Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Örfil

Guest
Alkaa jotenkin ottaa päähän tämä muutamien hahmojen jämähtäminen menneiden vuosikymmeninen/-satojen tapahtumiin. Ei ihme että Suomi ei ikinä kehity mihinkään. :nope:
Aha. Omasta puolestani kehittymistä on tapahtunut paljonkin. Pitää vaan muistaa että ilman historiaa ei ole tulevaisuutta.

Se Suomi jonka muistan -60/70 luvulta on tyystin erilainen kuin Suomi vuonna 2011. Tämä maa on paljon parempi paikka asua kuin silloin.

Jos täällä kuitataan elämänkokemus "jämähtämisellä" niin oletan että esim. Melindakin jotenkin "tyhmistyy" iän myötä? Oletko mielestäsi viisaampi nyt kuin 20 vuoden päästä?
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Melindan viestistä tuli mieleen.

Eräs kanadalainen heppu, täällä töissä, jutteli mulle sellaista että oli miettinyt miksi joillakin suomalaisilla on aasialaiset silmät vastoin sitä omaksumaansa faktaa että eurooppalaisilla ei yleensä ole. Sellaisen tutkimustuloksen oli etsinyt itselleen, että suomalaiset polveutuvat mongooleista ja ovat sotkeutuneet länsikansoihin myöhemmin, eli nämä geenit vielä kiertävät (pitkään sangen suljetussa) perimässä.

En tiedä onko totta. En jotenkin usko. Mutta voihan toki olla. Merkityksetöntä ainakin.

Tällaisia aasialaisia silmiä kaverini tarkoitti, kuten tällä suomalaisella näyttelijällä esimerkiksi.



Korostan että mitään negatiivista ei tähän havaintoon liity. Onpahan vaan havainto. Ja ehkä nyt vaan sen takia tässä että jotkut ne vasta osaakin vanhoja muistella/tutkia, ihan toisten kansojen osalta jopa, ja huvikseenkin vielä.
 

Örfil

Guest
Pisteet siitä. Täällä näkyy osa porukasta sotivan vielä sisällissotaakin.

Taidanpa jäädä Islantiin.
Jää toki, jos asioista keskusteleminen rationaalisin perustein on vaikeaa.
Ja muista että olet joka päivä tyhmempi koska vanhenet :confused: eiku....
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Minkäslainen paikallinen kahakka siellä on ollut?
Täällä on sen verran vähän väkeä että kummoista paikalliskahakkaa ei taideta saada aikaan. Olettaen että Reykjavík - muu Islanti -vastakkainasettelua ei lasketa. :eek: Tanskaa vastaan täällä on painittu kautta historian, ja suhde Yhdysvaltoihin on tänä päivänä vähintäänkin ristiriitainen. Islantilaiset tuntuvat kuitenkin pääsääntöisesti katsovan eteen- eivätkä taaksepäin.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Alkaa jotenkin ottaa päähän tämä muutamien hahmojen jämähtäminen menneiden vuosikymmeninen/-satojen tapahtumiin. Ei ihme että Suomi ei ikinä kehity mihinkään. :nope:
No hittolainen. Minä kun olen kuvitellut eläväni kehitysmaassa, niin olenko sittenkin väärässä. :eek:
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Alkaa jotenkin ottaa päähän tämä muutamien hahmojen jämähtäminen menneiden vuosikymmeninen/-satojen tapahtumiin. Ei ihme että Suomi ei ikinä kehity mihinkään. :nope:
Tämä on liki sitä, mitä itsekin tuossa eilen täällä lukiessani pohdin kun päätäni ja päässäni pyörittelin. Mutta Melinda onkin humanisti. :thumbup:

Mutta kun Vanhaan hyvään aikaan....:eek:

Jaksamisia. Mä olen jo lopettanut jatkosodan osaltani.
On näemmä ei-humanisteissakin toivoa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tää on kätevä tää forumin softa. Kun kirjotan forumin salasanani tähän niin se näkyy tähtinä:

*******
 
Ylös