Tähän muuten liittyykin hauska tarina. Eddie Irvine oli sanonut edellisvuoden mestarille J.Villeneuvelle että McLarenit muuten pyyhkivät Albert Parkissa ohitsemme kierroksella.Ilmari
[/qb]
Ja sä unohdat sen että vain harvoin kuljettaja tekee täydellistä kierrosta. Ja ajettaessa samanlaisilla autoilla satunnaisvaihteluiden, radan ja kelin sopivuuden sekä muiden "pikkuseikkojen" merkitys nousee arvoon arvaamattomaan.oldez:
Unohdat kuitenkin sen, että jos parhaille kuskeille annettaisiin täysin samanlaiset autot niin ero ei olisi puolta sekuntia suurempi parhaimman ja huonoimman välillä. Schumi tuskin olisi se nopein kuski.BATTERY:
No täytyy vähän Schumin ja Ferrarin puolustukseksi sanoa, että kausina 96,97 ja osana vielä kaudesta 98 Ferrari oli kaukana kärjestä teknisellä tasolla. Häkkisen alla oli huomattavasti parempi auto, mutta siltikään ei menestys meinanut tulla helpolla. Schumi taisteli huomattavasti huonommalla autollaan, mutta huomattavasti paremmalla ajotaidoillaan muita parempia talleja vastaan, joilla oli taas ajotaidoiltaan huonommat kuskit. Esim. Kautena 98 Macci oli huomattavasti parempi kuin Ferrari, mutta Schumi pisti kampoihin oikein kunnolla. Sitten kun Schumilla on ollut voittaja auto ei voittajaa ole näkynyt eikä vissiin näy niin kauan kuin Schumi haluaa ajaa.
Kyllä, mutta kautta pitää tarkastella kokonaisuutena, ja kokonaisuutena ottaen mäkin vauhteihin ei vuonna 1998 ollut millään muulla tallilla asiaa.Karpow:
Alkukaudella kyllä. Siis nopein. Ferrari otti kuitenkin etumatkan lähes kiinni kauden aikana.
Ave !!!BATTERY:
No täytyy vähän Schumin ja Ferrarin puolustukseksi sanoa, että kausina 96,97 ja osana vielä kaudesta 98 Ferrari oli kaukana kärjestä teknisellä tasolla. Häkkisen alla oli huomattavasti parempi auto, mutta siltikään ei menestys meinanut tulla helpolla.
Battery varmaankin tarkoitti, että vuonna 1998 McLaren oli parempi kuin Ferrari. Ja vuosina 96, 97 Ferrari oli kärkeä eli Williamsia perässä.Oho:
Ave !!!BATTERY:
No täytyy vähän Schumin ja Ferrarin puolustukseksi sanoa, että kausina 96,97 ja osana vielä kaudesta 98 Ferrari oli kaukana kärjestä teknisellä tasolla. Häkkisen alla oli huomattavasti parempi auto, mutta siltikään ei menestys meinanut tulla helpolla.
Ei ollut, Ferrari oli McLarenia parempi sekä 96 että 97, etenkin Häkkisen osalta. Sekä 96 että 97 kaudella Ferrari oli McLarenia nopeampi tai vähintäänkin yhtä nopea yli kauden ja kaudella 97 Häkkisen McLaran kärsi luvattoman paljon teknisistä vioista etenkin sen jälkeen kun Mika löysi vauhdin. Kauden 10 viimeisestä kisasasta Häkkinen sai ajaa puhtaa suorituksen vain kolmessa: Ranskassa, Englannissa, Unkarissa, Spassa, Monzassa, Itävallassa, Nyrnburgringillä homma meni käsille Mikasta riippumattomista seikoista. Voittaminen on aika saatanan vaikeaa, kun koneet paukkuu kerta kerran perään johtoasemassa. Auto, jolla ei ollut mahdollista ajaa maaliin EI VOINUT OLLA PAREMPI, kuin auto jolla pääsi maaliin ja se on aika väljillä oletuksilla (esim. tarkoitus on päästä maaliin) fakta.
Mutta niinhän se on Häkkisen ja Schumcaherin välinen oleelinen ero on kuinka:
Schumacher menestyy Ferrarista huolimatta ja toisaalta kuinka McLaren menestyi Häkkisesta huolimatta.
Tästä aikakirjoihin ikuistetusta miltei aksiomista on suunnilleen mahdoton muodostaa mitenkään tasapuolista kuvaa herrojen lahjakkuuksien välisistä eroista.
- Oho-