Tänne kaikki olut-arvostelut

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa


Orval, 6.2%
Todella vaahtoava belgialaisale, kestävä pitsivaahto. Siman väristä. Tuoksu todella sitruunainen ja raikas.. Maultaan paksu, karhea ja pitkä. Täyteläinenkin on kaiken lisäksi ja alkoholi tuo potkua sopivasti.. Jättää suuhun tuntuman, kuin olisi hienoa hiekkaa syönyt:eek: Alemainen kirpeys tuli mukaan makuun vasta kolmannella makustelulla.. Todella hyvä:thumbup: Jotenkin kuitenkin niin monenkirjavaa makua ja tuoksua, että menee neitimäiseksi näpertelyksi. Tätä pitää ajatuksen kanssa juoda.. "Liian vaikea" minulle tai jotain sellaista, siksi miinus.
*****-
Meni hankintalistalle.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ensi viikkoon menee.
Niin mie vähän veikkailin, jottei sieltä haeta tällä viikolla enää ilman murtohommia:eek:
Viimeaikojen maisteluista kyllä Baltika 6 uppoaa kuin häkä ja hintalaatusuhteeltaankin hyvä.. Innis&Gun Rum Mask ja Guinnessin 8% olleet kyllä huikean hyviä kanssa. Tänä vuonna Alko päättänyt näköjään tuoda kunnolla laatuoluita valikoimiinsa:thumbup: Seuraavakaan ei ole todellakaan huono.


Thiriez La Maline, 5.8%
Hyvin tumma väriltään. Kestävä vaahto. Mummonmehumainen tuoksu. Maku on kyllä hyvä, muttei jätä mitään kielenpäälle. Ranskalaisia oluita ei ole liikaa ja tämä on kyllä todella hyvä ja piristävän erilainen. Ruokaoluesta kävisi.. Ei ole liian voimakas, mutta on kyllä sellainen tapaus, että jotain liharuokaa kaipaisi allensa päästäkseen täysin oikeuksiinsa.
****
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Oliko se unta vaan, että ITG muistutti minua Mämmi-oluesta hiljan?


Laitilan Kievari Mämmi IV A, 6.1%
Hyvin tummanpunainen, niukka mutta kestävähkö pitsivaahto, tuoksu makea.. Maku paksu, muttei voimakas..pikemminkin kepeä. Miellyttävä, vaikka odotin vahvempaa makua. Nyt kuin nelosolutta, jota sakeutettu mämmillä.. Mukavaa vaihtelua, muttei tätä ilman reseptinmuutosta tulene toiste maisteltua melkein 4 euron hintaisena ainaskaan. "Ihan hyvä".
***½
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Juu. Ei tuosta kyllä huomannut että onko olutta sakeutettu maizenalla vai mämmillä.
Mun mielestä ei kummallakaan. Katse ensi kevääseen & pääsiäiseen.

Ai niin, mihinkäköhän katosi se Koffin sinietikettinen vahva pääsiäisolut. Oli hyvää, mustaa ja vahvaa. Pari-kolme vuotta sitten oli markkinoilla, ja kerran jopa loppui Alkosta jo ennen pääsiäistä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mun mielestä ei kummallakaan. Katse ensi kevääseen & pääsiäiseen.

Ai niin, mihinkäköhän katosi se Koffin sinietikettinen vahva pääsiäisolut. Oli hyvää, mustaa ja vahvaa. Pari-kolme vuotta sitten oli markkinoilla, ja kerran jopa loppui Alkosta jo ennen pääsiäistä.
Itse en ollut moisesta kuullut, mutta hätäkuukle kertoo "pari-kolme vuotta" olleen kauemmin..
1998 maaliskuussa Sinebrychoff toi markkinoille rajoitetun erän ensimmäistä suomalaista Pääsiäisolutta, 8,0 t-%.
arvostelu vuodelta 2003
Pääsiäisoluen valmistus on ainakin toistaiseksi lopetettu.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Mallaskosken Kuohu, 4.5%

IV-versio ei viime vuonna kovin kummoiselta maistunut. Tämä vielä vähemmän.. Vaikka pitäisi pienpanimoita tukea, niin en senkään varjolla anna plussaa. Tuoksu kuin kissan kusessa sekoittuneena oksennukseen. Maku ei paljoa parempi ole. Minun makuaistit kertovat tuollaista, monen varmaan ihan jotain muuta. En tykännyt, piste.
*+
Heh, tuota katseltiin, mutta kärryyn päätyi Sandelsia.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica

Bavaria 8.6 Special Blond Beer, 7.9%
Sama valmistaja näköjään tekee Pirkka-oluet.. No ne nyt olivat hyviä ja harmittomia. Tämä on vahva lager, joka hailakan vaalea, niukkavaahtoinen, pistävän alkoholimaisen tuoksun omaava... Ei tätä juo selvinpäin. Onneksi pari olutta alla, niin kestän tätä jääkaappikylmänä. Jos haluaa nopean humalan, niin siihen tämä kelpaa..heti lämmettyään tai ensimmäisenä oluena kyllä tökkisi ja pahasti.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica

Stallhagen Påsköl, 6.0%
Musta, pesuainemainen tuoksu, niukka mutta kestävä vaahto.. Ihan juotavaa tummaa olutta, kunhan pitää nenänsä kiinni vaikka pyykkipojalla. Näin vahvaa pesuainemaista tuoksua en muista.. Huonosti putsattu pullo tai tuoppi? Toivottavasti... Kokeilen joku kerta baarissa toiste jos sattuu olemaan hanassa. Ehkä mielipide muuttuisi.. Nyt ei kyllä kovin erikoista tummaa olutta ole tämä, kun ei pyykkipoikaa käsillä.
**½
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica

Ørbæk Påskebryg, 7.2%
Kunnon päälle ottaa arvostelu, mutta koetetaan... Todella hyvin vaahtoava, tummanpunainen... Marjainen tuoksu.
Maku hyvin keskinkertainen.. Ei tämä pahaakaan ole, muttei herätä myöskään mitään positiivisia viboja.. Ei minun ruokapöytääni pääsiäisolueksi kelpaisi.
***-
 
Ylös