Sam
Muumipappa
Jokusen päivän moista tapahtunut meidänkin pihalla.Huomasin äsken, että tuomi kukkii.
Jokusen päivän moista tapahtunut meidänkin pihalla.Huomasin äsken, että tuomi kukkii.
Katsastusmiehille mene myös läpi selitys, että mutkissa on tärkeämpää kaasun oikea-aikainen käyttö ja sehän toimii autossasi?Tais tulla autonkorjauspäivä. Kaverilla kesäloma ja ehtis nyt rapata mun koslaa. Jarrut ja jotain muuta pientä katsastusta odotellessa... Jarrut kai vaaditaan katsatuksessa?
Samaa mieltä. Täysin joku 70-luvun jäänne, josta pitäisi päästä eroon.Jos tuota lomaraha-asiaa ajattelee työnantajan kannalta, niin onhan se aika outoa, että loma-ajalla työntekijä tulee 'kalliimmaksi' kuin työaikana. Puolitoistakertainen palkka sille, joka on lomalla ja samalta ajalta mahdolliselle sijaiselle palkka. Lisäksi molemmille kertyy uutta lomaa. En noista etuuksista ole itsekään kieltäytynyt, mutta joskus tulee ajatelleeksi myös maksajaa. Anteeksi.
Totta.Ei sillä, olen sitä mieltä, että koko lomarahasysteemi on jotenkin vanhanaikainen. Eikö ne fyrkat voisi leipoa normikuukausipalkkaan sisään ja poistaa kokonaan lomarahan.
Lomalla varmaankin menee rahaa enempi, mutta miksi siitä on pitänyt tehdä tälläinen järjestely? Kukin säästäkööt lomalleen rahansa tai rahoittakoon miten tahtoo. En itsekään halua vuosipalkastani pois sitä 1,5 kuun palkkaa, vaan haluaisin sen normikuukausipalkkaan sisään. Eikö tämä nimenomaan olisi sitä turhan byrokratian poistamista? Kaikki turhat ja aikansaeläneet systeemit pois. Yksi suurta remonttia vaativa olisi työaika. Esim. virkaehtosopimuksessa työaikakuviot on ihan uskomatonta paskaa. En millään pysty tekemään referaattia esim. omasta työajastani kaikkine vivahteineen, on se nimittäin niin hepreaa. Ja minä teen ihan normaalia toimistotyötä, johon ei kuulu ylityöt tai mitään erikoisia lisiä.Itse olen ainakin sitä mieltä, että ihan hyvä säilyttää. Lomalla sitä rahaa kumminkin menee enämpi.
Olisi.Eikö tämä nimenomaan olisi sitä turhan byrokratian poistamista?
Alppu ei hoida meidän firman raha-asioita, vaan minä. Älkää siis lähettäkö rahoja Alpulle.Mutta jos jotakuta harmittaa lomarahat, niin ne voi lahjoittaa Alpulle mieluiten ruttuisessa 20 vuotta vanhassa Valintatalon kassissa (huom. vitosen seteleinä).
Meneppä ehdottamaan tuota, niin vasemmalta tulee hyökyaalto lailla tsunamin. Saavutetuista eduista ei koskaan tingitä, olkoon ne vaikka hevoisen kengityskorvauksia tai mitä muuta tahansa antiikkista.Olisi.