Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset, vol XI

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Mulla oli muutaman vuoden ajan puhelunestopalvelu, joka ei ikinä toiminut. Kolmisen kymppiä vuodessa maksoin tyhjästä. Sitten kun lakkasin maksamasta, niin joku pönttö akka soitti kahtena perättäisenä päivänä tarjoten ko. palvelua samoin sanoin. Sanoin jälkimmäisenä päivänä, että etkös pönttöpää muista, että käytiin jo tämä keskustelu jo eilen? Ei se muistanut, vaan luki hörötti samaa myyntipuhetta paperista edelleen. Sitten lopulta älysi, kun jo käytin hieman tyyliini kuulumatonta kieltä. Siis varsin voimakasta sanan käyttöä.
Melko asiatonta käytöstä työtään tekevää ihmistä kohtaan.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
En saata uskoa ITG:n suhtautumista. Aika hurjan erinomainen täytyy itse olla, jos noin ottaa asiakseen jututtaa työtään tekevää kanssaihmistä.

Mielestäni on päinvastoin melkoisen pösilöyden merkki, jos oikeasti kuvittelee puhelinmyyjän (tai jonkun muun työssään päivittäin satoja asiakaskontakteja ottavan) muistavan kaikki yksittäistet asiakaskontaktit.
 

Örfil

Guest
Ja kuinkahan kauan puhelinmyyjä saisi olla firmassa töissä, jos ilmoittaisi konttorilla että "tänään on lauantai, en nyt viitsi häiritä ihmisiä puheluilla"?

Puhelinmyyjän kanssa voi lopettaa puhelun kohteliaastikin aika lyhyeen, ilman että pahoittaa inehmon mieltä.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Silloin harvoin kun mulle on joku myyntihenkilö soittanut (niin että olen huomannut puhelun tulevan), niin ei ole ollut vaikea sanoa 'Ei kiitos'. Kiitoskaan ei maksa mitään.

Mutta tosiaan ani harvoin noita sattunut.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18204
Mielestäni on päinvastoin melkoisen pösilöyden merkki, jos oikeasti kuvittelee puhelinmyyjän (tai jonkun muun työssään päivittäin satoja asiakaskontakteja ottavan) muistavan kaikki yksittäistet asiakaskontaktit.
"Ai niin sä olit se, joka EI tilannut mitään!"
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ja kuinkahan kauan puhelinmyyjä saisi olla firmassa töissä, jos ilmoittaisi konttorilla että "tänään on lauantai, en nyt viitsi häiritä ihmisiä puheluilla"?

Puhelinmyyjän kanssa voi lopettaa puhelun kohteliaastikin aika lyhyeen, ilman että pahoittaa inehmon mieltä.
Mahtaako nuo tehdä työnsä konttorista käsin?
 

Örfil

Guest
Mun vakiorepliikki on "Kiitos tarjouksesta, mutta olen ollut pitkään työtön ja kaikki investoinnit on nyt jäissä". Seuraavaksi toivotellaan puolin ja toisin hyvät päivänjatkot.
Yleensä tuohon menee 30-45 sekuntia. Sen sijaan jos jäisi jarnaamaan ja kettuilemaan, niin varmasti menisi triplasti.
 

Örfil

Guest
Junnupoika oli myös jossain offiisissa töissä.

Vaimo oli kuullut jostain että jotkut tienaavat osan tienestistään sillä, että kuinka pitkään puhuvat asiakkaan kanssa. Siksi vaimo kilttinä ihmisenä kuuntelee kaikki myyntipuheet loppuun saakka ja sitten kiittelee ja heipattelee.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Sanomalehden kaupittelijalle olen kyllä sanonut, että tilaisin, jos lehti tulisi kotiin tai edes tontinrajalle. Ihan perseestä hakea lehteä 200 metrin päästä.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
-Puhelinmyyjäestot on parhaita bisneksiä ikinä. Puhelinmyyntifirma ostaa listan X ihmisten numeroita parhaaksi katsomillaan kriteereillä ja sen lisäksi voi halutessaan käyttää rahaa ostamalla toisen listan, jossa on puhelinmyyjäeston osteneet ihmiset ja poistaa heidät sitten siltä ensiksi ostamaltaan soittolistalta. Jokainen voi itse tehdä matetmatiikan, että kannattaako. Varsinkin kun estoa tarjoavia yrityksiä on sangen monta.

-Sovellus joka 95%:lla puhelinmyyntifirmoista on käytössä on sen sorttinen, että myyjällä ei ole pienintäkään mahdollisuutta poistaa sieltä numeroa, tai merkata ettei liittymän omistaja tahdo enää puheluita. Puhelinmyyjälle välitetty pyyntö puheluiden loppumisesta on vähän sama kuin tuulivoimalalle huutais, että ooppa iääneti.

-Myyjistä suurin osa tekee töitä konttorilta. Sikaniskaporvarin on helpompi valvoa touhua siellä. Meritoituneemmat soittajat saavat soittopelit kotiinsa. Jossain firmoissa toki, kun homma on riittävän hämäräperäistä, annetaan kaikille kännykät kouraan ja pyydetään soittelemaan kotoonta käsin. Silloin on poliisin ja / tai voudin vaikeampi päästä yrittäjän jäljille.

-Se on taivahan tosi, että monesti puhelinmyyjä saa pohjapalkan ainoastaan jos kontaktiminuutteja (linja auki) on määrä X / tunti.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tänään vähäisten viestieni perimmäiset ideat ovat menneet sen verta ohi, että voisin tämänkin jättää kirjoittamatta.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Jospa perustais oman maksullisen numeron, jota sitte jakelis myyjäfirmoille. Työttömillekin olis hyvä. Ehtis myyjän kanssa jutustella rauhassa.
 
Ylös