Norjassa olivat mm. keppiraketit kielletty viimeisimmässä uudenvuodenjuhlassa.Tänään uutisoitiin tulevasta ilotuliteuudistuksesta:
Pikkutuotteet ja järeimmät keppiraketit kielletään jo ensi uuteen vuoteen mennessä.
Itse olen suosinut noita patoja jo pitkän aikaa. Paljon enemmän silmäniloa niistä on kuin raketeista. Panokset räjähtävät matalemmalla, joten räjähteet täyttävät suuremman osan taivaasta ja tietysti niitä räjähdyksiä on useampi ja koko homma on ennalta koreografioitu.Tänään uutisoitiin tulevasta ilotuliteuudistuksesta:
Pikkutuotteet ja järeimmät keppiraketit kielletään jo ensi uuteen vuoteen mennessä.
Järeimmät keppiraketit kielletään ihan siitä syystä, että keppiraketit ovat vaarallisia oikein ammuttunakin, pieni laatuvirhe ajopanoksessa ja raketti saattaa kaartaa maata kohti ennen poksahdusta. Pienimmät tuotteet taas ovat vaarallisia lähinnä sen takia, että niillä leikitään ja että niissä on paljon laatuvirheitä kun noita tehdään melkolailla nollakatteella.
Jäljelle jää siis keskikokoiset raketit, padat, värisuihkut ja Thunder Kingejä isommat ilmapommit. Lisäksi patojen ja värisuihkujen tehoainerajat viisinkertaistuvat. Patojen putkien rajat pysyvät samoina joten lähinnä putkien määrä kasvaa.
Nuo isommat padat ovat itseasiassa turvallisempia kuin nyt myytävät: Patojen tehoainemäärien kasvaessa padan fyysinen koko kasvaa lähinnä vaakatasossa kun korkeus pysyy jotakuinkin samana. Toisin sanoen kyseisiä patoja ei tarvitse edes tukea jos niitä ampuu tasaiselta maalta (nykyiset padat ovat todella korkeita ja pienellä pohjalla--> kaatuvat herkästi)
----
Tuosta ehdotuksesta hyötyvät ne, jotka eivät välitä ilotulitteista:
Ampuminen sallitun ajan ulkopuolella vähenee radikaalisti(tietysti toisin kuin medioissa kerrotaan, niin K12 tuotteita sai ampua ennen uutta vuotta). Lisäksi väärinkäyttöjen ja vammojen määrä vähenee radikaalisti. Myös me täysi-ikäiset ilotulitteiden ystävät hyödymme kun saamme jo oikeasti näyttäviä tulitteita käytettäväksi.
Tämän tyylisiä saamme ammuttavaksi:
http://www.youtube.com/watch?v=9T5YITMFPDA
http://www.youtube.com/watch?v=-MvVl9-zSyY
http://www.youtube.com/watch?v=fCSoRN3p-K8
Keppiraketit voisi kieltää Suomessa minun puolestani:Norjassa olivat mm. keppiraketit kielletty viimeisimmässä uudenvuodenjuhlassa.
Tulos: Kielto vähensi radikaalisti raketeista sekä ihmisille aiheutuneita vahinkoja että muita vahinkoja.
Aiheeseen liittyvä uutinen.
Peesaan.Itse olen suosinut noita patoja jo pitkän aikaa. Paljon enemmän silmäniloa niistä on kuin raketeista. Panokset räjähtävät matalemmalla, joten räjähteet täyttävät suuremman osan taivaasta ja tietysti niitä räjähdyksiä on useampi ja koko homma on ennalta koreografioitu.
Ihan hyvä juttu!
Laita vahinko kiertämään elintenluovutustestamentin kautta.Voi perkuta että voi olla ankara räkätauti. Poskiontelot vinkuu ja kallo napsuu, pikkasen painetta yläpäässä. Antibioottikuurista puolet lusimatta, saa nähdä pitääkö käydä kuurin jälkeen uudestaan nyyhkimässä lekurille. KRÖH!
En oikein taas ymmärtänyt, mut ei se mitään...Laita vahinko kiertämään elintenluovutustestamentin kautta.
Selailin vaan noita vanhoja keskusteluja jonne en edes muistanut postanneeni http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=28439 :nope:En oikein taas ymmärtänyt, mut ei se mitään...
Mulla? Yläpäässä?Mitäs siellä oli?
Vois.Voisko ton mun avatarkuvan perusteella joku nettilääkäri tsekata ettei mulla vaan olis keuhkoputken tulehdus tai keuhkokuume. Kiitti jo etukäteen!
Eiku toi tulosruudun pommi. Jäikö suutariksi vai onko Häkä tekemässä paluuta Force Suomussalmen F1-tiimissä tms?Mulla? Yläpäässä?
99% räkää ja loput postaamatta jääneitä postauksia. Eli 107% räkää.
Näyttäis siltä, että sulla ei ole keuhkokuume...huume eikä myöskään keuhkoputki...tutki. Mutta oksennus-poksennus vois auttaa...Voisko ton mun avatarkuvan perusteella joku nettilääkäri tsekata ettei mulla vaan olis keuhkoputken tulehdus tai keuhkokuume. Kiitti jo etukäteen!
hauskaa tässä on se, että tämä uutispommikin kuuluu tähän toikkiin.Eiku toi tulosruudun pommi. Jäikö suutariksi vai onko Häkä tekemässä paluuta Force Suomussalmen F1-tiimissä tms?