Hjuva. Tuumasin, että jos on esim. nälkäviikko tiedossa, olisin järjestelly apuja.
Ei käy kyllä kovin massiivisesti kateeksi tuo tila.
Toki itsekin olen ollut nuorna miesnä tilanteessa, jossa rahaa ei ole ollut viikkoon edes postimerkkiin. Jotenkin sitä pysty silti luovimaan/junailemaan hommansa siten, että ei tarvinnu nälkäänsä itkien mennä nukkumaan.
Missä päin suomea sä majailet?
Hausjärvellä, mutta ei tässä tosiaan nälkään kuole. Kiitos vain kauniista ajatuksesta. Tuo, että olin yli 24h syömättä johtui lähinnä siitä, että en hyödyntänyt vielä varalla olevia tonnikalapurkkeja...ja taitaa jotain muutakin olla vielä ruokakaapissa.
Mutta täytyy myöntää, että veemäinen tilanne on kun on tosiaan rahat ihan lopussa. Ihan siis oikeasti, niin tuet eivät tosiaan ole riittäviä.
En sitten tiedä millä ihmeen vilunkipelillä jotkut repii rahaa sossusta? Vai repiikö? (ts. toimeentulotuki). Ihan selkeästihän toimeentukilaskurit osoittavat ettei noilla mun tuloilla ja menoilla niitä saa.
http://www.sosiaalikollega.fi/virtu.fi/laskurit/toimeentulotukilaskuri Huomasin muuten että jos työttömyyskorvauksen sijasta saisi esim. palkkana saman kuin saan työttömyyskorvauksena saisin 87e tuloillani/menoillani toimeentulotukea. (kun ansiotulosta menee 20% eli tässä tilanteessa 150e ansiotulovähennys). Just joo...