Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset 1/2017

Sue_me

Well-known member
Minä olen oikeassa ja te kaikki muut olette väärässä.

burb

.
- Jos et tule heti sieltä katolta, minä kaadan tämän talon!
- Mitä?
- Minä kaadan tämän talon!

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Olisiko tuo mies todellakin kaatanut tämän talon?
- Olisi. On se niin hullu.
No sillälailla. Se olisikin ollut rysäys! Tämä talo ei nimittäin ole halpa! Se maksaa monta miljoonaa!

WebSlave

Trackman
Eli jos mä onnistun surffaammaan VIC-20:llä Forumille ja tekstit ja kuvat ei näy oikein, niin vika on sivuissa?
VIC-20 julkaistiin 10 vuotta ennenkuin HTML määritettiin. Verkkosivuilla tarkoitan HTML-sivuja.

Jos VIC-20:lle on jälkikäteen onnistuttu tekemään HTML-selain, niin kyllä sivujen silloin pitäisi jotenkin näkyä. Tietenkin on olemassa selaimia, joissa ei ole kuvaominaisuutta lainkaan, eikä VIC-20:n vähäisellä värimäärällä mitään valokuvia pysty toistamaan, mutta silloin puhutaan vähän eri asiasta. HTML-sivu tulisi suunnitella siten, että se on kullakin niiden selailuun tarkoitetulla laitteella ja ohjelmalla luettavissa ja käytettävissä. Jos sivun sisältö tukeutuu pääosin graafisiin elementteihin, oikein suunniteltu sivu tarjoaa niille tekstipohjaisen vaihtoehdon.

Se, että otsikko ei näy kokonaan on pelkästään väärin suunniteltu, koska selaimen ominaisuuksiin kuuluu, että teksti rivittyy automaattisesti ja se on onnistuttu sivusuunnittelussa jotenkin kiertämään.

Minulla on kosketusnäyttöaikaa edeltävä Nokian älypuhelimena silloin markkinoitu E70. Siinä on web-selain, joka tuolloin toimi silloisilla verkkosivuilla. Kun viimeksi kokeilin, ei toimi nykyisillä. Nykyiset sivut siis tukeutuvat liikaa moderneihin tekniikoihin, eivätkä ole taaksepäin yhteensopivia, vaikka se olisi täysin mahdollista toteuttaa. Edes YLE:n teksti-tv:n tekstiversio ei enää toimi, vaikka juuri noin simppelin sivun luulisi. Eihän se ulkonäöllisesti ole muuttunut näissä reilussa 10 vuodessa lainkaan.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Onhan Huhtasaarella ainakin ulkopolitiikka hallussa ja kokemustakin melkoisesti. Pari kertaa on ollut rukousaamiaisellakin. *huoh*
Vähän samanlaisia kykyjä kuin Sarah Palinilla, jonka ulkopoliittinen osaaminen kiteytyi siihen, että Alaska on maantieteellisesti aika lähellä Venäjää.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Panin miesystävän golf-bägiin kulahtaneet speedot ajatuksella että saa viimeisen leposijan Phuketista. Käry kävi ja pieni avioväittely lopputulemana ennenkuin soittivat mulle. Syylliselle.