Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Viime lauantaina putkahti postilaatikkoon rakennuslupa asuntomme ullakkolaajennukselle joten lisäystä elintilaan on tämän vuoden kuluessa luvassa. :ahem:
 

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
813
burb sanoi:
Jos olisin sijoittanut kaksi vuotta sitten ihan oikeasti enkä leikisti niin mun sijoittamastani 2470,00eurosta olisi tullut 4602,50 euroa, eli muutos olisi ollut +86,34%.
Mutta koska osakkeeni ovat leikkiosakkeita eivätkä oikeita, on mun tyytyminen tähän nyt.
Sen sijoittamisen voi aloittaa sitten heti kun oma "pörssi" ja tahtotila sen vaan sallii. :thumbup:
Minä ostin tänään DAX*in myyntijohdannaisia** aika paljon.

*DAX = Saksan pörssin yleisindeksi
** myyntijohdannainen = arvopaperi, jonka arvo nousee kun sen kohde-etuus (eli tässä tapauksessa tuo DAX) laskee

Nyt näyttää siltä, että huomenna voipi kuitata noista arviolta 20-30% voiton pois kuleksimasta. Yhdessä vuorokaudessa siis.
Se tekee 2000-3000 erkkiä miinus verot.
JEEE, saan savupiipun maksettua! :D
 
Viimeksi muokattu:

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Johdannaiskauppa on todella mielenkiintoista, riski on tietysti usein aika suuri ja vaihtelut kurssitasossa hurjia. Luotat ettei ennakoitu lasku näy jo kursseissa?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
JOC sanoi:
Johdannaiskauppa on todella mielenkiintoista, riski on tietysti usein aika suuri ja vaihtelut kurssitasossa hurjia. Luotat ettei ennakoitu lasku näy jo kursseissa?
Lyhyt sijoittaminen johdannaisiin on ihan puhdasta vedonlyöntiä. Kuulostaahan se hienommalta, mutta sitä se on.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
jps sanoi:
Lyhyt sijoittaminen johdannaisiin on ihan puhdasta vedonlyöntiä. Kuulostaahan se hienommalta, mutta sitä se on.
Tietysti on. Kaikki nettisijoittajaa kikkailleet ovat huomanneet tämän karvaasti leikkirahalla.
 

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
813
jps sanoi:
Lyhyt sijoittaminen johdannaisiin on ihan puhdasta vedonlyöntiä. Kuulostaahan se hienommalta, mutta sitä se on.
Tavallaan olet oikeassa. Tavallaan väärässä.
Puhdas vedonlyönti on kuitenkin on/off peliä, - kun taas johdannaiskauppa sisältää sekä arvo- että aikaliukumia, jolloin voit itse päättää itsellesi parhaan irtautumishetken "pelistä".
Eli sijoittajalla on itsellään merkittävästi mahdollisuuksia vaikuttaa lopputulokseen.
Vedonlyönnissä (voittaako räkä vai heikki) et voi kuin odottaa ja tyytyä on/off -lopputulokseen.

Hyvänä esimerkkinä toimikoot tämä päivä. En luovu johdannaisisytani vielä, koska ne olisi pitänyt poistaa pienellä tappiolla. Päätän vaikuttaa itse pelin etenemiseen jäämällä odottelemaan suosiollisempaa myyntihetkeä.

Kerron sitten joskus kuinka tässä lopulta kävi.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
kc4197 sanoi:
Tavallaan olet oikeassa. Tavallaan väärässä.
Puhdas vedonlyönti on kuitenkin on/off peliä, - kun taas johdannaiskauppa sisältää sekä arvo- että aikaliukumia, jolloin voit itse päättää itsellesi parhaan irtautumishetken "pelistä".
Eli sijoittajalla on itsellään merkittävästi mahdollisuuksia vaikuttaa lopputulokseen.
Vedonlyönnissä (voittaako räkä vai heikki) et voi kuin odottaa ja tyytyä on/off -lopputulokseen.
Ei tuo liukuma poista lyhyen sijoituksen vedonlyöntimäisyyttä, se antaa tietysti useampia katkokohtia, joihin itse voit vaikuttaa. Liukuman käytöllä voi vaikuttaa voiton/tappion suuruuteen. Joskus voi olla fiksumpaa realisoida pieni tappio kuin vähän ajan päästä suuri. On kyse optioista, futuureista tai muista johdannaisista, et pysty kuitenkaan odottelemaan kuin korkeintaan tiettyyn päivään asti, jolloin paska laukeaa silmille tai roposet taskuun.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Jätkät puhuu joistain voitoista ja tappioista, vaikka kausi ei ole vielä alkanut... :nope:
 

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
813
jps, puhutaan ihan samasta asiasta ja ollaan jopa pääosin samaa mieltä.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa mulla on aikaa odottaa 24.8 saakka. Jos sitä ennen tulee voitollinen irtautumismahdollisuus, niin käytän sen hyväkseni.

Muussa tapauksessa "paska osuu tuulettimeen" ja näkemyksen otto osoittautui vääräksi.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
kc4197 sanoi:
Muussa tapauksessa "paska osuu tuulettimeen" ja näkemyksen otto osoittautui vääräksi.
Emmä itse puhuis näkymyksen otosta lyhyissä sijoituksissa enempää kuin vedonluönnissä, ihan sama juttu kun jollain toimialalla on buumi, silloin ostaa listautumisannissa, siinä uskossa, että vielä hölmömpiä riittää ostamaan osakkeet kun ne on listattu. Kun uhkapelivietti on tyydytetty, voi muistaa hyvän perustotuuden, et voi voittaa indeksiä.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Idolsista tuttu Ruslanas Kirilkinas on jälleen askeleen lähempänä unelmaansa. Hän julkaisee ensimmäisen sinkkunsa Price of Freedomin.

- Nauhoitin kappaleen viikonloppuna. Kyseessä on popsävytteinen biisi. Rakastan sitä, Ruslanas kertoo.

Kappaleen julkaisun takana on mainostoimisto Taivas ja se on Kari Haapalan käsialaa. Ruslanas esitti biisin sunnuntaina helsinkiläisessä DTM-ravintolassa.

- Yleisö rakasti kappaletta, Ruslanas hymyilee.

- Unelmani on toteutumassa. Haaveilen, että pääsisin vielä julkaisemaan kokonaisen albumin.
Eikös tuo DTM ole niitä HooMoilasten paikkoja?
 
Ylös