Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1934
Sijainti
Vyborg
Tänään tulee 18 vuotta kuluneeksi Youtube sivuston perustamisesta!
Huhu ei kyllä uskois että Youtube on jo noin vanha sivusto, Itse tutustuin kyseiseen sivustoon 2006 syksyllä koulussa kun muutama luokan opiskelija mainitsi Youtuben meille muille oppilaille.
Mutta onnea kummiskin 18 vuotiaalle Youtubelle.🎉
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Varmaan ihan eka pätkä minkä YouTubesta katselin, oli joku saksalaisen Beat Club -musiikkiohjelman jakso.
Ennen Youtubea tosissaan kaikki kuvamateriaali esim. urheilu tai musaohjelmista oli hankalasti löydettävissä ja sen aikaisilla yhteyksillä kankeaa katsottavaa puskuroinnin takia.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Polttopuut loppuivat kotoa, kuivat siis. Pitää ajella peräkärryn kanssa mökille hakemaan pino.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1934
Sijainti
Vyborg
Minä näin pari koiraa juoksentelevan keskellä tietä iltapäivällä neljän ja viiden aikaan, ilmeisesti olivat koirat karanneet joltakin omistajalta. Toivon mukaan koirat ovat löytäneet itsensä takaisin sisään ennen illan pakastumista.
 
Viimeksi muokattu:

Trullinkaasu7

Active member
Liittynyt
19.2.2023
Viestit
28
Legenda oli tuo Mannerheim. Oli se melkoinen vaikutus Suomen historiaan. Harry Potteriin asia ei liity, mutta leveä on se juttu.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1934
Sijainti
Vyborg
Tänään olen muistellut Ukrainan sodan vuosipäivää, itse en paljoa kyseistä päivästä muista. Muistan vaan sen kuinka heräsin aamulla 8 jälkeen ja laitoin telkkarin päälle välittömästi Ukrainan tilanteesta sinä aamuna.
Sitten tulivat Niinistö ja Marin pitäämään tiedotustilaisuutta Ylen kanavilla Ukrainan sodan alkamisesta johtuen ja muistan hyvin kuinka Niinistö oli hyvin kiukkuisen oloinen haastattelussa sanoen tyyliin että nyt naamiot on riisuttu, vain sodan kylmät kasvot näkyvät suorassa lähetyksessä. Toimittajan kysyttyä presidentin mielipidettä Venäjän aloittamasta hyökkäyksestä Ukrainan maaperällä.
Itse kävin tossa tunti sitten kävelemässä tunnin kävelyretken stressin lieventämiseksi ja mielelle tekee hyvää aina katsoa lumisia maisemia olipa murheita tai ei.
Enää muutama viikko niin sitten ollaankin jo maaliskuun puolella ja kevät onkin perinteiseen tapaan koputtamassa ovea, talven lähestyessä loppuaan.
Mutta viikonlopun viettoon!
 
Viimeksi muokattu:

Trullinkaasu7

Active member
Liittynyt
19.2.2023
Viestit
28
Laitoin sananmuunnos-koneeseen nimimerkkini. Sen jälkeen tajusin, että kylläpäs taas epäolennaisesta asiasta itse panikoin ja sähläsin. Tällä hetkellä fiilis on helpottava.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Keittiökalusteisiin aloitettiin eilen ovien vaihto. Vanhat rungot jäivät paikoilleen, koska layoutissa tai rungoissa ei sinänsä ollut mitään vikaa.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Siinä rinnan vanhat ja uudet, uusi siis tuo valkoinen, kahvaton ovi jossa vain sormiurat aukomiseen.

Alhaalla vanha puuviilusävy, pidetään vielä toistaiseksi paikoillaan, koska uusi työtaso tulee (toivottavasti) ensi viikolla. On sitten vanhat ovet asentajille "puskurina".

Matkaa maaliin on vielä: kaapiston päädyt, mikrosyvennys, taustatapetti, altaan taakse suojapleksi tapetin päälle, uusi liesikupu, allas ja hana sekä tietenkin sähkövedot.
A0B289E5-E06C-48B5-81D8-716658B890D4.jpeg
E: ja jos ei kuvasta selviä, niin ihan vihoviimeisenä revitään suojakalvot ja tasataan pysty ja vaakasuuntien hammastukset
 
Viimeksi muokattu:

Trullinkaasu7

Active member
Liittynyt
19.2.2023
Viestit
28
Hyvää remonttityötä.
Siinä rinnan vanhat ja uudet, uusi siis tuo valkoinen, kahvaton ovi jossa vain sormiurat aukomiseen.

Alhaalla vanha puuviilusävy, pidetään vielä toistaiseksi paikoillaan, koska uusi työtaso tulee (toivottavasti) ensi viikolla. On sitten vanhat ovet asentajille "puskurina".

Matkaa maaliin on vielä: kaapiston päädyt, mikrosyvennys, taustatapetti, altaan taakse suojapleksi tapetin päälle, uusi liesikupu, allas ja hana sekä tietenkin sähkövedot.
Näytä liitetiedosto 3313
E: ja jos ei kuvasta selviä, niin ihan vihoviimeisenä revitään suojakalvot ja tasataan pysty ja vaakasuuntien hammastukset
Saanko kysyä, että onko sinulla ollut putkiremontti tässä lähiaikoina? Veikkaan, ettei ole, vaan olet muuten hieman keittiötä muokkaillut.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Hyvää remonttityötä.

Saanko kysyä, että onko sinulla ollut putkiremontti tässä lähiaikoina? Veikkaan, ettei ole, vaan olet muuten hieman keittiötä muokkaillut.
Riippuu, mitä tarkoitetaan termillä "lähiaikoina". Vesiputkia on talon asuinkerroksessa ja teknisessä tilassa uusittu 2010-luvulla.

Patteriputket nyt ovat vanhoja ja näkyvillä, mutta niitä en uusimisen vuoksi uusi. Ne kyllä kestävät vuosikymmeniä, kun verkosto pidetään ilmattomana ja pattereita spoolataan välillä. Joitakin patteriventtiileitä olen uusinut tehokkuuden nimissä.
 

Trullinkaasu7

Active member
Liittynyt
19.2.2023
Viestit
28
Kyllä eilen sen taas huomasi. On se kaunis, tuo Suomen lippu. Suomessa liputettiin Kalevalan kunniaksi.

Monesti sitä itse unohdan, minkä työn sota-aikojen ihmiset ovat meille tehneet.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Uusi liesikupu tilattu. Ostettiin huoneilmaan palauttava aktiivihiilisuodatinmalli. Käyttökokemuksia sitten aikanaan. Vanhan kuvun seinäreiän laitoin umpeen, ei haluttu enää kanavoitavaa mallia, koska meillä ei ole mahdollisuutta huipparimalliin. Keittiön sijainti kun on vesikaton suhteen sellaisessa paikassa, että hormille pitäisi tehdä kotelo mikä olisi aika törkyisen näköinen yläkerrassa.

Edellinen kupu oli siis yhden 90 mutkan ja seinäläpivientikanavan päässä ulkoilmasta, ei oikein saa kunnon hormiefektiä.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4660
Kyllä eilen sen taas huomasi. On se kaunis, tuo Suomen lippu. Suomessa liputettiin Kalevalan kunniaksi.

Monesti sitä itse unohdan, minkä työn sota-aikojen ihmiset ovat meille tehneet.
Tuli itsekin vähän aikaa sitten katseltua lippuja. Skandinaaviliput uskonnollisen ristin kanssa mielestäni vähän tylsiä. Jenkeillä, Brasilialla, Etelä-Afrikalla mielestäni esim. hienot liput. 🇺🇸🇧🇷🇿🇦. Muita hienoja 🇰🇪🇳🇨🇬🇱
 
Ylös