Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Ylempi yllättäen Nordkap :eek:
Oikein!:ahem::D
Tuo toinen oli Gildetun, lie reilu 400 metriä merenpinnan yläpuolella.



Kyllä jylhät ovat Pohjois-Norjan maisemat, Google Earthin Panoramiokuvialla voi "ajella uudestaan" reissun! Ylläkseltä Kilpisjärvelle, sieltä Skibotniin ( ikijäisiä vuoria vastaan heti!) Altaan, jossa eka yö Norjan puolella.
Sitten Olderfjordiin, josta alkaa E69 http://fi.wikipedia.org/wiki/E69
Pari kertaa olen risteyksestä kääntänyt Altaan/Suomeen, mutta ei nyt!
Ihan täyttä varmuutta ei ollut, ajetaanko Nordkappiin asti, jos on sateista, tuulista tai sumuista.

Sää suosi tärkeimmällä hetkellä, ajaminen Porsangerin vuonon reunatiellä matkalla Nordkappiin, perillä ja Laksälviin. Lämmintä 19 astetta, "lämmittävä" vähintäänkin 3/4- auringopaiste, kuin olisi jossain Välimeren rannikolla kruisaillut!:ahem: Muutama tunneli välillä - yksi painuu 212 metriä merenpinnan alapuolelle (pyöräilijätkin seassa siellä :nope: ) ja loppunousu Nordkappiin kapeaa tietä pitkin. Ei kaiteita ja parhaimmillaan tai pahimmillaan olisi voinut kyllä saanut kulkoneuvonsa vierimään rinnettä alas satoja metrejä...:thumbfh: , jos nyt ihan täysin huolimattomasti olisi jostain ulkokurvin puolelta leveäksi vetäissyt.

Jakkues voi ottaa uudeksi tavoitteeksi Nordkappin, paljon oli polkupyöräilijöitä matkalla sinne. Jokunen etelän tumma neito jopa yksin!:p
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Profiili on melkein identtinen Cliffs of Moherin kanssa :

Vain jälkimmäisessä on tullut käytyä.

Samaa seutua:
Molen maannu tuolla reunalla vatsallani ja laskenut kauanko menee aikaa ennenkuin kivi osuu veteen. Syljellä ei onnistunut. Se nousi ylös :D
Mulla on aika huono "korkean paikan"-pää...:eek:
Onneksi oli aidattu alueet tuolla Nordkappin huipulla, ei ollut haluja yhtään mennä aidan ulkopuolelle kurkkimaan suoraan alaspäin!

Kyllä tuo reissu kannattaa kerran tehdä vaikka omalla autolla, suomalaisiin "tasapaksuihin" maisemiin on varmasti vaihtelua! Tuota sään suosimista ratkaisevana päivänä pitää vielä "kehua", sateessa ei varmasti ole ilo ajaa tuota viimeistä pätkää.

Täältä Kuopin korkeudelta tuli yhteensä noin 2800 km. 6;nä päivänä ajoa, ei niin raskasta kuitenkaan, kun molemmat ajoivat.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Tänään aamulla saapuessani töihin, oli sarvipöllö (asio otus) vartioimassa ukseamme. Siinä möllötti keskellä pihaa. Toisiamme siinä hetken mulkoiltiin, kunnes päätti liihotella tiehensä se.
Viisaudella on siis töipaikkamme nyt siunattu :ahem:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Just ehdin kantaa työpöydän, välineet ja parit laudat pihalle kun päälle vyöryi musta pilvi ja taivas aukeni. :mad:

Kävin sit tekeen tiukan selkätreenin nikkaroinnin sijaan. Samalla kävin kaupassa, jossa oli onnekseni tiukkapersemyyjätär töissä ja tarjosi mulle savukalaleipämaistiaiset. Ois mulle maistunut kyllä sillikin. :ahem:
 
Ylös