Täällä spekuloimme loppukauden mestaruustaistoa

Mangelo

Well-known member
Mitäs jos alonso ja webber molemmat keskeyttävät ja vettel tulee toisena maaliin niin eikös silloinkin ketuttais vielä enempi jos olisivat käyttäneet tuon mainostamasi "ilmaisen 7 pisteen kupongin"?
Eli olisivat menettäneet ns.maineen ja silti vielä hävinneet mestaruuden
Luulen että tällaisten asioiden vuoksi eivät lähteneet järjestelemään lopputulosta. Voi olla että tämän vuoksi häviävät mestaruuden todennäköisemmin, mutta eivät ainakaan häviä mestaruutta kasvot menettävällä tavalla.

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Fakta on ettei Ferrarin tallimääräyksiä muisteta juuri muualla kuin tällä forumilla Alonson voittaessa.
En tiedä yhtään tallia joka olisi jäänyt historiaan reilun urheiluhengen kannattajana.

Mutta vielä on mahdollisuus toiseen lopputulokseen. :thumbup:

JVR

Banned
Eli olisivat menettäneet ns.maineen ja silti vielä hävinneet mestaruuden
Jos Red Bullit ei mestaruutta voita niin media tulee raiskaamaan Red Bullin ja ylistämään Alonsoa. Red Bullia haukutaan nyt jo idiooteiksi vaikka mestaruutta ei ole ratkaistu, niin millastakohan mediamyllytystä se mahtaa olla mestaruuden ratkettua Alonsolle juuri tuon kuuluisan alle 7 pisteen erolla?

CCMK

Well-known member
Saattaa olla mammuttimainen myllytys tulossa. Nämä mediapelit ovat nykyään kuin moniosaista teatteria jossa ongelmat tai niiden aiheet tai niinsanotut feudit kestävät todella pitkään ja aiheuttavat ikuisuusjarnoja. Voi olla että Red Bull voittaa mestaruuden ja kaikki menee huokailulla ohi, mutta täpäräksi vetää sillä laskutekijöitä on pelissä varsin paljon.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Jos Red Bullit ei mestaruutta voita niin media tulee raiskaamaan Red Bullin ja ylistämään Alonsoa. Red Bullia haukutaan nyt jo idiooteiksi vaikka mestaruutta ei ole ratkaistu, niin millastakohan mediamyllytystä se mahtaa olla mestaruuden ratkettua Alonsolle juuri tuon kuuluisan alle 7 pisteen erolla?
Skeptikot ja italo/espanlaislehdistö ehkä mutta kyllä osa mediasta varmasti myös arvostaa, jos joku uskaltaa olla myymättä ihanteitaan = laskee imagolleen paremmaksi hävitä hk-mestaruus kuin voittaa se arvosteleminsa kepulikonstein. Nythän RB voi saada hk-mestaruuden, tallien välisen sekä upean maineen tasa-arvoisesta urheilullisesta toiminnasta. Tai tallien välisen mestaruuden ja täpärästi menetetyn hk-mestaruuden jonka olisi saanut jos olisi periaatteensa myynyt kuten sen voittanut talli teki. Ero ei olekaan niin valtava - etenkään brandin rakentamismielessä. Eikä varsinkaan jos haluaa profiloitua erilaisen ajatusmaailman talliksi - humaaniksi, rennoksi ja energiseksi. Juuri Ferrarin peilikuvaksi parikymppisten snoukkareiden ja bilettäjien ymv maailmaan.

Viimeksi muokattu:

Stedos

Banned
Sijainti
kuussa
Kuten monet ovat jo aiemmin todenneet niin Red Bullin käyttämä taktiikka on kaikkea muuta, kuin reilu, koska olen 110% varma, että jos Vettel olisi ollut puolikkaanki pisteen edellä Webberiä ja asetelmat olisvat olleet toisinpäin tallimääräys olisi tullut. Nyt tämä suuri jättitalli hakee sitten vielä jotain sympatiapisteitä mukamas reilulla pelillään. Ei jumalauta mitä tuohua.

Toivottavasti, kuitenkin Webber voittaisi mestaruuden, koska Vettelille, enkä Alonsolle sitä enään haluaisi. Vettel on yliarvostettu kakara, joka on näyttänyt tälläkin kaudella liian monta kertaa, että oikeasti tiukassa paikassa, missä olisi pitänyt malttaa mielensä niin jätkä on mennyt sössimään kisansa.

Jotenkin tuntuu oudolta myös tämä Vettel fanien suuruus ja fanitus. Tuntuu säälittävältä, että täällä kannatetaan kaveria lähinnä siitä syystä, että se on Räikkösen kaveri. Samalla perjaatteella täällä juhlittaisiin myöskin Nykäs-Masaa, jos formulaan äijä mahtuisi.

Sam the Man

Registered Yes-man
Skeptikot ja italo/espanlaislehdistö ehkä mutta kyllä osa mediasta varmasti myös arvostaa, jos joku uskaltaa olla myymättä ihanteitaan = laskee imagolleen paremmaksi hävitä hk-mestaruus kuin voittaa se arvosteleminsa kepulikonstein. Nythän RB voi saada hk-mestaruuden, tallien välisen sekä upean maineen tasa-arvoisesta urheilullisesta toiminnasta. Tai tallien välisen mestaruuden ja täpärästi menetetyn hk-mestaruuden jonka olisi saanut jos olisi periaatteensa myynyt kuten sen voittanut talli teki. Ero ei olekaan niin valtava - etenkään brandin rakentamismielessä. Eikä varsinkaan jos haluaa profiloitua erilaisen ajatusmaailman talliksi - humaaniksi, rennoksi ja energiseksi. Juuri Ferrarin peilikuvaksi parikymppisten snoukkareiden ja bilettäjien ymv maailmaan.
Olen aikalailla samaa mieltä. RB on - ilmeisesti erityisesti omistajiensa mielestä - ensisijaisesti markkinointiplatformi ja toissijaisesti F1-kilpatalli. On selvää, että se mitä nyt tehdään vaikuttaa brandin imagoon. Omistajan mielestä negatiivisesti. Jos kuljetajien mestaruuden voittaminen olisi brandin kannalta ensisijaisen tärkeää niin tallimääräys olisi jo astunut kuvioon. Minusta ainakin hyvin looginen ajatus. Ongelma vain ihmisten mielestä tuntuu olevan se että uskotaan tämän ajattelun olevan riippuvainen kuljettajasta. Toki näin voi olla mutta oikeasti se selviää vasta tulevaisuudessa - etenkin jos talli rakennetaan Vettelin ympärille ja hän sattuu saamaan "liian" hyvän tallikaverin.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Kuten monet ovat jo aiemmin todenneet niin Red Bullin käyttämä taktiikka on kaikkea muuta, kuin reilu, koska olen 110% varma, että jos ...
Niin, aina sitä varma voi olla ja varmasti tiedät kaikista parhaiten mitä mieltä sinä olet. Sitten taas joku toinen on toista mieltä.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Olen aikalailla samaa mieltä. RB on - ilmeisesti erityisesti omistajiensa mielestä - ensisijaisesti markkinointiplatformi ja toissijaisesti F1-kilpatalli. On selvää, että se mitä nyt tehdään vaikuttaa brandin imagoon. Omistajan mielestä negatiivisesti. Jos kuljetajien mestaruuden voittaminen olisi brandin kannalta ensisijaisen tärkeää niin tallimääräys olisi jo astunut kuvioon. Minusta ainakin hyvin looginen ajatus. Ongelma vain ihmisten mielestä tuntuu olevan se että uskotaan tämän ajattelun olevan riippuvainen kuljettajasta. Toki näin voi olla mutta oikeasti se selviää vasta tulevaisuudessa - etenkin jos talli rakennetaan Vettelin ympärille ja hän sattuu saamaan "liian" hyvän tallikaverin.

Olen myös sitä mieltä, että RB aivan perustellusti ei halua jakaa tallia kahteen tiimiin ajajiensa mukaan vaan pitää yhteishenkeä yllä suosimatta toista. Kuten niin usein, on tämä henkilöstö F1-piireissäkin se kaikkein vahvin voimavara ja ilmeisesti RB:lla erityisesti koska voittaa hengellä materian. Tältä osin uskon tallissa asioiden olevan suorastaan peilikuva ainakin Ferrarista ja hengeltään paljon parempi moneen muuhunkin talliin nähden. Siksi mm Newey siellä viihtyy. Hyvä henki tuottaa imua ja menestystä jatkossakin - asia jota ei voi yliarvioida. Rahaahan jo merkkimestaruuden myötä tuli.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Olen myös sitä mieltä, että RB aivan perustellusti ei halua jakaa tallia kahteen tiimiin ajajiensa mukaan vaan pitää yhteishenkeä yllä suosimatta toista.
Mistähän sitten johtuu varsin yleinen käsitys Vettelin suosimisesta?

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Minulla ei ole sellaista käsitystä joka yltäisi myös käytännön tasalle. Enkä pidä sinun mielipidettäsi yleisen käsityksen ilmaisuna. Ei myöskään esimerkkejä sanomastasi. Päinvastoin - tallikaverit ovat vieneet toisiltaan kasan pisteitä. Niin kuin Kilpa-Ajossa tapaakin tapahtua.

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Vetteliä on tuettu tiimin johdon puolelta aika avoimesti, radan ulkopuolella. Tuki nyt on lähinnä ollut sellaista nuoren miehen tukemista, vähän niin kuin reilu-Ron oli kuin toinen isukki Hamiltonille kausilla 2007 ja 2008.
Esim. Turkin kolarin jälkeen Vettel sai lohtutaputtelua Hornerilta ja Neweyltä varikkomuurilla. Helmut Marko vieläpä osoitti syyttävän sormensa Webberin suuntaan. Silverstonen siipijupakka oli mielestäni liioiteltu, Webber ei huomannut mitään eroa käyttäessään uutta palikkaa ja kilahti kun se häneltä sitten vietiin. Luulen että näiden asioiden pohjalta moni vetää johtopäätöksensä Vettelin suosimisesta.

WebSlave

Trackman
Minulla ei ole sellaista käsitystä joka yltäisi myös käytännön tasalle. Enkä pidä sinun mielipidettäsi yleisen käsityksen ilmaisuna. Ei myöskään esimerkkejä sanomastasi. Päinvastoin - tallikaverit ovat vieneet toisiltaan kasan pisteitä. Niin kuin Kilpa-Ajossa tapaakin tapahtua.
Oletko mielestäsi lukenut mediasta (en siis tarkoita foorumeita) yhtä paljon "Red Bull tukee Vetteliä" ja "Red Bull tukee Webberiä"-tyylisiä juttuja? Ainakin minun silmiini edellisen kaltaisia on tullut enemmän. Jälkimmäisen kaltaisia ei itse asiassa ainuttakaan.

CCMK

Well-known member
Noita jälkimmäisiä on osunut itsellenikin vain erittäin vähän ja ne ovat niitä suosimisen häivytyksen yrityksiä. 2009 kauden Barcelonan kisasta lähtien on ollut epäilyjä enemmän tai vähemmän esillä suosimisesta. Jo kauden 2009 lopulla ja tämän kauden alussa huhuja oli enemmän ja lopulta Turkin kolari ja siitä seurannut asian puiminen aiheuttivat asian yleisen julkitulon. Ennen Vetteliä Webberiä on taatusti tuettu siinä missä toista kuljettajaakin. Webberillä on myös aussimainen itsepäisyys ja suorapuheisuus mikä tuo toisinaan näitä juttuja esille. Lisäksi toki asioiden värittäminen ainakin jossain määrin on Webberille tuttua touhua. Vettel ei itse paljoakaan ole tainnut olla vaikuttamassa asioihin mutta Red Bullin pomot haluavat Vettelistä samaa mitä Schumistakin. Flaviokin leipoi Schumista ja Alonsosta melkoisia primadonnia.:eek:

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Oletko mielestäsi lukenut mediasta (en siis tarkoita foorumeita) yhtä paljon "Red Bull tukee Vetteliä" ja "Red Bull tukee Webberiä"-tyylisiä juttuja? Ainakin minun silmiini edellisen kaltaisia on tullut enemmän. Jälkimmäisen kaltaisia ei itse asiassa ainuttakaan.
Olen myös lukenut lehdestä, että Jumala on Hamiltonin puolella ja että Alonso on Jumala. En silti niele niitä, etenkään näin ristiriitaisia kirjoituksia. Kyllähän talli voi olla henkisesti Vettelin puolella joltakin osin ihan vaikka hänen persoonansa vuoksi tai vaihtoehtoisesti Webberin persoonan vuoksi. Ihmisiä kun ovat. Mutta en ole havainnut todella mitään tämän tueksi tallin toiminnassa. Tasapuolista on ollut ja päin vastoin - hullunrohkeaa paikoitellen. Toisin on esimerkiksi Ferrarilla ja siltikin siitä kirjoitetaan, että Massa on jopa ykköskuski - Monten sanoin!

markot

Well-known member
Näinköhän RB:lle käy kuljettajien mestarustaistossa kuten viime vuonna että juuri ratkaisevalla hetkellä Renaultin epäluotettavuus vielä tallilta kujettajien MM:n. Toivon Weberin voittoa mutta Vettelin vauhti viime kisoissa on ollut liikaa Weberille ja Korean poksahdus saattaa olla tässä asiassa se ratkaiseva tekijä.

Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Olen myös lukenut lehdestä, että Jumala on Hamiltonin puolella ja että Alonso on Jumala. En silti niele niitä, etenkään näin ristiriitaisia kirjoituksia. Kyllähän talli voi olla henkisesti Vettelin puolella joltakin osin ihan vaikka hänen persoonansa vuoksi tai vaihtoehtoisesti Webberin persoonan vuoksi. Ihmisiä kun ovat. Mutta en ole havainnut todella mitään tämän tueksi tallin toiminnassa. Tasapuolista on ollut ja päin vastoin - hullunrohkeaa paikoitellen. Toisin on esimerkiksi Ferrarilla ja siltikin siitä kirjoitetaan, että Massa on jopa ykköskuski - Monten sanoin!
Kysymyksessäni nyt ei ollutkaan kyse siitä uskotko sinä, vaan siitä onko tuollainen yleinen käsitys olemassa ja havaittavissa. Et pitänyt jps:n käsitystä yleisen mielipiteen ilmaisuna, joten yritin vähän laajentaa piiriä josta sitä yleistä käsitystä voisit tutkistella.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Kysymyksessäni nyt ei ollutkaan kyse siitä uskotko sinä, vaan siitä onko tuollainen yleinen käsitys olemassa ja havaittavissa. Et pitänyt jps:n käsitystä yleisen mielipiteen ilmaisuna, joten yritin vähän laajentaa piiriä josta sitä yleistä käsitystä voisit tutkistella.
No yleisellä käsityksellä poltettiin joskus noitia. Ymmärsin, että kyse oli siitä suositaanko Vetteliä ja sanoin, ettei siitä juuri näyttöä ole. Jos taas kysytään yleisenä käsityksenä suositaanko - se jo pitää sisällään olettaman, että jompaa kumpaa suositaan. Pitäisi sisällyttää siihenkin kysymykseen jokin konkretia - ja verrata sitä muihin talleihin. Muutoin joka tallista löytyy yleinen mielipide jomman kumman puolelle.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Itse en jotenkin ole niin vakuuttunut että toisinpäinkään ollessaan Webber määrättäisin päästämään ohi jos itselläkin ihan jonkinmoiset mahkut mestaruuteen, ja ajot kulkisi sillä hetkellä kuin Espanjassa ja Monacossa.

Irwin

Well-known member
Jaa keskuudessamme taitaa olla ainakin yksi ilmielävä AS:n toimittaja. Eli siis kun Alonso pärjää se on vain ja ainostaan hänen korkeutensa suuruutta ja mahtavuutta, kosmista ylemmyyttä ja kun ei pärjää niin syy löytyy autosta. Selvä! :jaska:
Eikös tämä ollut Räikkösen kohdalla aivan sama asia?