Taavi ja mestaruushaaveet

Mera

Tutkija
Sijainti
Finland
Maaliskuun Veikkaajan f1-liitteessä Deividiltä kysyttiin että "mihin perustuu jatkuva uskosi mestaruuteen?". "Faktoihin" vastasi mies. Pidä vain ensi vuonnakin yllä mestaruushaaveita, mutta: please, älä enää toitota niitä suureen ääneen julki, johan sinulle sylivauvatkin kohta nauraa wink . Meinaan, uskottavuutesi on siinä suhteessä pyöreä nolla.

Jos mestariksi halajat, ota oppia tallikaverisi lannistumattomuudesta vastoinkäymisten yhdeydessä ja uskosta omiin mahdollisuuksiin tukalassakin tilanteessa.

Hurmurisija

Well-known member
Oooon se mahdollista:

1. Mäcillä selvästi nopeampi auto kuin muilla.

2. Kimi rytistää muutamassa kisassa ja muutamassa pettää Tekniikka, kun taas David porskuttaa voittoon. TAI Kimi loukkaantuu ja joutuu jättämään kisoja väliin.

3. David mestariksi ja britit ylistävät hänet maailman nopeimmaksi.

Terho

Alain
Sijainti
Hämeenlinna
Pitäähän sitä mestaruushaaveita olla, varsinkin kun ajaa vuosikausia autolla, mikä on sarjan parhaimmistoa.

Tehomylly

Vihainen mies
Sijainti
Tampere
Kyllähän Kimin tulevaisuus toisaalta näyttää hyvältä tallissa, jossa tällaiset nahkasahat saavat ajaa vuodesta toiseen.

Vaikka ei löytyisikään Schumacherille luontaista kykyä, 100% omistautumista asialle ja sikamaista häikäilemättömyyttä (=vain positiivinen ominaisuus F1:ssä) niin eiköhän se mestaruuskin sieltä jossain vaiheessa tule.

Conda

Well-known member
Sijainti
Porvoo
Lempinimiä, osa yleisesti tunnettuja, osa omia keksimiäni:

David=laatikkopää
Schumi=koukkuleuka
Kimi=Kimittäjä
Rubens=Tommi Mäkinen
Frentzen=Fox Mulder
Montoya=Suklaasilmä
Mika Salo=Iiro Seppänen
JJ=Jänis

Mustaerkki

Well-known member
Sijainti
Jumalan selän takaa
Coulthard kaudestaan: Henkinen puoli petti

01.11.2003 20:57

Skottikuski David Coulthard myöntää, että hänen vaisut aika- ajoesityksensä päättyneen F1-kauden aikana johtuivat ongelmista henkisellä puolella.

Coulthardin sisäiset paineet uudessa yhden nopean kierroksen aika-ajossa onnistumisesta kasvoivat niin suuriksi, ettei hän niiden takia enää pystynyt huippusuoritukseen. Hän epäonnistui kauden alkupuolella kolmessa aika-ajossa peräkkäin (Imolassa, Barcelonassa ja Itävallassa), ja joutui tämän jälkeen henkiseen takalukkoon.

- Kyse on enemmänkin henkisestä kuin fyysisestä ongelmasta. Olen osoittanut, että minä osaan ajaa autoa lujaa. En vain pystynyt rentoon suoritukseen aika- ajoissa. Heti kun alkaa ajatella, ettei nyt ole varaa samanlaiseen virheeseen kuin viimeksi, niin menettää jo aikaa. Se on niin pienestä asiasta kiinni. Sitä tilannetta varten ei voi harjoitella testeissä, koska samanlaista tilannetta ei voi keinotekoisesti luoda, Coulthard selitti Autosport-lehdessä.

(MTV3)
Ihmetyttää vain tuo kohta "Olen osoittanut, että minä osaan ajaa autoa lujaa." :confused: wink

Vai hidastivat edellisten aika-ajojen tapahtumat Taavettia aika-ajoissa. Ihme kyllä, tiimikaverilla se meni vähän toisinpäin. Esimerkiksi Räikkösen kämmi Kanadan aika-ajoissa ei tehnyt häntä varovaisemmaksi, vaan virheestään sisuuntuneena hän löi seuraavana kisaviikonloppuna paaluajan tauluun.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Onhan David ajanut autoa kovaa, mutta sitä pitäisi tehdä koko ajan. Spassa -99 Coulthard kepitti Häkkiset ihan rehellisesti, se vaan ei riitä että on kova kerran kauessa.

Ma

Arrogant Opportunist
Sijainti
UP, Michigan
Kyllähän Davidilla on vauhti joissain kisoissa ollut ihan huippuluokkaakin, tosin miehellä ei taida olla yhtään ns. ylivoimaista voittoa tilillään, jolloin muut eivät yksinkertaisesti vauhdissa olisi pysyneet.

Mera

Tutkija
Sijainti
Finland
Mustaerkki:
Coulthard kaudestaan: Henkinen puoli petti

01.11.2003 20:57

Skottikuski David Coulthard myöntää, että hänen vaisut aika- ajoesityksensä päättyneen F1-kauden aikana johtuivat ongelmista henkisellä puolella.

Coulthardin sisäiset paineet uudessa yhden nopean kierroksen aika-ajossa onnistumisesta kasvoivat niin suuriksi, ettei hän niiden takia enää pystynyt huippusuoritukseen. Hän epäonnistui kauden alkupuolella kolmessa aika-ajossa peräkkäin (Imolassa, Barcelonassa ja Itävallassa), ja joutui tämän jälkeen henkiseen takalukkoon.

- Kyse on enemmänkin henkisestä kuin fyysisestä ongelmasta. Olen osoittanut, että minä osaan ajaa autoa lujaa. En vain pystynyt rentoon suoritukseen aika- ajoissa. Heti kun alkaa ajatella, ettei nyt ole varaa samanlaiseen virheeseen kuin viimeksi, niin menettää jo aikaa. Se on niin pienestä asiasta kiinni. Sitä tilannetta varten ei voi harjoitella testeissä, koska samanlaista tilannetta ei voi keinotekoisesti luoda, Coulthard selitti Autosport-lehdessä.

(MTV3)
Ihmetyttää vain tuo kohta "Olen osoittanut, että minä osaan ajaa autoa lujaa." :confused: wink

Vai hidastivat edellisten aika-ajojen tapahtumat Taavettia aika-ajoissa. Ihme kyllä, tiimikaverilla se meni vähän toisinpäin. Esimerkiksi Räikkösen kämmi Kanadan aika-ajoissa ei tehnyt häntä varovaisemmaksi, vaan virheestään sisuuntuneena hän löi seuraavana kisaviikonloppuna paaluajan tauluun.
Voisi vielä lisätä, että sama ongelma DC:llä oli myös GP-ajoissa. Brasilian kisa taisi kääntää miehen koko kauden lopullisesti alamäkeen. Jos nyt oikein muistan, niin Deivid oli juuri tullut varikolta kun kisa keskeytettiin ja sitä ennen oli johtanut kisaa. Eikös mies vetänyt oikein kunnon lärvit kisan jälkeen kun pettymys oli niin kova. Siitä eteenpäin kausi oli yhtä alamäkeä. Tuskin edes Kimi odotti, että on Macin kuskeista noin selvästi parempi.

Mikä auttaisi Taavia? Henkinen tukiko, kävisi vaikka psykiatrilla :rolleyes: .

JJ7

Well-known member
Juuh, mestaruutta ei DC tule ikinä voittamaan, vaikka ihan kelpo kuljettaja onkin.. Ei edes vaikka uusi pistelaskutapa mahdollistaisi MM:n voittamisen tasaisella pisteiden keräämisellä..

Riikka

Banned
No jo on täällä viisasta porukkaa, kun naama peruslukemilla itsevarmana lausutaan, ettei hän tule voittamaan koskaan mestaruutta. Kun noin viisaita olette, tiedätte varmaan lopputuloksetkin etukäteen. Miksi seurata koko F1-sarjaa, ja miksi ei voittaa suuria summia veikkauspeleistä?

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
No, kyllä ainakin itse laittaisin omaisuuteni likoon jos jossain voisi veikata, että tuleeko Coulthardista mestaria. Mutta eipä veikkauskaan tällaista yväntekeväisyyttä harrasta. frown

FO110K

Banned
Riikka:
No jo on täällä viisasta porukkaa, kun naama peruslukemilla itsevarmana lausutaan, ettei hän tule voittamaan koskaan mestaruutta. Kun noin viisaita olette, tiedätte varmaan lopputuloksetkin etukäteen. Miksi seurata koko F1-sarjaa, ja miksi ei voittaa suuria summia veikkauspeleistä?
keskusteluforumilla yleensä tuodaan julki omat näkemykset/mielipiteet, täytyyhän omiin sanoihinsa uskoa... Itse yhdyn kyllä tuohon edellä mainittuun, ei oo DC:llä rahkeita mestaruuteen...
(ainiin, yleensä seuraamalla sarjaa myöskin ne käsitykset muodostetaan, ei pään aukomisella f1-forumilla wink )

Riikka

Banned
Sanokaapas minulle, että miksi ihmeessä Ron Dennis ja kumppanukset olisi niin tyhmiä, että pitäisivät tallissaan kuljettajaa, joka on niin huono, ettei koskaan pääsisi terävimpään kärkeen eli taistelemaan mestaruudesta?

JJ7

Well-known member
Riikka:
Sanokaapas minulle, että miksi ihmeessä Ron Dennis ja kumppanukset olisi niin tyhmiä, että pitäisivät tallissaan kuljettajaa, joka on niin huono, ettei koskaan pääsisi terävimpään kärkeen eli taistelemaan mestaruudesta?
Mietipä sitä.. wink

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Oberfeldwebel:
Onhan David ajanut autoa kovaa, mutta sitä pitäisi tehdä koko ajan. Spassa -99 Coulthard kepitti Häkkiset ihan rehellisesti, se vaan ei riitä että on kova kerran kauessa.
No jaa... En usko Mikan ajaneen täysillä tuota kisaa. Uskon, että Mika odotti tallimääräystä kisan aikana, ehkä kuin hyvityksenä Davidin Itävallan törttöilyille. Kisan jälkeen ei Davidille paljoa onnitteluja Mikalta tullut. Jäämiehen jäätävä katse vain. :D

Ilmari

Banned
No jaa... En usko Mikan ajaneen täysillä tuota kisaa.

Etpä tietenkään wink

Observer

Well-known member
Muistaakseni Häkä myönsi tuon itsekin kisan jälkeen. Olikohan Autosportin Grand Prix Reviewissä 1999 kommentti tyyliin "it completely destroyed my feeling for the race". Tällähän tarkoitettiin sitä ensimmäisen mutkan kolistelua. Mikasta tuntui varmaan aika kurjalta varsinkin Itävallan tapahtumien jälkeen että joutuu ajamaan omaa tiimikaveriaan vastaan yhtä kovaa kuin muiden tiimien kuskeja kun samaan aikaa Irvine sai Ferrarilla täyden ykköskuskin kohtelun.