19.10
Juoksua 1h10min ja noin 13 km. Puolet asvaltilla ja puolet pururadalla. Vauhti oli kohtalaisen hiljainen, mutta fiilikset sitäkin paremmat. Nyt tuntui hyvältä juoksu ja askel vei mukavasti eteenpäin kokoajan. Ois perhana pitänyt vetää toinen samanlainen samoilla lämpimillä.
Saldo 2007:
Juoksua 741km, n.65h23min
Punttia 64 h
Sulkapallo 1 h 15 min
Jalkapalloa 3 h 20 min
Hiihto 108 km, 10h42 min
Sekalaista (luistelua,kävelyä,sählyä jne...) 3h30min
Jacques sanoi:
Mikä sulla on muuten peruste sille onko juoksutreeni onnistunut vai ei? Katotko syke/nopeus suhdetta vai vedätkö aina täysiä ja katot pelkkää aikaa? Kysyn ihan omia juoksutreenejäni silmällä pitäen.. Mulla on ihan älytön keskisyke juostessa (165-170), vaikka en silti mene läheskään täysiä.. Pitäs saada syke alemmas. Eli pitäskö mun vaan maltilla vetää löntystelyvauhtia? En haluis tehdä tällaisia rankkoja treenejä jos niistä ei oo hyötyä.. vaik kiva fiilis niistä tuleekin... muutkin voi vastata.
Määrittelen onnistumisen ihan puhtaasti sillä, miltä tuntui. Silloin kun ei kulje, niin sen huomaa heti kehossa voimattomuutena ja väkinäisyytenä, askel ei ikäänkuin vie eteenpäin niinkuin haluaisi. Matka tuntuu helvetin pitkältä ja oottaa vaan että pääsee pois. Kun taas on hyvä treeni, niin askel vie kokoajan eteenpäin ja touhu on oikeasti mukavaa. Yleensä ne tuntemukset korreloivat suoraan aikaan, huonolta tuntuvan lenkin aika on yleensä normaalia tasoa huonompi, kun taas helvetin hyvältä tuntunut normaalia parempi.
Ei noista sykkeistä kannata huolestua, sulla on vain hyvin kiertävä pieni sydän, joka saa noita iskuja helvetisti ja helposti. Mulla taas on ihan päinvastoin, syke kestaa alhaisena vaikka tekis mitä. Taasen se kaveri, jonka kanssa ollaan vedelty noita pidempiä lenkkejä on enemmän sun kaltainen. Mulla sykkeen ollessa 130 sillä huitelee jo 150. Juokset vain siltä miten tuntuu, ja monipuolisesti! Maltilla löntystellä ne pitemmät lenkit ja sitten vähän lyhyemmät vetää kovempaa. Ja joskus löntystellä lyhyemmätkin ja kovempaa pidemmätkin.
Perhana on niin hyvä fiilis että taidanpa nostella vielä vähän puntteja! Kohta taas raportoimaan