Täällä seuraamme erään murmelin taistelua karvapalloa (?) vastaan

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Sytytät papatin ja nielet sen ajoissa. Eiköhän lähde pala kurkusta.

Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tilannepäivitys, päivä 3, kello 23:43

Mahdolliset syyt:
- paiserutto
- kyhmy esim. äänihuulissa
- närästys
- hypokondria

Kokeilemani ratkaisut:
- köhiminen
- korina
- murina
- tarmokas nieleskely
- Strepsils
- tulikuumalla suolavedellä kurlaaminen
- karkeiden, eri tavalla kokkareisten sekä samettisten ruoka-aineiden nauttiminen

Vielä kokeilemattomat konstit:
- syytämällä kalastus (PuoliPöhkö)
- dynamiittikalastus (Lancer)

Karvaisuustilanne: muuttumaton

Kommentti: Närästystä on joskus ollut, ei kuitenkaan moneen aikaan. Tuskin siis siitä johtuvaa.

Viimeksi muokattu:

Ria

Jäässä
Tästä kommentista ei taatusti ole mitään apua, mutta mun ois mitä ilmeisimmin pitäny jättää tää ketju lukematta, koska nyt musta tuntuu että mun kurkussa on karva, tosin ei palloa.

WebSlave

Trackman
Närästys tuntuu alempana.

Mutta siis hengittäminen, nieleminen tai puhuminen ei satu, tunne on vain ärsyttävä (kutittava?) ja että jotain ylimääräistä on nielussa?

Ria

Jäässä
Kai olet myös koittanu syödä jotain karkeaa niinku näkkileipää vaikkei sitä ratkaisuissa mainitakaan?

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tästä kommentista ei taatusti ole mitään apua, mutta mun ois mitä ilmeisimmin pitäny jättää tää ketju lukematta, koska nyt musta tuntuu että mun kurkussa on karva, tosin ei palloa.
Lisään luulosairauden mahdollisten syiden listaan.

Kai olet myös koittanu syödä jotain karkeaa niinku näkkileipää vaikkei sitä ratkaisuissa mainitakaan?
Kyllä, kuten myös kaikkia muita mahdollisia ruokakombinaatioita eri tavalla kokkareisista samettisiin.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Erään entisen työkaverini veli sairastui aikoinaan 'kummalliseen kurkkuun'. Ensimmäinen oire oli heinäpellolla olon jälkeinen piikin tunne kurkussa. Piikin tunne kurkussaan ei luovuttanut vuodenkaan tutkimusten jälkeen.

Muutaman vuoden jälkeen hänet todettiin mielisairaaksi, ja sillä profiililla hän eli elämänsä hautaan asti. Tapasin tämän sairaan muutaman kerran. Surullista ja pelottavaakin oli se.

Hahmo Bobakin ei pidä postauksestani ottaa itseensä. Kunhan kerroin erään muistamani jutun kurkkuun liittyvistä tapauksista takavuosilta.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Luin tuolta noin, että jollain oli ollut karvapallo kurkussa ensioireena pahentuvasta allergiasta. Tässä tapauksessa oireen sytyttimenä toimi maapähkinä.
Myöhemmin oireet pahenivat siten, että nykyään adrenaliiniruisku on oltava aina mukana, jottei tukehdu kuoliaaksi kun kokki on laittanut ruokaan maapähkinäöljyä.

Toisaalla joku oli jo vuonna 2005 varma, että tämä oireensa on merkki kurkunpääsyövästä. Toinen kehotti menemään kiireen vilkkaa lääkäriin.
Ei ole palannut näemmä toikkiin kertomaan oliko vai eikö ollut.

Syyt:
Maapähkinä
Kurkunpääsyövä

Keinot:
Henkilökohtainen kokki
Adrenaliiniruisku ja lekuri

Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mutta siis hengittäminen, nieleminen tai puhuminen ei satu, tunne on vain ärsyttävä (kutittava?) ja että jotain ylimääräistä on nielussa?
Mikään ei satu eikä myöskään kutita, sellainen ärsyttävä tunne on vaan.
Luin tuolta noin, että jollain oli ollut karvapallo kurkussa ensioireena pahentuvasta allergiasta. Tässä tapauksessa oireen sytyttimenä toimi maapähkinä.
Myöhemmin oireet pahenivat siten, että nykyään adrenaliiniruisku on oltava aina mukana, jottei tukehdu kuoliaaksi kun kokki on laittanut ruokaan maapähkinäöljyä.

Toisaalla joku oli vuonna 2005 varma, että oire on merkki kurkunpääsyövästä. Toinen kehotti menemään kiireen vilkkaa lääkäriin.
Ei ole palannut näemmä toikkiin kertomaan oliko vai eikö ollut.
Allergia voisi olla järkevä selitys, kun vastaavia oireitakin oli viimeksi aamulla silmien kirvelyn ja vuotamisen muodossa. Olen viime aikoina alkanut ahtaa naamaani tomaatteja, joka on kai suht yleinen allergeeni ja sikäli hyvä selitys. Kurkunpään syövän yleisin oire näkyy olevan käheys, ja tenorini on yhtä kirkas kuin tavallisesti. Ei silti suljeta sitäkään pois aivan vielä.

Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tilannepäivitys: päivä 4, klo 00:27

Mahdolliset syyt:
- paiserutto
- närästys
- hypokondria
- allergia
- kurkunpään syöpä

Kokeilemani ratkaisut:
- köhiminen
- korina
- murina
- tarmokas nieleskely
- Strepsils
- karkeiden, eri tavalla kokkareisten sekä samettisten ruoka-aineiden nauttiminen

- henkilökohtainen kokki
- adrenaliiniruisku
- lääkäri

Karvaisuustilanne: muuttumaton

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Et ole tuota mun ehdotusta vielä kokeillu , sarjassamme ehkä toimivat neuvot .
En pidä käsillä eukalyptusnamuskoja tällaisten hätätilanteiden varalta etupäässä siksi, että kaltaiseni herkkuperse olisi ahminut ne ostopäivänä, enkä myöskään omista pönikkää, jossa on suuaukko henkäilyä varten. Lisäksi en usko kurkkukipuun normaalisti tepsivien ratkaisujen tehoon, kun kyse on vähän erilaisesta vaivasta.

Rentta

Well-known member
Sijainti
Täällähä mä
En pidä käsillä eukalyptusnamuskoja tällaisten hätätilanteiden varalta etupäässä siksi, että kaltaiseni herkkuperse olisi ahminut ne ostopäivänä, enkä myöskään omista pönikkää, jossa on suuaukko henkäilyä varten. Lisäksi en usko kurkkukipuun normaalisti tepsivien ratkaisujen tehoon, kun kyse on vähän erilaisesta vaivasta.
ymmärrän ... hmm ... mietin vaan että tuo voisi auttaa kostuttamaan kurkkua , eukonlepytys , kun ainakin tupakin muodossa erittää kosteutta kurkkuun haitaksi asti .

Mutta ehkä lekurin jälkeen löytyy apu onkisiimaasi , veikkaisin , että joku antibioottinen henkityssumute voisi olla parsa . Mutta eiköhän ne terveydenhoidon ammattilaiset parhaiten tiedä , itse en tiä muuta , muutakun itse kärsinyt kurkkukivuista säännöllisesti , niin fundeerasin jtn vinkata mikä itsellä on kuivaan ja kutisevaan kurkkuun auttanut.

Edit : ja vielä yksi *pilkku*

Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tilannepäivitys: Päivä 4, klo 5:00

Mahdolliset syyt:
- paiserutto
- närästys
- hypokondria
- allergia
- kurkunpään syöpä

Kokeilemani ratkaisut:
- köhiminen
- korina
- murina
- tarmokas nieleskely
- Strepsils

Kokeiltavana olevat ratkaisut (vaikutus ei heti nähtävissä):
- tomaatittomuus
- allergialääkkeet

- henkilökohtainen kokki
- adrenaliiniruisku
- lääkäri
- eukalyptushöyryjen hönkiminen pönikästä, jossa suuaukko henkäilyä varten, ja jonka nimi ei toistaiseksi ole tiedossa
- antibioottinen henkityssumute

Karvaisuudentunne unessa kehittämälläni viisiportaisella karvaisuudentunnetta indikoivalla asteikolla, jossa 1 tarkoittaa suurinta mahdollista karvapalloa ja 5 yhtä kissankarvaa: Furball 4 (oli: Furball 3)

Muuta: Faatoin powttaa eiwen awahuuweni.

markoj

Custom User
Joku tais jo mainitakki, mut mulla oli joskus kans jotain ruokajäämiä takertunu juurikin tuolle alueelle. Olikohan just jotain omenan kuoria tai vastaavaa. Aika monta päivää niitä sai kakoa ennen ku lähtivät. Kuvailemas oireet tuntuu tutulta. Kipases päivystyksessä niin hoitsu kurkkaa kurkkuus.

Sijainti
Kerava
Hitto, olin tulossa ehdottamaan allergiaa mutta oletkin saanut sen listalle jo. Itse on tuollainen olo koivun siitepölyn aikaan tai jos joudun olemaan yhtään liikaa kissan ja/tai koiran kanssa samassa huoneessa. Lähtee astmakohtauslääkkeellä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
- Kurkunpään tulehdus
- Angiina
- Poikaystävän mälli suussa

Joka tapauksessa menisin lääkäriin.

Tsemppiä.