Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset, vol XII

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Tolerantti

Well-known member
Veli Fagerholmin viimeaikaisten pienten, sinällään viattomien ja yksittäisinä ilmoituksina ei niin merkittävien infojen perusteella etädiagnosoin seuraavaa:

Mies on vakiintumassa. Taloa tai rivarinpätkää ostamassa yhdessä naisen kanssa, jolla jo on jälkeläisiä ennestään. Ettei Fagerholmin tarvitse itse rasittaa itseään niitä laatiessa, välttämättä jos ei taho. Polttareita tai sen kaltaisia riittejä pitkin moottoriratoja on pidetty. Häämatka Kauko-Itään on jo tilattu. Se on menoo nyt. :thumbup::nope:

Sue_me

Well-known member
Poistunut seurakunnan aktiivijäsenten luettelosta?
Näin on käynyt.

Itsehän seuraan tilannetta kolmantena osapuolena vailla mitään taloudellisia pyyntöjä keneltäkään. Mutta äitinsä saa kuulla tarpeesta päivittäin ja tämä aika hermostunut tilanteeseen.

Homma olisi helppo ratkaista toimestani, mikäli haluni kylvää vastikkeetonta rahaa ympäriinsä olisi olemassa. Riskinä on, että tulee tavaksi vain pyytää rahaa aina kun tarvitsee, työnteko rahan ansaintakeinona ei ole suuremmin kiinnostanut/kukaan ei ole aiemmin patistanut.

Nyt tarvitsisi tehdä jonkunlainen plääni joka ei iske kynsille jatkossakin. Olispa kaljaa.

Örfil

Guest
Näin on käynyt.

Itsehän seuraan tilannetta kolmantena osapuolena vailla mitään taloudellisia pyyntöjä keneltäkään. Mutta äitinsä saa kuulla tarpeesta päivittäin ja tämä aika hermostunut tilanteeseen.

Homma olisi helppo ratkaista toimestani, mikäli haluni kylvää vastikkeetonta rahaa ympäriinsä olisi olemassa. Riskinä on, että tulee tavaksi vain pyytää rahaa aina kun tarvitsee, työnteko rahan ansaintakeinona ei ole suuremmin kiinnostanut/kukaan ei ole aiemmin patistanut.

Nyt tarvitsisi tehdä jonkunlainen plääni joka ei iske kynsille jatkossakin. Olispa kaljaa.
Jaanpa oman kokemukseni, ihan vaan mielenkiinnosta. Siitä voi löytää yhteneväisyyksiä tai sitten ei.

Kolmessa uusioperheessä eläneenä (suhteet 1 v, 3 v ja nykyinen +10 v ->) olen huomannut, että laiskanpulskeat nuorukaiset ovat varttuneet ihan kelpo miehiksi, vaikka alkuun on ollut suuria epäilyksiä. Tuon taannoisen 3 v suhteen jäljiltä olen edelleen FB:n kautta yhteyksissä ex-siipan poikaan. Tulimme toimeen hyvin.

Nykyisessä suhteessa epäilin suuresti että mitähän noista sälleistä oikein tulee, mutta epäilys oli turha. Hyviä ukkoja niistä tuli ja omaan piikkiin en siitä valitettavasti voi paljoa ottaa :eek:

Ja asiaan: koitin kanssa patistella kotihommiin jne. sällejä ahkerasti, mutta vailla suurempaa menestystä. Ehkä kärsivällisempi asenne olisi toiminut paremmin. No, välit on ihan hyvät ja kyllä ne soittelee kun teknistä apua ym. tarvitsevat ja soittavat niissä asioissa ensiksi minulle, ei isälleen.

Jotain kertaluontoisia ostoksia pojille ostin, en mitään suuria ja mopon osto oli ehdottomasti pois kuvioista. Ehkä asia olisi ollut toisin, jos pojilla ei olisi ollut omaa isää elossa. Sanoisin että "vankka ehkä" siinä tapauksessa. Jos jotain plänäilet, niin lienee vaikeaa tehdä mitään "psykologista, kasvatuksellista tarkkaa pläniä", koska muuttujia on liikaa. Paras keino ehkä on mennä "hyvä" edellä, omalla esimerkillä ja kärsivällisyydellä etiäpäin. Lepsuilu tai välinpitämättömyys on asia erikseen, siitä ei ole kyse tuossa.

Mutta nämä on niin tapauskohtaisia asioita, että paha alkaa eksakteja neuvoja jakamaan netissä, vaikka kiusaus olisi suuri. Mutta metsään menisi, jos niin tekisi.

Sue_me

Well-known member
Tuo laittoi asiaa hieman mittasuhteisiin. Ollaan samahkoilla linjoilla.

Tasapuolisuuskin pitäisi vaan huomioida kun nuorisoa on taloudessa 2kpl. Toinen ei juuri koskaan vaadi mitään ja koittaa hankkia itse rahat tarpeisiinsa. Toinen on tottunut vaatimaan (ja myös saamaan) haluamansa. Ja kuten arvata saattaa, jälkimmäinen tapaus on nyt kysymyksessä.

Kun on jo valmiiksi saanut lähestulkoon tarjottimella enemmän kuin toinen, ei välttämättä itse enää viitsisi ruokkia jo alkanutta suuntausta kovin paljoa enempää.

En tiedä saatana...vaikea tosiaan mitään suunnitelmaa tehdä.

Örfil

Guest
Mulla on omien poikien kanssa tuo ongelma: seniori ei pyydä koskaan mitään, ei vaikka tarjoaisi ja junnu taasen on päinvastoin. On siinä ollut luovimista.

Aikanaan tein niin, että kun lähdettiin thaikkulaan lasten kanssa ja seniori ei päässyt mukaan, laitoin tilille muutaman satasen rahaa. Muuten olen koittanut huomioida jotenkin muuten ja joskus ottanut ihan puheeksi, että pikkuveli olisi taas sitä ja sitä vailla, sekä selittänyt että voi myös itse aina pyytää jeesiä, jos tarvitsee.

Pysyy ainakin homma avoimena, eikä tule vanhemmiten jälkipuheita suosimisesta.

Lycka till ;)

Tolerantti

Well-known member
Tasapuolisuuskin pitäisi vaan huomioida kun nuorisoa on taloudessa 2kpl. Toinen ei juuri koskaan vaadi mitään ja koittaa hankkia itse rahat tarpeisiinsa. Toinen on tottunut vaatimaan (ja myös saamaan) haluamansa. Ja kuten arvata saattaa, jälkimmäinen tapaus on nyt kysymyksessä.
Kieltämättä hankalassa paikassa olet: osallisena mutta et kuitenkaan, ja siihen tuo yo. päälle.

Jospa järjestäisit jannun (?) kanssa aikamiesten kahdenkeskisen keskustelutuokion. Vähän kertoisit, miten olet ajoneuvohankintasi ja ylläpitosi itse rahoittanut. Ja että äidilleen ko. hankinta + ylläpitokustannus päälle olisi erittäin iso rasite. Että oletko ajatellut asiaa tuolta kannalta? Että taloudessa on muutakin rahanmenoa kuin mopedi. Että saisitko itse rahoitusta järjestettyä, edes osittain? Miten miehet asiansa hoitavat ja miten luuserit. Vähän totuuden sanoja.

Sue_me

Well-known member
Mulla on omien poikien kanssa tuo ongelma: seniori ei pyydä koskaan mitään, ei vaikka tarjoaisi ja junnu taasen on päinvastoin. On siinä ollut luovimista.

Aikanaan tein niin, että kun lähdettiin thaikkulaan lasten kanssa ja seniori ei päässyt mukaan, laitoin tilille muutaman satasen rahaa. Muuten olen koittanut huomioida jotenkin muuten ja joskus ottanut ihan puheeksi, että pikkuveli olisi taas sitä ja sitä vailla, sekä selittänyt että voi myös itse aina pyytää jeesiä, jos tarvitsee.

Pysyy ainakin homma avoimena, eikä tule vanhemmiten jälkipuheita suosimisesta.

Lycka till ;)
Tasapuolisuuteen olen pyrkinyt kaikin keinoin. Olen tullut ns. tyhjältä pöydältä tilanteeseen eikä ole mitään omaa suosikkia.

Tuossa avoimessa mallissa on ehdottomasti puolensa, kunhan en tee siitä liian kallista - itselleni.

Sue_me

Well-known member
Kieltämättä hankalassa paikassa olet: osallisena mutta et kuitenkaan, ja siihen tuo yo. päälle.

Jospa järjestäisit jannun (?) kanssa aikamiesten kahdenkeskisen keskustelutuokion. Vähän kertoisit, miten olet ajoneuvohankintasi ja ylläpitosi itse rahoittanut. Ja että äidilleen ko. hankinta + ylläpitokustannus päälle olisi erittäin iso rasite. Että oletko ajatellut asiaa tuolta kannalta? Että taloudessa on muutakin rahanmenoa kuin mopedi. Että saisitko itse rahoitusta järjestettyä, edes osittain? Miten miehet asiansa hoitavat ja miten luuserit. Vähän totuuden sanoja.
Ehdottamasi malli päätynee toimenpidelistalleni, jollei tilanteeseen muuten tule pian selkoa.

Itsekin MP-miehenä olen sinällään kiinnostunut pyöräasiastaan ja harrastuksestaan noin muuten. Olen myös auttanut pyörän korjaamisessa ja huoltamisessa sekä opastanut pyöriin liittyvissä asioissa.

Mutta en ole kiinnostunut toimimaan lompakkona ilman omia velvoitteitaan. Joku vastuu pitää olla jo tuossa iässä omastakin takaa.

Sue_me

Well-known member
Toisaalta kun miettii omia taustoja niin sain rahat ensimmäiseen autooni 18v lahjaksi (~900e). Sain myös ennen opintojen alkua sen verran rahaa (¨1500e) , ettei tarvinnut opintolainoihin tarttua.

Tuossa perheessä ei ole moisia lahjuksia paljoa kyetty jakamaan. Että siinä mielessä vähän mietityttää lisää.

Ei oikein voi hyvällä omallatunnolla joka asiaan sitä perinteistä mene töihin -argumenttiakaan kylvää. :eek:

Archie

Well-known member
Kun shakissa alkaa kännissä hävitä 700 elopistettä heikomille pelaajille, lienee syytä ryhdistäytyä ja mennä pokeripöytään?!

markoj

Custom User
Toisaalta kun miettii omia taustoja niin sain rahat ensimmäiseen autooni 18v lahjaksi (~900e). Sain myös ennen opintojen alkua sen verran rahaa (¨1500e) , ettei tarvinnut opintolainoihin tarttua.

Tuossa perheessä ei ole moisia lahjuksia paljoa kyetty jakamaan. Että siinä mielessä vähän mietityttää lisää.

Ei oikein voi hyvällä omallatunnolla joka asiaan sitä perinteistä mene töihin -argumenttiakaan kylvää. :eek:
Pullamössö!

Status
Ei avoinna uusille viesteille.