Positiivinen ja negatiivinen julkisuus kasvattavat kassaa yhtälailla.
Keskinen laskee Lännen Median lehtien haastattelussa hyötyvänsä julkisuudesta vuosittain 1-2,5 miljoonaa euroa.
Hän on kerännyt mappeihin kaikki itsestään tehdyt lehtijutut vuodesta 1987 lähtien.
Juttujen lukumäärää hän ei lehtien mukaan tiedä, mutta niiden arvon kauppias tietää tarkasti.
Esimerkiksi vuoden 2007 kesäkuussa se oli 223 000 euroa.
Viimeksi kyläkauppiaalle irtosi laajaa julkisuutta, kun hän osti Muumi-mukikokoelman. Yli 40 lehteä tarttuivat aiheeseen.
Pelkästään Muumi-mukikaupan mainosarvon Keskinen kaavailee useammaksi kymmeneksi tuhanneksi euroksi. Se on enemmän kuin miehen kokoelmasta pulittama hinta, 16 000 euroa.
Lähde: Lännen Media