Norman:
Mitä isompi auto sitä ahtaampi rata ja tuhoa tulee. Katsoja viihtyy. Ainoa mikä noissa vehkeissä mättää on äänet. 400hv pikkulohko on todella löysä ja sen kuulee. Lotkotus kuuluu cruising-iltoihin. Viritetyn vapaastihengittävän moottorin minimiteho on 100hv/1000cc.
Säännöthän noissa rajoittaa tehot tuohon koska ovat ns. Crate moottoreita suoraan GM:ltä ja niitten mukaan 380 SAE Net Hv joka on suunnilleen 400 DIN täkäläistä.
Säännöt on mitä ovat mutta tuollaisella padalla voi sitten ajaa vaikka 200th.km kilpaa avaamatta sitä sen suuremmin koska tunnetusti GM:n pikkolohkon öljynkierto joka suunniteltiin 1953 saatiin kerralla kuntoon ja onhan kyseessä mailman menestyksekkäin kilpamoottori.
Jos siellä sen aikaiset valaanrasvat voiteli niin miten luulette tämänpäiväisten toimivan?
Ja ihan kuriositettina 550 hv 355 c.i.d. pikkulohko on sopiva katukone käy näyttiä tyhjäkäyntiä 800 rpm ja vetää 1000-7500 yskimättä.(660 oli vielä hauskempi...penkitettyä voimaa ei mutua...montakos sellaista on SS autoissa ollut..EI YHTÄÄN.)
Se mitä Olli H. tuossa kertoili DTM kalustojen nopeudesta ja hinnasta pitänee paikkansa menihän ne nopeammin kuin esim. 500 RR pyörät aikanaan ja sellaisten aikoihin ei yksikään SS rimpula ole pystynyt. Ei edes IMSA GTO Audi.
Meidän SS on heikkoa klubitasoa ja maa muutenkin näyttä olevan taas perse auki kun Sportitkin juuri sai 15 autoa kasaan....toivottavasti ovat kaikki viivalla jotta SM arvo säilyy.
Mitä tulee Furuun niin onhan sillä se Alfa tallissa hintakin oli 200th. vanhaa salvaa siitä kun viimeksi kysyin.
Autohan on lähes ajamaton mutta kilpailukyvyn toteamiseksi olisi syytä miehen itse näytettävä mihin sillä ehtii.
Toisaalta kannattaakos ostaa loppuun poljettua kilpuria meriitin takia...
Ja onhan sitä kuskejä jäänyt Sportista lähes kaipaamaan (autoja onneksi ei).
Lempinen on taattu väriläiskä aina ja vei viimeisessä lähdössään Haapalaisia ja muita 200th. ajetulla romuttamosta kaivetulla vakio 320i vaihdelaatikolla kuin kuoriämpäreitä joten esim. pelkästä lootasta ja vehkeistä se ei ole kiinni sen Mikko todisti viime kesänä. Oili Jaloselle lootasta kiitokset
Mutta Aaltonen, Ullakko, Salmimäki, Salmenautiot, Sepp, Ohtla ja kumppanit mihin he ovat kadonneet...ja Miksi sitä sopii eräiden miettiä jotka asioista päättävät.??
Toinen juttu on toimitsijat jotka katselevat liikaa sormien läpi niin katsastuksissa kuin radalla kun Törkeitä sääntörikkoja tapahtuu kuten 11 kg alipainoisia autoja aika-ajossa taikka turvakaarta puskurin alla...
Eli uudet hemmot kehiin jotka osaavat olla puolueettomia ja pysyvät kannassaan eikä mitään vanhoja selkärangattomia kuraperseitä.
Itse en syty romurallista koska peltiä en tykkää oikoa ja olen sitä mieltä että kaikki kontakti on kuten F1:ssä rangaistavaa, kyseessähän voi olla vakaviakin seuraksia.
Se että radalla on ahdasta ja ajo on rehtiä mutta tiukkaa saa minun tavallisen kadunmiehen kunnoituksen herrasmiesmäistä rata-autoilua kohtaan.
Sport2000 ei sitä ole ollut ikinä liian löysän kurin takia.