Talvirenkaiden vaihtoilmoitukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kc4197
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haa

Paras ajonautinto tulee sopivasta pidon ja liukkauden suhteesta. Kyl sitä pikkupakkasten liukastamilla tienpinnoilla pärjää ihan hyvin kesärenkaillakin, jos vaan osaa nuo ajohommat. Pielessä olevat alustan säädöt tai väärä kuski tosin tekevät liukkaalla ajosta hengenvaarallista. Nastarenkaiden vaihto lokakuussa on jonkinlainen merkki munattomuudesta. Ei uskalla lähteä liikenteeseen jos on vähän liukasta, ja hyvä niin kun ei siellä naiset pärjäisikään.

Säädätkö autosi alustan itse talvi-, ja kesärenkaille sopivaksi, vai teetätkö työn jossain korjaamolla tai vastaavassa paikassa?

Ja kerro muutama esimerkki vääristä ja oikeista arkiliikenteen alustan säädöistä. Otan myös ilolla vastaan vinkkejä auton alustan säädöistä talvikeliä ja nasta-/kitkarenkaita varten. Kiitos.

Mä ainakin säädän etu- ja takasiipee joka kerta riippuen siitä onko kaupunki- vai maantieajoo. Sitten camperikulmia, vaihteen välityksiä, jarrubalanssia ja aerodynaamista downforcea säätelen kanssa päivittäin.

Alustahan säätyy aina kun vaihtaa orkkistunkilla renkaat ja nostaa helmoista niin että pellit ryskyy.

Mä ainakin säädän etu- ja takasiipee joka kerta riippuen siitä onko kaupunki- vai maantieajoo. Sitten camperikulmia, vaihteen välityksiä, jarrubalanssia ja aerodynaamista downforcea säätelen kanssa päivittäin.
Kovat jätkät säätää jarrubalanssia ennen jokaista jarrutusta. :ahem:

Albertin "säätö" on huikka tai kaksi hölmöjuomaa ennen ohjausliikettä.

Haa

Anteeksi vaan, mutta kyseessähän olivat alustan säädöt. Mainitsemistasi ko.kategoriaan kuuluu puhtaasti ainoastaan camberkulmien säätö ja varauksin jarrujen säädöt.

Itsehän edelleen odotan nimimerkki Mangelon näkemystä alustan säädöistä ja tarkempia yksityiskohtia ja esimerkkejä aiheesta.

Säädätkö autosi alustan itse talvi-, ja kesärenkaille sopivaksi, vai teetätkö työn jossain korjaamolla tai vastaavassa paikassa?

Ja kerro muutama esimerkki vääristä ja oikeista arkiliikenteen alustan säädöistä. Otan myös ilolla vastaan vinkkejä auton alustan säädöistä talvikeliä ja nasta-/kitkarenkaita varten. Kiitos.
En.

Pyöränkulmat toleranssien ulkopuolella = väärät säädöt.

Vaihdettiin Belmiksen autoon renkaat. Pesas kanssa samalla auton. Mä huuhtelin ja roudailin tavaroita ja toimin pultien kiristäjänä.

Talvinakit alla, ei uskalla pantata kauempaa. Lelluvaa menoa kovien kesäpyörien jälkeen.

Nimim. munaton

Ens lauantaina paikallisen koulun vanhempainyhdistys järjestää taas perinteisen renkaidenvaihtotempauksen. Tulot koulun hyväksi. Osallistun taas siihen ja kitkat alle autoon :)