Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mutta jos sä olet ostokset jo maksanut niin ne on siirtynyt "sun omistukseen". Tossahan olisi helppo manne-kaverin kanssa tuplata ostokset kun se kävisi aina hihnalta pöllimässä ostoksesi ja sä saisit aina uudet tilalle. Ostokset tulisi niinkuin "puoleen hintaan" ja vielä bonukset päälle :wink:
Eli jos mä myyn toimitusmyyntinä jotain ja kamat hajoaa tai häviää kuljetuksen aikana se on asiakkaan murhe?;)

Jos multa hajoaa jogurttipurkki kassalla, niin mä saan uuden vaikka olen jo maksanut ostokset. Varma tieto.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Jos DHL hoitaa hommansa hyvin, niin saan huomenna Saksasta päivityspaketin tietokoneeseen:
Intel Core 2 Q6600
2xSamsung F1 1000GB
Club 3D HD4870 OC (erikoisjäähyllä)

575€ kotiinkannettuna kustansi. Hitainta prosessissa oli tietenkin suomalainen pankki, miltä kestää neljä arkipäivää siirtää rahat Saksaan. Tuotteet siirtyvät Saksasta Suomeen kotiovelle alle 24 tunnissa. Kotimaasta ostettuna käyttäen halvimpia liikkeitä hinnaksi olisi tullut 635€ + postikulut
 
Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mutta jos sä olet ostokset jo maksanut niin ne on siirtynyt "sun omistukseen". Tossahan olisi helppo manne-kaverin kanssa tuplata ostokset kun se kävisi aina hihnalta pöllimässä ostoksesi ja sä saisit aina uudet tilalle. Ostokset tulisi niinkuin "puoleen hintaan" ja vielä bonukset päälle :wink:
Siinä se on selvä pisneksen paikka kun kerran kauppiaat ovat noin höveleitä kuin Moe tuolla jo minua ojensi. :ahem:

Et sä olekaan puolipöhkö vaan täyspöhkö.
Eli jos mä myyn toimitusmyyntinä jotain ja kamat hajoaa tai häviää kuljetuksen aikana se on asiakkaan murhe?;)
Jos multa hajoaa jogurttipurkki kassalla, niin mä saan uuden vaikka olen jo maksanut ostokset. Varma tieto.
Kiitos oikeen kovasti tittelin korottamisesta.... mutta on siinä mulla kauppias! Hupsu. :D
Jos toimitusmyynnissä hajoaa tai katoaa tuote rahdin aikana, sitä ei ole vielä luovutettu asiakkaalle, joten tavara ei ole vielä luonnollisestikaan asiakkaan vastuulla. Kyllähän sä nyt tämän tiedät! :eek:
Jos se asiakas rikkoo rojunsa sen jälkeen kun on laittanut nimensä rahtikirjaan ja vastaanottanut tuotteen - tai se pöllitään sen jälkeen asiakkaalta, niin onko korvausvastuu edelleen myyjällä? Tuskin!

Jos mä ostan säkillisen kamaa kaupasta ja kassa on luovuttanut ne jo mulle maksua vastaan - takavasemmalta tulee paha rosmo ja pöllii - niin onko se oikeasti sun mielestä kauppiaan vika? Kauppa on turvaton ympäristö ja siitä seuraa rikoksen korvausvastuu kauppiaalle? Höpönlöpö.
No sillä perusteella mun pitääkin vaatia Nesteen huoltsikalta mun lompakkoa takaisin koska se oli niin turvaton ympäristö, että voro pääsi viemään. Huoltoaseman pitäjän vika - ihan selvästi. :eek:
Jukurttipurkin rikkoutuminen vahingossa hihnalle on eri juttu kuin se, että multa pöllitään vaikkapa kassillinen tavaraa sen jälkeen kun olen sen ostanut ja ne on minulle jo luovutettu.

Nämä on vain maatiaisjärkeen perustuvia mielipiteitä. Faktaa ei ole kukaan vielä esittänyt.
Luulen että tuo korvaaminen perustuu ennemminkin "reiluuteen" kuin esim laikiperusteiseen pakkoon.

Täytyykin sanoa kaverille että tulee juoksemaan mun eväskassin seuraavalla kauppareissulla siitä kassalinjan päästä. Testataan kuka on oikeassa :D
Että sanooko täti että joo - ei tässä mitään - käy keräilemässä ne kaviaarit, hanhenmaksapallerot ja sisäfileet uudelleen tuolta hyllyistä. Kyllähän me ne sinulle lahjoitetaan. Ilman muuta!

Raja menee mun käsittääkseni siinä, että omistajan vaihdoksen transaktiot on kokonaan suoritettu. Eli myyjä on luovuttanut tuotteen asiakkaan hallintaan ja asiakas on maksanut ne.
Sen jälkeen tuote juridisesti on asiakkaan vastuulla. Siinä välissä tapahtuva rikos / hajoaminen on vähän harmaata aluetta.
Jos asiakas rikkoo tuotteen myymälässä - meneekö omistajan - eli kauppiaan piikkiin? En tiedä. Ilmeisesti vakuutus korvaa (?)
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Maanantaikännit:alppu::alppu::alppu:
Uusi lukkari tuli lopulta hyvissä ajoin (onhan tämän jakson 2.viimeinen päivä menossa) Sampolta ja Elisalta kopsatuista tietoteknisistä ongelmista huolimatta. Tiistaisin ei koulua ja perjantaisinkin pääsee ja puoliltapäivin kupittamaan.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Eli jos mä myyn toimitusmyyntinä jotain ja kamat hajoaa tai häviää kuljetuksen aikana se on asiakkaan murhe?;).
Höh, niissähän lienee vakuutukset yms. Kivijalkamyymälästähän tässä oli alunperin kyse.

Jos multa hajoaa jogurttipurkki kassalla, niin mä saan uuden vaikka olen jo maksanut ostokset. Varma tieto.
Sä oletkin sympaattinen mämmikoura :D

Juu, reiluuttaan toki korvaavat ja epäilemättä asiakassuhteen jatkumisen kannalta kaupan kannattaa korvata mukisematta. Mutta jos kyse olisi vähän kalliimmasta tavarasta minkä mämmikoura tiputtaa nostaessaan liukuhihnalta niin sitten olisikin mielenkiintoista. Esim. mikroaaltouunin (jos ei olisi paketissa), ja vaikka olisikin ja kuuluisi lasin helinää...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Siinä se on selvä pisneksen paikka kun kerran kauppiaat ovat noin höveleitä kuin Moe tuolla jo minua ojensi. :ahem:



Kiitos oikeen kovasti tittelin korottamisesta.... mutta on siinä mulla kauppias! Hupsu. :D
Jos toimitusmyynnissä hajoaa tai katoaa tuote rahdin aikana, sitä ei ole vielä luovutettu asiakkaalle, joten tavara ei ole vielä luonnollisestikaan asiakkaan vastuulla. Kyllähän sä nyt tämän tiedät! :eek:
Jos se asiakas rikkoo rojunsa sen jälkeen kun on laittanut nimensä rahtikirjaan ja vastaanottanut tuotteen - tai se pöllitään sen jälkeen asiakkaalta, niin onko korvausvastuu edelleen myyjällä? Tuskin!

Jos mä ostan säkillisen kamaa kaupasta ja kassa on luovuttanut ne jo mulle maksua vastaan - takavasemmalta tulee paha rosmo ja pöllii - niin onko se oikeasti sun mielestä kauppiaan vika? Kauppa on turvaton ympäristö ja siitä seuraa rikoksen korvausvastuu kauppiaalle? Höpönlöpö.
No sillä perusteella mun pitääkin vaatia Nesteen huoltsikalta mun lompakkoa takaisin koska se oli niin turvaton ympäristö, että voro pääsi viemään. Huoltoaseman pitäjän vika - ihan selvästi. :eek:
Jukurttipurkin rikkoutuminen vahingossa hihnalle on eri juttu kuin se, että multa pöllitään vaikkapa kassillinen tavaraa sen jälkeen kun olen sen ostanut ja ne on minulle jo luovutettu.

Nämä on vain maatiaisjärkeen perustuvia mielipiteitä. Faktaa ei ole kukaan vielä esittänyt.
Luulen että tuo korvaaminen perustuu ennemminkin "reiluuteen" kuin esim laikiperusteiseen pakkoon.

Täytyykin sanoa kaverille että tulee juoksemaan mun eväskassin seuraavalla kauppareissulla siitä kassalinjan päästä. Testataan kuka on oikeassa :D
Että sanooko täti että joo - ei tässä mitään - käy keräilemässä ne kaviaarit, hanhenmaksapallerot ja sisäfileet uudelleen tuolta hyllyistä. Kyllähän me ne sinulle lahjoitetaan. Ilman muuta!

Raja menee mun käsittääkseni siinä, että omistajan vaihdoksen transaktiot on kokonaan suoritettu. Eli myyjä on luovuttanut tuotteen asiakkaan hallintaan ja asiakas on maksanut ne.
Sen jälkeen tuote juridisesti on asiakkaan vastuulla. Siinä välissä tapahtuva rikos / hajoaminen on vähän harmaata aluetta.
Jos asiakas rikkoo tuotteen myymälässä - meneekö omistajan - eli kauppiaan piikkiin? En tiedä. Ilmeisesti vakuutus korvaa (?)
Mun lienee turha edes kommentoida tätä. Sä olet tota mieltä, niin ole. Se vaan on loppupeleissä niin, että se kauppa haluaa pitää asiakkaan puolta, ja varmasti sen maitopurkillisen antaa asiakkaalle, kuten yllä on tapahtunut. Intit sitten sinä mitä vaan.

Jos joku riitauttaa tommosen, niin kauppa antaa periksi. Just tässä pari vuotta sitten asiakas kävi vaatimassa uutta lamppua, kun se ei ollut kestänyt luvattua 1000? tuntia. Tuli sitten se lamppu aika helvetin kalliiksi liikkeelle, kun eivät pystyneet todistamaan että asiakas on käyttänyt enämpi lamppua kuin sen 1000 tuntia.:rolleyes:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jos joku riitauttaa tommosen, niin kauppa antaa periksi. Just tässä pari vuotta sitten asiakas kävi vaatimassa uutta lamppua, kun se ei ollut kestänyt luvattua 1000? tuntia. Tuli sitten se lamppu aika helvetin kalliiksi liikkeelle, kun eivät pystyneet todistamaan että asiakas on käyttänyt enämpi lamppua kuin sen 1000 tuntia.:rolleyes:
Mun kannattais varmaan hankkia tollasia lamppuja, joissa luvataan tollaisia käyttötunteja. Ilmeisesti jännitteenvaihteluiden tms takia lähes kaikkien lamppujen käyttöikä on 1-2 kk. Aikoinaan ostin energiansäästölammpuja, mutta ei ne yhtään kauemmin kestäneet.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Mun kannattais varmaan hankkia tollasia lamppuja, joissa luvataan tollaisia käyttötunteja. Ilmeisesti jännitteenvaihteluiden tms takia lähes kaikkien lamppujen käyttöikä on 1-2 kk. Aikoinaan ostin energiansäästölammpuja, mutta ei ne yhtään kauemmin kestäneet.
Onko lähinaapureilla samanlaista ongelmaa?
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
eipä ole tullut kysyttyä, kuinka niin, onko sulla jotain muita syitä mielessä lamppujen lyhyeen kestoikään?
Sam viitannee siihen, että teidän kylän sähkökaapissa asuu Xanu, vai Xenu, joka silkkaa ilkeyttään aiheuttaa välillä virtapiikkejä:doubtful:. Toisinaan se pistää mikronsa täysille, jolloin taas tulee alhaista jännitettä. Molemmat syövät miestä ja lamppua.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mun lienee turha edes kommentoida tätä. Sä olet tota mieltä, niin ole.

Niin olenkin ja sä olet tota mieltä. Eikä siinä ole mitään mikä mua tökkisi. :ahem:
Mutuasioista on turha kiistellä. Yhtä perusteltuja / perustelemattomia arvioita kumpaisetkin.
Siinä ollaan kuitenkin tasan samaa mieltä (kuten jo sanoinkin), että jos liike korvaa tollasen, niin se tekee sen hyvää hyvyyttään. Ei pakosta.

hai faif! ;)
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tosta Moen ja Puolipöhkän väännöstä on aika vaikea sanoa, missä vaiheessa kaupalla on velvollisuus hyvittää ja missä taas ei.

Tyyppillisestihän kaupan kassalla hihna kuljettaa tavaran siihen kaukaloon ja välillä aika voimakkaasti tuuppaa ostoksia toisiaan vasten. Tällöinhän tavaran rikkoutuminen on kaupan syytä, eikä korvausvelvollisuus taas ole riippuvainen siitä onko ostos jo maksettu tai ei.

Mikäli tavara taas varastetaan kaukalosta tai ostoskärrystä tai koko ostoskärry viedään on vähintään kyseenalaista kumpi on vastuussa varastetusta tavarasta. Kauppatapahan on, että tavara kulke kassan ohi ja kaikkien tavaroiden mentyä asiakkaan on pakko jättää ostoksensa valvomatta maksamisen ajaksi.

Ehkä joskus joku vie epäselvän tapauksen oikeuteen ja asiasta valitellaan korkeimpaan oikeuteen asti, jotta saataisiin ennakkopäätös.
 
Ylös