Tässä vähän erilainen tapa katsoa asiaa. Eli verrataan kokonaistestimäärää ja kokonais MM-pisteitä ja osuutta niihin. Ja lopuksi lasketaan montako prosenttiyksikköä nousua tai laskua on tapahtunut. Joku tilastotieteilijä varmaan saa slaagin tästä.. wink
Mäkki on pärjännyt suhteessa parhaiten. Kausi aloitettiin toki vanhalla autolla, joten testaamista vähemmän, mutta niin teki Ferrarikin. Ferrari pärjännyt myös suhteellisesti testaamistaan paremmin.
Toyota jo todettiinkin suurimmaksi pettymykseksi. Jahka ensi kauden testaaminen alkaa, niin toivottavasti joku jaksaa taas kerätä noita kierrosmääriä.
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">code:<hr /><pre style="font-size:x-small; font-family: fixed;">Testikierrokset / osuus MM-pisteet / osuus muutos
----------------------------------------------------------
Williams 5728 20,2% Ferrari 158 25,3% 7,3
Ferrari 5117 18,0% Williams 144 23,1% 2,9
McLaren 3451 12,2% McLaren 142 22,8% 10,6
Renault 3041 10,7% Renault 88 14,1% 3,4
Toyota 3032 10,7% B.A.R. 26 4,2% -3,9
B.A.R. 2299 8,1% Sauber 19 3,0% -4,9
Sauber 2260 8,0% Jaguar 18 2,9% -4,7
Jaguar 2149 7,6% Toyota 16 2,6% -8,1
Jordan 1001 3,5% Jordan 13 2,1% -5,5
Minardi 316 1,1% Minardi 0 0,0% -1,1
----------------------------------------------------------
Yht. 28394 100,0% 624 100,0% </pre><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Arial">En tiedä miten tätä voisi käyttää ennustamiseen. Ehkä niin, että laskee testimääriä korreloivat MM-pisteet ja sitten laskee Toyotan, B.A.R:n, Sauberin, Jaguarin,
Jordan ja Minardin pisteitä 4:llä prosenttiyksiköllä ja jakaisi ko. pisteet tasaisesti huipputallien käyttöön. Mäkin tai Ferrarin parempaa menestystä tai Toyotan floppausta kun on vaikeampi ennakoida..
Mäkki on pärjännyt suhteessa parhaiten. Kausi aloitettiin toki vanhalla autolla, joten testaamista vähemmän, mutta niin teki Ferrarikin. Ferrari pärjännyt myös suhteellisesti testaamistaan paremmin.
Toyota jo todettiinkin suurimmaksi pettymykseksi. Jahka ensi kauden testaaminen alkaa, niin toivottavasti joku jaksaa taas kerätä noita kierrosmääriä.
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">code:<hr /><pre style="font-size:x-small; font-family: fixed;">Testikierrokset / osuus MM-pisteet / osuus muutos
----------------------------------------------------------
Williams 5728 20,2% Ferrari 158 25,3% 7,3
Ferrari 5117 18,0% Williams 144 23,1% 2,9
McLaren 3451 12,2% McLaren 142 22,8% 10,6
Renault 3041 10,7% Renault 88 14,1% 3,4
Toyota 3032 10,7% B.A.R. 26 4,2% -3,9
B.A.R. 2299 8,1% Sauber 19 3,0% -4,9
Sauber 2260 8,0% Jaguar 18 2,9% -4,7
Jaguar 2149 7,6% Toyota 16 2,6% -8,1
Jordan 1001 3,5% Jordan 13 2,1% -5,5
Minardi 316 1,1% Minardi 0 0,0% -1,1
----------------------------------------------------------
Yht. 28394 100,0% 624 100,0% </pre><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Arial">En tiedä miten tätä voisi käyttää ennustamiseen. Ehkä niin, että laskee testimääriä korreloivat MM-pisteet ja sitten laskee Toyotan, B.A.R:n, Sauberin, Jaguarin,
Jordan ja Minardin pisteitä 4:llä prosenttiyksiköllä ja jakaisi ko. pisteet tasaisesti huipputallien käyttöön. Mäkin tai Ferrarin parempaa menestystä tai Toyotan floppausta kun on vaikeampi ennakoida..