Tässä rata-autoilun pelastus!

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
No juu pitemmittä puheitta ehdotankin seuraavan luokan tuomista suomeen? Kyseessä on autot joissa on monta sataa hevosvoimaa, mutta eivät välttämättä ole niin kalliita? Kyseessä on merkkiluokka! Autoilla ajetaan Ruotsissa. Miten olisi yhteinen pohjoismaiden sarja?

No käykääpä katsomassa seuraava osoite ja kertokaa mielipiteenne:

http://www.camarocup.com/

katsokaa myös sivu:

http://home.bip.net/bosseliasson/camarocuen.htm

Kyllä ovat autot muuttuneet sitten 80-luvun, eikö?

<small>[ 25-02-2003, 18:30: Message edited by: Petri L ]</small>
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Petri L:
No juu pitemmittä puheitta ehdotankin seuraavan luokan tuomista suomeen? Kyseessä on autot joissa on monta sataa hevosvoimaa, mutta eivät välttämättä ole niin kalliita? Kyseessä on merkkiluokka! Autoilla ajetaan Ruotsissa. Miten olisi yhteinen pohjoismaiden sarja?

No käykääpä katsomassa seuraava osoite ja kertokaa mielipiteenne:

http://www.camarocup.com/

katsokaa myös sivu:

http://home.bip.net/bosseliasson/camarocuen.htm

Kyllä ovat autot muuttuneet sitten 80-luvun, eikö?
HYSSSSSSS! Etkös tiedä ettei ole poliittisesti korrektia kyseenalaistaa AKGB:n "kuningasajatusta" siitä, kuinka kaikki kynnelle kykenevät ovat kilvan ryntäämässä uuden Honda TypeRän ohjaimiin. Ei tuollaisia Camalaia malmikasoja voi Suomen radoille päästää - yleisöhän voisi vahingossa jopa tykästyä niihin ja mites sit kävis TypeRälle ja koko S2K Tourille ?
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Don Vito:
Petri L:
No juu pitemmittä puheitta ehdotankin seuraavan luokan tuomista suomeen? Kyseessä on autot joissa on monta sataa hevosvoimaa, mutta eivät välttämättä ole niin kalliita? Kyseessä on merkkiluokka! Autoilla ajetaan Ruotsissa. Miten olisi yhteinen pohjoismaiden sarja?

No käykääpä katsomassa seuraava osoite ja kertokaa mielipiteenne:

http://www.camarocup.com/

katsokaa myös sivu:

http://home.bip.net/bosseliasson/camarocuen.htm

Kyllä ovat autot muuttuneet sitten 80-luvun, eikö?
HYSSSSSSS! Etkös tiedä ettei ole poliittisesti korrektia kyseenalaistaa AKGB:n "kuningasajatusta" siitä, kuinka kaikki kynnelle kykenevät ovat kilvan ryntäämässä uuden Honda TypeRän ohjaimiin. Ei tuollaisia Camalaia malmikasoja voi Suomen radoille päästää - yleisöhän voisi vahingossa jopa tykästyä niihin ja mites sit kävis TypeRälle ja koko S2K Tourille ?
No annetaan periks ja laitetaan noi Type-rät samaan lähtöön Camaroiden kanssa........luonnollinen poistuma hoitaa loput :D
 

Muurari

Member
Liittynyt
20.10.2001
Viestit
19
Don Vitohan kirjoitti:
"Super Saloon Ajajat ry järjestää oman SeuranMestaruussarjan ensi kesän autoilutapahtuimien yhteydessä.

Mukaan on jo ilmoittautunut vaadittava 10 auton osanotto.

Kisoissa nähtäneen ja kuultaneen jälleen suhinaa ja pauketta, sillä ilmoittauneiden joukossa useassakin autossa tehot nousevat yli kuudensada hevosvoiman.

Tapahtumien edistymistä voi seurata SSA:n kotisivulla:

http://jynssi.hohto.net/ssa

SSA tarvitsee talkooväkeä kilpailujen järjestyyn; kiinnostuneet ottakaa yhteyttä Revon Jykään esim. maililla. Erityisesti autokilpailujen järjestelyistä kokemusta omaavien toivotaan ottavan yhteyttä."

Eli houkutelkaa noi lahnat sinne omiin kisoihinne!!!
Vai oliko pelkkää p..... puhumista??

Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta... !
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Muurari

Eli houkutelkaa noi lahnat sinne omiin kisoihinne!!!

Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta... ![/QB]
Olat oikeassa: ei todellakaan kuulukaan.. :D Mutta mitä "lahnoihin" tulee niin kyllä nuo "lahnat" ovat aina mielenkiintoisempia kuin nämä "no go - only show" Honda TypeRät. Jotka sitä paitsi eivät ole edes erinomaisen näyttäviä..
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
ettelbruck:
No kuuluu kelle kuuluu mutta SSAn äänitorvena Don Vito:

eikö noi Camarot sopis SSAn kisoihin??

Mitä lähtöjä SSAn kisoissa päivän aikana ajetaan?
Ainakin mun mielestä sopisivat, kuin nyrkkisilmään.

Tässä vähän lisätietoja autoista:



Here's som information regarding the cars:
Body: Chevrolet Camaro 1993 and onward
Engine: Chevrolet V8 5.7l (350 cu in) >400 hkr >500 Nm
Brakes: Chevrolet Corvette front, original rear
Front axle: Modified original
Rear axle: Original (stiff rear axle) slightly modified
Shock absorbers: Öhlin with coil overs
Rims: 9 1/2 x 17
Tires: Pirelli P Zero C 275x45x17 (narrower Pirelli P7000 in rain)

Kyllä näitä vehkeitä kattelis ja varsinkin kuuntelis mielellään, V8 aaaah.

Oma sarja olis kaikista paras.

<small>[ 27-02-2003, 18:12: Message edited by: Petri L ]</small>
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Kyllä noi viimeks Suomessa vieraillessaan edelleen saivat kohtuullisen KIVAN shown aikaseks... Tuolloin tosin oltiin yhtä vai kahta korimallia vanhemmalla kalustolla liikkeellä.
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Mitä isompi auto sitä ahtaampi rata ja tuhoa tulee. Katsoja viihtyy. Ainoa mikä noissa vehkeissä mättää on äänet. 400hv pikkulohko on todella löysä ja sen kuulee. Lotkotus kuuluu cruising-iltoihin. Viritetyn vapaastihengittävän moottorin minimiteho on 100hv/1000cc.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
ettelbruck:
No kuuluu kelle kuuluu mutta SSAn äänitorvena Don Vito:
Mutta kun en ole. Kuten jo edellä todettiin, niin virallinen "äänitorvi" on nuo yhdistyksen kotisivut ja asioiden julkistus tapahtuu lähinnä sitä kautta.

<strong>
eikö noi Camarot sopis SSAn kisoihin??
Mitä lähtöjä SSAn kisoissa päivän aikana ajetaan?
Kyllähän ne periaatteessa sinne sopisivat oikeinkin hyvin, mutta kun se asia ei ole ihan niin yksinkertaista. Kv-kisoissa on omat metkunsa ja Suomesta ei taida löytyä ensimmäistäkään noihin Svedujen sääntöihin sopivaa "lahnaa". Noihin muihin mahdollisiin lähtöihin SS:n ohella en valitettavasti voi ottaa kantaa tässä vaiheessa. Asioista tiedotetaan sitten kun kaikkien osapuolten nimet on papereissa... Itseasiassa en edes tiedä mitä kuliseissa on tapahtunut sitten tammikuun ekan viikon.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Don Vito:
ettelbruck:
No kuuluu kelle kuuluu mutta SSAn äänitorvena Don Vito:
Mutta kun en ole. Kuten jo edellä todettiin, niin virallinen "äänitorvi" on nuo yhdistyksen kotisivut ja asioiden julkistus tapahtuu lähinnä sitä kautta.
Viralliset on mitä on. Sä täällä oot enempi julistanut SSn puolesta (ja AKK:ta ja S2K:ta vastaan) viimeiset pari+ vuotta enempi kuin kukaan muu saarnamies. Antaumuksellisesti.

<small>[ 28-02-2003, 15:36: Message edited by: ettelbruck ]</small>
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
ettelbruck:

Viralliset on mitä on. Sä täällä oot enempi julistanut SSn puolesta (ja AKK:ta ja S2K:ta vastaan) viimeiset pari+ vuotta enempi kuin kukaan muu saarnamies. Antaumuksellisesti.
Toki. Mutta henk.koht. mielipiteeni SS:n etevyydestä S2K mopoihin (mitä ne HYVIN pitkälle olivat ennen SuperProduction sääntöjen adoptoimista) nähden ja toisaalta SS:n omaa sarjaa koskeva tiedottaminen ovat kaksi asiaa joilla ei ihan kauheasti ole tekemistä toistensa kanssa - ainakaan julkisesti. Tällä erää riittäköön se tieto, että sarjaan on ilmoittautunut 10 kuljettajaan joten se näin ollen toteutuu. Missä yhteyksissä tämä sitten tapahtuu on ilmeisestikin vielä neuvottelujen aiheena. Ns. Cup-viikonloput ovat kaiketi yksi, joskaan ei kovin todennäköinen vaihtoehto, koska maksavaa yleisöä - tai ylipäätään yleisöä - ei liiemmälti siellä kahtena edellisenä kautena näkynyt.

<small>[ 28-02-2003, 16:58: Message edited by: Don Vito ]</small>
 

Muurari

Member
Liittynyt
20.10.2001
Viestit
19
Joopa!

Ehkä on helpompaa keskittyä AKK:n, S2K:n ja Hondien haukkumiseen!

Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta... !
 

Spyder

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
150
Ten-tenth-foorumissa olleiden keskustelujen mukaan tuon DTM 155:n rebuild-väli on 400 km. Joten ainakaan missään endurance käytössä ei olisi kovin edukas väline. Ja hintakin on aika kova... samalla hinnalla saa vaikkapa kelpo ferrareitakin ainakin Autosportissa olevien ilmoitusten mukaan. Suuri osa hinnasta on toki myös tuon auton historiassa...
 

Spyder

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
150
Eipä näytä vielä olevan yhtään huutoa tehty. Tuollainen olisi pari vuotta sitten ollut voittaja-auto Super Salooneissa.

Tuon auton arvostus riippuu käyttötarkoituksesta ja ylläpitokustannuksista. Hieno peli se olisi.

<small>[ 05-03-2003, 19:28: Message edited by: Spyder ]</small>
 
Liittynyt
27.2.2001
Viestit
19
Sijainti
Klaukkala
Terve

Ei teillä taida olla oikein käsitystä meidän SS:n tasosta. 96 ITC autot olivat todella kehittyneitä ja myös todella nopeita. Kuulemma mersun pojat olisivat käyneet Ahvenistolla ajamassa shake downin ennen Sörkan kisaa ja aika olisi kylmiltään ollut 1.14.5. Ja kyseessä vain shake down oudolla radalla.

Toiseksi tulee mieleen käyttökulut. Nuo autot olivat oikeata Hihg Techiä (aktiivi jousitus, ratakohtaisesti ohjelmoitavat ABS jarrut, semi-automaatti laatikot,pneumaattiset venttiilikoneistot yms) eli niiden käyttäminenkään ei taitais olla meidän SS:stä kiinnostuneiden kuljettajien mahdollisuuksien rajoissa. HUHUJEN mukaan eräällä kolmesta tehtaasta jotka olivat mukana 96 ITC sarjassa oli kauden budjetti noin 450 miljoonaa vanhaa mummon markkaa.

Ett sillei

Olli
 

Spyder

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
150
Naulan kantaan Olli! Jos ei autotehtaiden rahkeet kestäneet ITC:tä tuolloin, ei taatusti kestä kenenkään Suomessa kilpaa ajavankaan. Auton hankintahintahan on yleensäkin vain pieni osa kokonaiskustannuksista.

Nimenomaan tuohon perustuen "kelpo ferrari" tai vastaava olisi "parempi" kilpa-auto suomessa (vielä olettaen että sille löytyisi kilpailullisesti hyvä luokka). Ollakseen nopea auton tulee olla ajokunnossa wink

DTM-autoja kannattaa todennäköisesti vain museoida. Kuten tuossa aiemmassa postauksessani viittasin keskusteluun toisella (ten-tenth) forumilla. Joku englantilainen oli hankkinut 155 DTM auton ja 156 Super Touring auton, mutta sielläkään ei paljoa toivoa ole 155:n radalla näkymiselle. ST autojenkin kustannukset olivat englannin PÄÄsarjassa (BTCC) liikaa, ja nyt ruotsalaisetkin ovat hylänneet ne.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Noh eikait kukaan täällä moisesta haaveillutkaan? Siis onhan selvää, ettei tuollaista autosta voi käyttää kuin lähinnä koria ja osittain alustaa, kaikki muut on niin hienoa tekniikkaa, ettei niitä yksinkertaisesti voi käyttää Suomen kisatoiminnassa. Huoltovälit liian pienet (vaikka kisat olisivatkin sprinttejä) ja vahinkojen sattuessa kustannukset nousee pilviin.

Olipahan vain taas erikoinen auto huutokaupassa, siksi moisen postasin...
 
Ylös