Mihin muuten Hulkin hypetys on kadonnut? Viimevuonna tähän aikaan miestä oltiin viemässä tallista toiseen. Nyt lähinnä ulos sarjasta. Mitä on tapahtunut? Pistetaulukkoa ja kisasuorituksia kun katsoo niin mies on edelleen suoriutunut erittäin hyvin. Vai onko Hulkenberg liian isokokoinen nykypäivän autoihin?Mutta jos leikitellään ajatuksella, että sekä Vettel ja Alonso menisivätkin McLarenille, niin mitä ihmettä tekisi Ferrari? Ilman Bianchin onnettomuutta vastaus olisi ollut helppo, mutta tilanne onkin ihan toinen.
Button? Hulkenberg?
Nyt ei mulla ole mitään numeroita mutta eikös Perez ole kuitenkin suht hyvin pärjännyt Hulkia vastaan ottaen huomioon lähtökohdan, jossa Hulk oli suurinpiirtein kovin lupaus sarjassa ja Perez taas McLarenilla epäonnistunut ja potkut saanut hylkiö...?Mihin muuten Hulkin hypetys on kadonnut? Viimevuonna tähän aikaan miestä oltiin viemässä tallista toiseen. Nyt lähinnä ulos sarjasta. Mitä on tapahtunut? Pistetaulukkoa ja kisasuorituksia kun katsoo niin mies on edelleen suoriutunut erittäin hyvin. Vai onko Hulkenberg liian isokokoinen nykypäivän autoihin?
Alkukaudella Hulkki oli tasaisen varma hyvien pisteiden suorittaja, mutta viime aikoina on ollut vähän vaikeampaa ja perez vaikuttaa, jos nyt ei olevan niskan päällä niin ei ongelmissa Hulkin kanssa.Nyt ei mulla ole mitään numeroita mutta eikös Perez ole kuitenkin suht hyvin pärjännyt Hulkia vastaan ottaen huomioon lähtökohdan, jossa Hulk oli suurinpiirtein kovin lupaus sarjassa ja Perez taas McLarenilla epäonnistunut ja potkut saanut hylkiö...?
Lotuksen siirtyminen Mersu-asiakkaaksi on ollut kaikkien tiedossa kesästä alkaen. Ainoa este on ilmeisesti ollut Lotuksen shekin katoaminen postissa...No nythän huhutaan, että Lotus vaihtaa Mersun moottoreihin. Joten se huhu Lotus + Alonso taisikin olla totta. Ja tähän muutama hymiö perään...
Ossi sanoi että auton rakentaminen ei ole ongelma mutta kaikki se ympärillä oleva mm. logistiikka tekee siitä mahdottoman ensi kaudeksi.Ei luulis olevan vaikeaa rakentaa yksi ylimääräinen auto ja sijoittaa muutama mekaniikko ja insinööri kolmannen auton operointiin. Varikkomuurilla voisi ehkä tulla ongelmia radioliikenteen ja taktiikan hallinnan opettelun kanssa? Uudet napit tarvitaan laitteisiin kun on kolmas auto ja insinööri?
Nooh, onneksi raha ei ole ongelma, koska ensi kauden pääsponsoriksi julkistettaneen lähiaikoina suomalainen autoalan jättiläinen eli Sunny Car Center. Kunhan nyt ensiksi saavat itse ne rahat sieltä Nigeriasta, mutta sehän on vain ajan kysymys.Lotuksen siirtyminen Mersu-asiakkaaksi on ollut kaikkien tiedossa kesästä alkaen. Ainoa este on ilmeisesti ollut Lotuksen shekin katoaminen postissa...
Lotuksella käy kyllä hirveän huono tuuri postin kanssa. Niillähän on hävinnyt jo monta varmaa sponsorisopparia postissa ja nyt moottorisoppariin varatut rahatkin vielä... No, jospa se Pastor kaivaa kuvettaan (tai Venezuelan valtion kuvetta).Lotuksen siirtyminen Mersu-asiakkaaksi on ollut kaikkien tiedossa kesästä alkaen. Ainoa este on ilmeisesti ollut Lotuksen shekin katoaminen postissa...
Ihan lievästi taas käytetty värikynää tuossa otsikoinnissa. "Jättisponsori", yeah right. Jättiyhtiö kyllä, mutta Lotuksen tapauksessa jäänee öljytoimittajaksi ja saa pienen tarran takasiiven sivuosaan. Näitä Lotuksen jättisponsseja on tässä viime vuosina kyllä "nähty" ihan tarpeeksi ja noilla näytöillä firmat eivät varsinaisesti jonota Lopezin oven takana shekkivihkot kourassa.Maikkarin mukaan Mersut ja Petronas tulossa vauhdittamaan Maldonadon ulosajoja.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/lotus-vahvistaa-moottorivalmistaja-vaihtuu-jattisponsori-taustalle/4395594
Niin, jos se suurten sponsoreiden houkuttelu ei onnistunut viime ja toissa kausilla kun talli taisteli voitoista ja mestaruuksista, niin vaikealta tuntuu uskoa että se onnistuisi yhtään paremmin tällaisen katastrofikauden jälkeen. Varsinkin kun on jo uutisoitu että Maldonado jatkaa tallin autolla törmäilyä ensi kaudellakin.Ihan lievästi taas käytetty värikynää tuossa otsikoinnissa. "Jättisponsori", yeah right. Jättiyhtiö kyllä, mutta Lotuksen tapauksessa jäänee öljytoimittajaksi ja saa pienen tarran takasiiven sivuosaan. Näitä Lotuksen jättisponsseja on tässä viime vuosina kyllä "nähty" ihan tarpeeksi ja noilla näytöillä firmat eivät varsinaisesti jonota Lopezin oven takana shekkivihkot kourassa.
On, useankin lähteen mukaan STR on valitsemassa Sainzin. Tässä yksi http://www.motorsport.com/f1/news/tost-says-toro-rosso-seat-99pc-for-sainz/Onks tähän lähdettä? Näkisin ennemmin da Costan tai ehkä Vergnenkin ratissa. Tosin jälkimmäinen ei taida enää tulla kysymykseen.
Alkuperäinen väite kuului että STR:n tallipäällikkö Tost on sanonut näin, joten tuskinpa sillä on väliä, kuinka monessa linkkiä sellaiseen väittämään kaivaa...On, useankin lähteen mukaan STR on valitsemassa Sainzin. Tässä yksi http://www.motorsport.com/f1/news/tost-says-toro-rosso-seat-99pc-for-sainz/
Itse täällä olen kyseistä väitettä jakanut ja ajattelin ettei se ainakaan heikennä luottoa uutisen paikkansapitävyyteen jos kerron että siitä on useita uutisia yksittäisen satunnaisen toimittajan henkilökohtaisen näkemyksen sijaan.Alkuperäinen väite kuului että STR:n tallipäällikkö Tost on sanonut näin, joten tuskinpa sillä on väliä, kuinka monessa linkkiä sellaiseen väittämään kaivaa...
Onko peräti ensimmäinen kerta tallin kymmenvuotisessa historiassa, kun Red Bull ilmoittaa olevansa kiinnostunut säästämisestä? Joko siellä kassan pohja pilkottaa? Noista puheista tulee myös sellainen kuva, että tallissa valmistaudutaan jo ensi vuoteen uutena välivuotena, jonka aikana vain tavoitellaan Mersua. Kvyatin valintakin on vähän sellainen tekijä. Ricciardo on ollut yllättävän hyvä, joten talli voi valita uuden keskinkertaisuuden (Webberin) ja ladata menestyspaineet nyt täysillä Ricciardon harteille.Hmm, tästä saa sen kuvan, että Vettel on lähtenyt koska rahaa ei ole haluttu miehelle maksaa enää entiseen malliin... Miten lienee? Vai ovatko vain pihlajanmarjat happamia?
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=275302