Taneli
Well-known member
- Liittynyt
- 9.12.2007
- Viestit
- 579
Kimihän voisi lahjoittaa Ferrarilta saamansa palkan McLarenin auton kehitykseen!Jos kerran rahaa riittää poltettavaksi, niin eiku vaan, pois se on auton kehityksestä. :ahem:
Kimihän voisi lahjoittaa Ferrarilta saamansa palkan McLarenin auton kehitykseen!Jos kerran rahaa riittää poltettavaksi, niin eiku vaan, pois se on auton kehityksestä. :ahem:
Nyt, kun lueskelee näitä lehtijuttuja, joissa Alonso mukamas kirjoittelee monisivuisia maileja insinööreille ja on niin kova tiimin johtaja, niin minun ainakin on vaikea uskoa, ettei hän 2008 Singaporessa tiennyt mitään...Cadena SER is reporting this stuff about the Ferrari-Alonso deal.
Ferrari, as asked by Alonso, is going to sign some engineers from Renault and Red Bull.
Since the Hungary GP, when the contract was sent to the FIA to be registered, there have been meetings between Ferrari and Alonso regarding the car for next year.
Renault had an option to retain him for next year, but they declined to do it since Alonso asked Briatore not to.
The official announcent by Ferrari would happen on thursday.
The contacts started in the summer of 2008, back then an agreement was made, Fernando could have been in Ferrari in 2009 but it was impossible to make it happen.
The deal is for 6 years, 3 guaranteed, 2 optionals for both parts and the 6th year is optional under some special circunstances they didn´t mention.
The annual salary for Fernando is around 25 million euros.
Fernando plans to stay in Ferrari these 6 years and then retires, but that might change in the future.
Näihin on ihan pakko tarttua. Vaikea uskoa jr:n pääsevän muualle kuin isukkinsa omistamaan talliin. Tallipäälliikkönä ottaisin vaikka sitten ennen sen Nakajiman, jos ei oo tarjolla kuin puolinelssoni.Teenpä muuten uuden veikkauksen:
Williams: Heidfeld ja Nelson jr
TR: Ruben ja Jaime
Aikalailla samoilla linjoilla, tosin Klienin nosto kisakuljettajaksi olisi tyhjänpäiväinen ratkaisu. Mies ei tuo mukanaan mitään erityistä osaamista, jopa Nakajima voisi olla kokonaistaloudellisempi ratkaisu. Liuzzi on mielestäni paikkansa ansainnut, mutta olen kuitenkin hieman epäileväinen, riittääkö tiimissä lopulta uskoa miehen kykyihin.McLaren: Kimi ja Lewis
Ferrari: Alonso ja Massa
BrawnGP: Button ja Nico
Renault: Kubica ja Grosjean
Toyota*: Kovalainen ja Glock
Williams: Barrichello ja Hulkenberg
Sauber: Heidfeld ja Klien :doubtful:
Force India: Sutil ja Liuzzi
RB: Vettel ja Webber
TR: Buemi ja Jaime
Uudet:
Ihan sama
Itse olen hämmästynyt Ferrarin lähdettyä maksukuskipolitiikkaan mukaan. Kyllä Alonso on yksi sarjan ehdottomasti parhaista kuskeista, mutta tämä tapa "päästä" Ferrarille on outo.jostain syystä Alonson sopimuksen pituus on sama kuin Santanderinkin 5-vuotinen.
Montezemolo: "Sponsorit eivät valitse kuskejamme"
Niin, tottahan raha otetaan kun se on tulollaan. Ei siinä mitään. Ja toisaalta kyllähän kuskin mukana voi intressejä markkinointiin tulla. Samalla kuitenkin Ferrari päästi Alonson "hallituksen jäseneksi" - entäs jos Alonso ei tykkää jostakin asiasta tallissa. Vaikkapa Massasta. Tai että molemmilla on samanlaiset autot.Itse olen hämmästynyt Ferrarin lähdettyä maksukuskipolitiikkaan mukaan. Kyllä Alonso on yksi sarjan ehdottomasti parhaista kuskeista, mutta tämä tapa "päästä" Ferrarille on outo.
Massalla on tietysti sopimusta jäljellä (siinä kuin Kimilläkin), eikä Ferrari sentään loukkaantunutta kuskia kehtaa heittää pihalle. Mutta jatkuuko Massankaan Ferraripesti enää ensi vuotta pidemmälle? Varsinkaan, jos elo Alonson rinnalla ei ota onnistuakseen.Hyvä Alonsolle ja sitä kautta myös Ferrarille mutta todella huono Massalle.
[--]
Voihan se olla, että Ferrarilla pistetään taas munat yhteen koriin, kun tiedetään miten Schumin kans hommat toimi. Sen lisäks Massalle lähinnä annetaan yksi vuosi lisää Schumin kaverina ja palkkiona noin muuten hyvistä suorituksista.
Niin tuskinpa Ferrari jatkaa felibe-babyn sopparia enään kun valtakuntaa rakennetaan alonson ympärille, siihen tarvitaan hyvä kakkoskuski esim. heikki. Heikki vaan ikävä kyllä on liian hidas jopa kakkos kuskiksi.Massalla on tietysti sopimusta jäljellä (siinä kuin Kimilläkin), eikä Ferrari sentään loukkaantunutta kuskia kehtaa heittää pihalle. Mutta jatkuuko Massankaan Ferraripesti enää ensi vuotta pidemmälle? Varsinkaan, jos elo Alonson rinnalla ei ota onnistuakseen.
Ferrarille ehdittiin Vetteliä ja Kubicaa aiemmin huhuta, mutta jos talli on vuoden kuluttua muuttunut ihan Alonso-showksi, niin taitaa ainakin ensinmainittu olla vähemmän kiinnostunut. Kubican ura ei ole alkuhuuman jälkeen ottanut tuulta siipien alle, joten ehkä häntä kiinnostaisikin.
Tai jos Ferrari etsii puhtaasti kilttiä renkiä, niin olisiko siinä Heikille unelmapaika?
Minusta tämä oli jotenkin aina selvä homma, kun noista Alonso-huhuista puhuttiin. Alonsoon ollaan selvästi panostamassa ihan eri tasolla kuin Kimiin (ainakin viimeaikoina). Näkeehän sen jo Montezomolon kommenteista, että ns. Uutta Schumia haetaan. Massa saa paikan, koska on lojaali ja pidetty henkilö tallissa, täydellinen apukuski uudelle ruhtinaalle.Voihan se olla, että Ferrarilla pistetään taas munat yhteen koriin, kun tiedetään miten Schumin kans hommat toimi. Sen lisäks Massalle lähinnä annetaan yksi vuosi lisää Schumin kaverina ja palkkiona noin muuten hyvistä suorituksista.
Ovat tainneet unohtaa, että kolmikosta uusi Schumi, uusi Brawn, uusi Todt taitaa Schumi olla kuitenkin se helpoin korvattava. Todtia tuo sirkus huutaa, on sen verran sekalaista Maranellon touhu tällä hetkellä.Uutta Schumia haetaan.
Historian oletetaan toistavan itseään, mutta veikkaan, ettei uutta Schumi-ilmiötä synny. Ferrari vaikuttaa formuloiden Titanicilta. Selvästi yritetään rakentaa jotain liian suurta kauhealla rahamäärällä. En usko, että tulee toimimaan. Ferrarin luotettavuus ja taktiikat ovat olleet viimeiset vuodet huonommalla tasolla kuin Mäkin ja kun katsoo, miten tämän kauden vastoinkäymisiin kärkitallit reagoivat niin Mäkki veti siinäkin pidemmän korren. Olisivat pisteissä selkeästi edellä ilman Kimin loistosuorituksia ja jos Heikki olisi ajanut esim. Massan tasoisesti. Ja mäkkihän oli alkukaudesta selvästi heikompi kuin Ferrari. Niinpä voisin veikata, että ensi vuonna Mäkki on kilpailukykyisin talli ja sillä on varaa kehittää autoa, kun kilpailija maksaa toisen kuskin palkan.Minusta tämä oli jotenkin aina selvä homma, kun noista Alonso-huhuista puhuttiin. Alonsoon ollaan selvästi panostamassa ihan eri tasolla kuin Kimiin (ainakin viimeaikoina). Näkeehän sen jo Montezomolon kommenteista, että ns. Uutta Schumia haetaan. Massa saa paikan, koska on lojaali ja pidetty henkilö tallissa, täydellinen apukuski uudelle ruhtinaalle.
Myönnetään, oikeen pahaa teki kirjoittaa tuota, mutta uskon ja samalla pelkään, että jotain tuon suuntaista siellä Ferrarilla kaavaillaan. On täysin mahdollista, että se toimii ja Alonso onkin Ferrarin uusi "pelastaja", kun samaan aikaan esim. McLarenilla Kimi ottaa tuntumaa uuteen McLareniin.
Niin, mistäs näitä tietää. Onneksi talli on uusi Alonsolle, ja toivottavasti Massa iskee kapuloita rattaisiin samaan tyyliin mitä teki Kimille.
Ei nyt taas millään jaksaisi odottaa uutta kautta, varsinkaan, kun tämä kausi alkaa olla jo taputeltu.
Mä vaan en millään usko, että Lonso siellä viihtyy kuutta vuotta, hyvä jos kaksi. Kyllä tulee menemään sukset ristiin ennemmin tai myöhemmin, elleivät tosiaan tee siitä Lonson valtakuntaa. Tähän en kuitenkaan usko, sillä Schumikin pyörii siellä edelleen ja Massan leirillä on (Schuminkin tukemana) aika paljon poliittista valtaa tallissa. Tässä tulee taas se, että F1:ssä melkein koskaan asiat eivät mene niinkuin ne suunnitellaan etukäteen. Voi pitää varmana, ettei Lonso+Ferrari liitto tule olemaan sellainen kuin nyt kuvitellaan. Jää ainoastaan nähtäväksi, mikä osa menee pieleen ja milloin.Jos Alonsolla tosiaakin on nuin huima peräti 6 vuoden sopimus Ferrarin kanssa niin kyllähän siellä varmaankin aletetaan sitä tiimiä rakentamaan miehen ympärille tyyliin Sumi.