Sue_me
Well-known member
Tuohon on helppo vastaus: Isäs ostaa.
Tässä tapauksessa kyseessä olisi vaan aika julma kuitti.
Tuohon on helppo vastaus: Isäs ostaa.
Poistunut seurakunnan aktiivijäsenten luettelosta?
Tässä tapauksessa kyseessä olisi vaan aika julma kuitti.
Näin on käynyt.Poistunut seurakunnan aktiivijäsenten luettelosta?
Jaanpa oman kokemukseni, ihan vaan mielenkiinnosta. Siitä voi löytää yhteneväisyyksiä tai sitten ei.Näin on käynyt.
Itsehän seuraan tilannetta kolmantena osapuolena vailla mitään taloudellisia pyyntöjä keneltäkään. Mutta äitinsä saa kuulla tarpeesta päivittäin ja tämä aika hermostunut tilanteeseen.
Homma olisi helppo ratkaista toimestani, mikäli haluni kylvää vastikkeetonta rahaa ympäriinsä olisi olemassa. Riskinä on, että tulee tavaksi vain pyytää rahaa aina kun tarvitsee, työnteko rahan ansaintakeinona ei ole suuremmin kiinnostanut/kukaan ei ole aiemmin patistanut.
Nyt tarvitsisi tehdä jonkunlainen plääni joka ei iske kynsille jatkossakin. Olispa kaljaa.
Kieltämättä hankalassa paikassa olet: osallisena mutta et kuitenkaan, ja siihen tuo yo. päälle.Tasapuolisuuskin pitäisi vaan huomioida kun nuorisoa on taloudessa 2kpl. Toinen ei juuri koskaan vaadi mitään ja koittaa hankkia itse rahat tarpeisiinsa. Toinen on tottunut vaatimaan (ja myös saamaan) haluamansa. Ja kuten arvata saattaa, jälkimmäinen tapaus on nyt kysymyksessä.
Tasapuolisuuteen olen pyrkinyt kaikin keinoin. Olen tullut ns. tyhjältä pöydältä tilanteeseen eikä ole mitään omaa suosikkia.Mulla on omien poikien kanssa tuo ongelma: seniori ei pyydä koskaan mitään, ei vaikka tarjoaisi ja junnu taasen on päinvastoin. On siinä ollut luovimista.
Aikanaan tein niin, että kun lähdettiin thaikkulaan lasten kanssa ja seniori ei päässyt mukaan, laitoin tilille muutaman satasen rahaa. Muuten olen koittanut huomioida jotenkin muuten ja joskus ottanut ihan puheeksi, että pikkuveli olisi taas sitä ja sitä vailla, sekä selittänyt että voi myös itse aina pyytää jeesiä, jos tarvitsee.
Pysyy ainakin homma avoimena, eikä tule vanhemmiten jälkipuheita suosimisesta.
Lycka till
Ehdottamasi malli päätynee toimenpidelistalleni, jollei tilanteeseen muuten tule pian selkoa.Kieltämättä hankalassa paikassa olet: osallisena mutta et kuitenkaan, ja siihen tuo yo. päälle.
Jospa järjestäisit jannun (?) kanssa aikamiesten kahdenkeskisen keskustelutuokion. Vähän kertoisit, miten olet ajoneuvohankintasi ja ylläpitosi itse rahoittanut. Ja että äidilleen ko. hankinta + ylläpitokustannus päälle olisi erittäin iso rasite. Että oletko ajatellut asiaa tuolta kannalta? Että taloudessa on muutakin rahanmenoa kuin mopedi. Että saisitko itse rahoitusta järjestettyä, edes osittain? Miten miehet asiansa hoitavat ja miten luuserit. Vähän totuuden sanoja.
Pullamössö!Toisaalta kun miettii omia taustoja niin sain rahat ensimmäiseen autooni 18v lahjaksi (~900e). Sain myös ennen opintojen alkua sen verran rahaa (¨1500e) , ettei tarvinnut opintolainoihin tarttua.
Tuossa perheessä ei ole moisia lahjuksia paljoa kyetty jakamaan. Että siinä mielessä vähän mietityttää lisää.
Ei oikein voi hyvällä omallatunnolla joka asiaan sitä perinteistä mene töihin -argumenttiakaan kylvää.
Täytyy myös nähdä ettei tuolla 1500 € mitään korkeakouluopintoja maksettu ilman opintolainoja.Pullamössö!
Aina voi kompensoida typeryyden ottamalla lisää mustetta edellisien virheiden päälle. Elämmäm koulu. Se on fakta.There were is mill there is a road!
Tuli Tekniikka Museossa, Suomenlinnassa ja kaupungilla hengailtua.Ajoissa Sport Academyn eteen möötteä jonottamaan! Tässä on esimerkillinen forumisti, kuulkaa.