka sellasen, että jokanen ruksaa listaan auton, jolla ajaa. Miksei ne vois sitten näkyä jopa ennen kisaa. Ei se mua ainakaan haittaa ja jos se jotakuta haittaa, niin sitten on varmaan liian vakavilla mielin liikenteessä. :doubtful:

hannu^

Well-known member
Sijainti
Joensuu
Minä viikonpäivän kisat ajetaan? Kaikki kun ei ole varmoja että pääseekö :frown:

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Sijainti
Hämeenlinna
hannu^ sanoi:
Minä viikonpäivän kisat ajetaan? Kaikki kun ei ole varmoja että pääseekö :frown:
Hums, eikös jotku puhunu sunnuntai-liigasta? :D Tarkoittivatkohan sunnuntai-ajelua vaiko kenties sitä, että ajetaan sunnuntaina, en sitten tiedä. Jonkille ja Pasille varmaan sopii sunnuntai, mites muille? Itelle toistaseks käy kaikki päivät, paitsi perjantai-lauantai akseli, koska silloin olen melko todennäköisesti turun suunnalla ja kaukana koneesta. :dunno:

Jos ei ehdotettu aika kelpaa, niin vineä peliin, josko saatais ajopäivä päätettyä :)

hannu^

Well-known member
Sijainti
Joensuu
Mulle kävis maanantai tai torstai kuin nyrkki silmään, sunnuntaina saattaa tulla muita sarjoja päälle :cool:

SamiJ

Well-known member
Arcanum sanoi:
Itelle toistaseks käy kaikki päivät, paitsi perjantai-lauantai akseli, koska silloin olen melko todennäköisesti turun suunnalla ja kaukana koneesta. :dunno:
Sama.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Kisat sunnuntaille jolloin ei oo FGPLC:n kisoja. ;)

Eli mulle sopis (ja ehkä myös Akjanulle) seuraavat sunnuntait:
5, 12, 19 syyskuu
3, 17, 24 lokakuu
7, 21 marraskuu
5, 19 joulukuu
2, 16, 30 tammikuu
13, 27 helmikuu
13, 20, 27 maaliskuu

Viimeksi muokattu:

Sajaja

Well-known member
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Pasi73 sanoi:
Kisat sunnuntaille jolloin ei oo FGPLC:n kisoja. ;)

Eli mulle sopis (ja ehkä myös Akjanulle) seuraavat sunnuntait:
5, 12, 19 syyskuu
3, 17, 24 lokakuu
7, 21 marraskuu
5, 19 joulukuu
Pasi, menin sitten ilmoittautumaan div50:een. Eli jos tulen ajamaan Forumgpl:ään (vielä pikkusen epävarma ajanko koko sarjan vai keikkailenko), niin noi päivät sopii mulle myös. Sikäli mikäli haluatte ajaa päällekkäisinä päivinä, niin "no hätä", en itse ainakaan vetele mitään "palko-kamaa" nenääni :p Silloin vaan jää ForumGpl:n mahtikisat väliin :(