Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Mäcillä kaksi brittiä.
Mersulla kaksi sakemannia.
Ferrarillakin kaksi latinoa?

Perustetaan sinne siis suomalainen voittajatalli! :alppu:
Jes, multa irtoo muutama kymppi :thumbup:
Saiskohan Lancian tekemään auton, mutta muuten toimitaan Suomesta käsin...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ranskalaislähteiden mukaan Renault on saanut venäläistarjouksen 40 prosentin osakkuuden ostamisesta tallista ja jos tämä toteutuu, Robert Kubican tallikaveriksi tulee Vitali Petrov .

http://www.ts.fi/online/urheilu/89167.html

Näin siis pohtii Heikki Kulta. Venäläisraha voi ratkaista tuon kuvion helposti, tuskin Rellulla liikaa omaa fyrkkaa on.
En muista kommentoinko tänne vai kaverilleni tekstarissa, mutta venäläinen MegaFon-teleoperaattorihan sponsoroi Rellua loppukaudesta. Yhteys on siis jo valmiiksi olemassa. Camposille oletin Petrovin rahoillaan menevän, mutta Glockin jo sitouduttua Manoriin avautui tämäkin paikka.
Heikki Kulta sanoi:
Nicolas Todt on tehnyt managerisopimuksen myös 16-vuotiaan suomalaislupauksen Aaro Vainion kanssa.
Tämä on myös erittäin lupaava tieto suomalaisnuorukaisen tulevaisuutta ajatellen. Suhteet F3- ja GP2-huipputallin ARTiin on jo olemassa.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Kyllä Painike lykkää kätensä syvään kasaan jos Mäkille menee niinkuin nyt näyttää, ajotyyli on kuitenkin aina ollut aika samanlainen sulava ja pehmeä kuin Heikillä, eli hyvin erilainen kuin Hamiltonin aggressiiviset linjat. Kimi olisi ajotyylinsä puolestakin sopinut paljon paremmin Hamiltonin tallikaveriksi, ihmetyttää kyllä tallikin että taas halutaan säätää ja säätää autoa kun kuskit ajaa eri tavalla. On kai niin hauskaa mennä perse edellä puuhun. No, Painike voi olla varma että auto pysyy edelleen Hamiltonin tyylin mukaisena, ja mestarin sädekehä karisee yllättävän äkkiä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllä Painike lykkää kätensä syvään kasaan jos Mäkille menee niinkuin nyt näyttää, ajotyyli on kuitenkin aina ollut aika samanlainen sulava ja pehmeä kuin Heikillä, eli hyvin erilainen kuin Hamiltonin aggressiiviset linjat. Kimi olisi ajotyylinsä puolestakin sopinut paljon paremmin Hamiltonin tallikaveriksi[--]
Ei Kimikään aja Lewisin tyylillä, mielestäni. Tosin myönnän, etten kovin tarkkaan kuskien ajotyylejä analysoi enkä usko siihen pystyvänikään. Lewis lukitsee eturenkaita, Kimi taas tykkää yliohjaavasta, "levottomasta perästä", niinsanotusti. Mainittavaa eturenkaiden lukittumista en Kimiltä muista, vaan pikemmin liittäisin sen ilmiön aliohjautuvaan autoon. Näppituntumalta sanoisin, että nuo kertovat erilaisesta ajotyylistä, mutta asiasta paremmin tietävät toki saavat korjata.

McLarenille on tietysti markkinoinnin kannalta hienoa saada kaksi viimeisintä maailmanmestaria ja ykkönen keulaan. En itsekään usko Buttonin kykenevän tasapäisiin suorituksiin Hamiltonin kanssa, mutta toisaalta täytyy nostaa miehelle hattua haasteen vastaanottamisesta (jos se nyt niin menee).

Lewis sääntöteknillisesti "kepitti" maailmanmestari Alonson. Nyt hän voi lyödä toisen maailmanmestarin. Tai jos toisin olisi mennyt, ehkä lyödä Kimin. Tai Kimi lyödä Lewisin. Olisi se nyt mennyt miten tahansa, niin maailmanmestarit ajaisivat toisiaan vastaan. Peukku sille. :thumbup:

Entäpä jos Button osoittautuukin täysin Hamiltonin veroiseksi? Nostaako se Jensonin arvostusta vai laskeeko se Lewisin? Epäilen, että ainakin Suomessa lähinnä jälkimmäistä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ei Kimikään aja Lewisin tyylillä, mielestäni. Tosin myönnän, etten kovin tarkkaan kuskien ajotyylejä analysoi enkä usko siihen pystyvänikään. Lewis lukitsee eturenkaita, Kimi taas tykkää yliohjaavasta, "levottomasta perästä", niinsanotusti. Mainittavaa eturenkaiden lukittumista en Kimiltä muista, vaan pikemmin liittäisin sen ilmiön aliohjautuvaan autoon. Näppituntumalta sanoisin, että nuo kertovat erilaisesta ajotyylistä, mutta asiasta paremmin tietävät toki saavat korjata.
Renkaan lukitseminen ei varsinaisesti liity yli- tai aliohjaamiseen. Hamilton lukitsee rengasta, koska hän jarruttaa myöhään ja pitkälle sisään mutkaan (trail braking lienee englanninkielinen termi). Heikille tämä oli yksi suurimmista ongelmista verrattuna Lewisiin, sillä Kovy jarruttaa aiemmin ja siinä missä Lewis pärjää ja jopa pitää hieman epävakaasta autosta jarrutuksissa ja hyökkää niissä, tarvitsee Kovalainen tasapainoisen auton jarrutuksiin. Lewis toisaalta myös kääntää mutkaan myöhään ja rajusti, mikä taas vaatii hyvää pitoa eturenkailta, mikä on enemmän Kimin tyyliä. Hamilton tosin ei kavahda puskemista tässä tilanteessa toisin kuin Kimi, joka pyrkii kääntämään auton nopeasti takapään luiston avulla.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Ei Kimikään aja Lewisin tyylillä, mielestäni. Tosin myönnän, etten kovin tarkkaan kuskien ajotyylejä analysoi enkä usko siihen pystyvänikään. Lewis lukitsee eturenkaita, Kimi taas tykkää yliohjaavasta, "levottomasta perästä", niinsanotusti. Mainittavaa eturenkaiden lukittumista en Kimiltä muista, vaan pikemmin liittäisin sen ilmiön aliohjautuvaan autoon. Näppituntumalta sanoisin, että nuo kertovat erilaisesta ajotyylistä, mutta asiasta paremmin tietävät toki saavat korjata.
Muistelen Heikin puhuneen siitä, ettei Mäkillä voi jarruttaa kunnolla mutkaan, vaan pitää suorassa linjassa jarruttaa. Siitä johtuis renkaan lukkiutuminen jarrutuksen loppuvaiheessa, jos mutkaan jarruttaa liikaa. Hamilton ilmeisesti hallitsee tämän tyylin, mutta esim. Heikki ei. Tiedä sitten mistä auton säädöstä se johtuu, että on tollanen, jos lähtökohtana on se, että Heikki puhuu asiaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Muistelen Heikin puhuneen siitä, ettei Mäkillä voi jarruttaa kunnolla mutkaan, vaan pitää suorassa linjassa jarruttaa. Siitä johtuis renkaan lukkiutuminen jarrutuksen loppuvaiheessa, jos mutkaan jarruttaa liikaa. Hamilton ilmeisesti hallitsee tämän tyylin, mutta esim. Heikki ei. Tiedä sitten mistä auton säädöstä se johtuu, että on tollanen, jos lähtökohtana on se, että Heikki puhuu asiaa.
Noinhan tuo sanoi, joskin saman hengenvetoon totesi, että Hamilton pystyy jarruttamaan paljon häntä syvemmälle samalla autolla, ja että se on ollut yksi suurimmista eroista.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Noinhan tuo sanoi, joskin saman hengenvetoon totesi, että Hamilton pystyy jarruttamaan paljon häntä syvemmälle samalla autolla, ja että se on ollut yksi suurimmista eroista.
Tarkoittaako tuo "syvemmälle" jarruttaminen myös sitä, että Lewis jarruttaa myös kääntäessään, mitä Heikki ilmeisesti ei tee, koska sanojensa mukaan Macilla pitää jarruttaa suorassa linjassa? Muistelisin, että ne Lewisin jarrut ovat lukkiuttuneet ihan sisäkurvissakin, jolloin kääntämistä on täytynyt tapahtua.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tarkoittaako tuo "syvemmälle" jarruttaminen myös sitä, että Lewis jarruttaa myös kääntäessään, mitä Heikki ilmeisesti ei tee, koska sanojensa mukaan Macilla pitää jarruttaa suorassa linjassa? Muistelisin, että ne Lewisin jarrut ovat lukkiuttuneet ihan sisäkurvissakin, jolloin kääntämistä on täytynyt tapahtua.
Juurikin sitä. Oikein tehtynä tuo jarrutustapa parantaa etupään pitoa painonjakauman ollessa enemmän etupyörillä. Erittäin vaativa ajotapa kuitenkin etenkin, mikäli auto ei ole tasapainoinen jarrutuksissa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trail_braking
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Buttonin siirto Macille on hyvä taktinen Ronin näpäytys Mersun suuntaan, pottumaisena ihmisenä maksoi 'potut pottuina' ja nyt Mecedes GP ei voi kantaa ykköstä autossaan. :wink:

Kovasti ihmettelen Mecedes GP:n kuski valintoja Rosberg-Heindfield jos ja kun nämä vahvistetaan. Ilmeisesti Heindfield nauttiin sittenkin Mersun tukea vaikkei vuosii siitä virallisesti vahvistettu ja Ron on henkilökohtaisella mielipiteellään ja ex-tallipäällikkönä ollut suurimpana esteenä Heindfieldin siirtymiseen Mclarenille, tilausuuksia olisi kyllä ollut, Mersuhan on kokoajan halunnut saksalaisen kuljettajan.
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Buttonin siirto Macille on hyvä taktinen Ronin näpäytys Mersun suuntaan, pottumaisena ihmisenä maksoi 'potut pottuina' ja nyt Mecedes GP ei voi kantaa ykköstä autossaan. :wink:

Kovasti ihmettelen Mecedes GP:n kuski valintoja Rosberg-Heindfield jos ja kun nämä vahvistetaan. Ilmeisesti Heindfield nauttiin sittenkin Mersun tukea vaikkei vuosii siitä virallisesti vahvistettu ja Ron on henkilökohtaisella mielipiteellään ja ex-tallipäällikkönä ollut suurimpana esteenä Heindfieldin siirtymiseen Mclarenille, tilausuuksia olisi kyllä ollut, Mersuhan on kokoajan halunnut saksalaisen kuljettajan.
Kaikista kuskeista juuri Heidfeldin valinta on mun mielestä melkonen vitsi. Uskomaton sämpylä koko jätkä. Mitään ei ole ikinä saavuttanut, keskittynyt vaan ulisemaan kohtaloaan. Saapahan nyt edes pienen sauman näyttää "kykynsä" jos tulee meselle valituksi. :thumbdown
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Ron Dennishän on sanonut että F1-tallin tulee olla paljon muutakin kuin pelkkä f1-talli... no sitä McLaren nyt on: markkinointitoimisto Vodafone McLaren :D Mielestäni tuo Buttonin ottaminen Kimin sijasta ei ole urheilullinen vaihtoehto.

Mahtaa muuten Maikkarin tyyppejä kyrsiä :)
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Kaikista kuskeista juuri Heidfeldin valinta on mun mielestä melkonen vitsi. Uskomaton sämpylä koko jätkä. Mitään ei ole ikinä saavuttanut, keskittynyt vaan ulisemaan kohtaloaan. Saapahan nyt edes pienen sauman näyttää "kykynsä" jos tulee meselle valituksi. :thumbdown
Ja toivottavasti valitaan... loppuupa se ulina ku ei pärjää :D
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Ja toivottavasti valitaan... loppuupa se ulina ku ei pärjää :D
Toisaalta, noitten seuraavan kauden "huippukuskien" seurassa saattaa jopa pärjätä... No joo, pitää keksiä ittelleen nyt joku kuski jolle pitää peukkuja pystyssä. Heidfeld olis varmaan noista "huipuista" lähimpänä sydäntä xD

EDIT: vois rupee fanittaa Red Bullia :D
 
Viimeksi muokattu:

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Heidfeldin menoa sen kummemmin Mersulle kuin Mäkillekään en oikein jaksa ymmärtää. Vaihtoehdot alkavat toki olla vähissä.
Enkä kyllä käsitä sitäkään, että Mäkki on ollut Kimin ainoa vaihtoehto.
Ensi kaudesta ei kukaan tiedä mitkä tallit kärjessä menevät, mutta Mersun voisi kuvitellä kulkevan ihan kohtuullisesti. Miksei Kimi neuvotellut myös heidän kanssaan? Miksi hän kuvittelee, että vain Mäkillä on mahdollisuudet voittoihin ja mestaruuteen?
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Heidfeldin menoa sen kummemmin Mersulle kuin Mäkillekään en oikein jaksa ymmärtää. Vaihtoehdot alkavat toki olla vähissä.
Enkä kyllä käsitä sitäkään, että Mäkki on ollut Kimin ainoa vaihtoehto.
Ensi kaudesta ei kukaan tiedä mitkä tallit kärjessä menevät, mutta Mersun voisi kuvitellä kulkevan ihan kohtuullisesti. Miksei Kimi neuvotellut myös heidän kanssaan? Miksi hän kuvittelee, että vain Mäkillä on mahdollisuudet voittoihin ja mestaruuteen?
Niinpä. Olisiko noita edustustilaisuuksia niin paljon ja meno niin hallittua? Epäilen. Olisiko syynä se että eivät suostuneet maksamaan läheskään sitä summaa mitä Kimi halusi? No miksi Kimi semmosia sitten edes halusi, kyllä sitä rahaa olisi saanut omilla sponsorisopimuksillakin. Haiskahtaa jopa röyhkeän tyhmältä. En ymmärrä...
 
Viimeksi muokattu:

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Niinpä. Olisiko noita edustustilaisuuksia niin paljon ja meno niin hallittua? Epäilen. Olisiko syynä se että eivät suostuneet maksamaan läheskään sitä summaa mitä Kimi halusi? No miksi Kimi semmosia sitten edes halusi, kyllä sitä rahaa olisi saanut omilla sponsorisopimuksillakin. Haiskahtaa jopa röyhkeän tyhmältä. En ymmärrä...
Siinä voi olla jo henkilökohtaisia syitäkin... En tarkemmin tiedä, mutta spekulaatiot vois heittää Kimin Ja Brawnin väleistä... Tai jopa Kimin ja Haugin väleistä :D
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Kaikista kuskeista juuri Heidfeldin valinta on mun mielestä melkonen vitsi. Uskomaton sämpylä koko jätkä. Mitään ei ole ikinä saavuttanut, keskittynyt vaan ulisemaan kohtaloaan. Saapahan nyt edes pienen sauman näyttää "kykynsä" jos tulee meselle valituksi. :thumbdown
Niin, Heidfeld:han on vaan päihittänyt jokaisen tallitoverinsa(mm. Kimi, Kubica, Villeneuve, Fisichella...). Jos meselle pääsee niin antaa Rosbergille todella kovan vastuksen.
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Niin, Heidfeld:han on vaan päihittänyt jokaisen tallitoverinsa(mm. Kimi, Kubica, Villeneuve, Fisichella...). Jos meselle pääsee niin antaa Rosbergille todella kovan vastuksen.
No kimi oli silloin tulokas (joten toi Heidfeldin egoominen kimin voittamisella lähinnä naurattaa), Villeneuve jäähdytteli (en väitä että se olis koskaan ollu kovin hyvä, vaikka sillä mestaruus onkin), Fisichella on hävinny melkeestään kaikille ja Kubican se voitti mun mielestä pelkästään tilastoissa (mä postasin juttua pari päivää sitten liittyen asiaan)

edit: mutta kyllä se kovan vastuksen ruusperiperille antaa, siitä ei ole epäilystäkään, mutta se EI todista että Heidfeld olis huippukuski. Se ei oo koskaan ollu eikä ole nyt eikä koskaan tule olemaankaan
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös