kouvotsvoni
Banjottu
Niin, annoinkin lähinnä lisäpontta vastineeseesi Revoltille.No sillehän ei mitään voi, jos kuski ei itse pysy radalla.
Niin, annoinkin lähinnä lisäpontta vastineeseesi Revoltille.No sillehän ei mitään voi, jos kuski ei itse pysy radalla.
Niin. Kannattaisiko lukea uudestaan? Tarkoitin siis, että Heikistä on kovaa vauhtia tulossa kakkoskuski kun ajokilometrit näyttävät jo tässä vaiheessa jäävän selvästi Trullia pienemmäksi. Syillä ei ole merkitystä.Edellisissä testeissä Heikillä oli kaksi päivää, Jarnolla yksi. Nyt päinvastoin. Ei tue moista johtopäätelmää.
Tosin oli kohtelu miten tasapuolista tahansa, niin kyllähän se on tiedossa kumpi kuskeista on Gascoynen suosikki.
Uudelleenkin lukemalla sinä kyllä kirjoitit "Kovalainen on kakkoskuski jo nyt".Niin. Kannattaisiko lukea uudestaan? Tarkoitin siis, että Heikistä on kovaa vauhtia tulossa kakkoskuski kun ajokilometrit näyttävät jo tässä vaiheessa jäävän selvästi Trullia pienemmäksi. Syillä ei ole merkitystä.
Höpö höpö. Näitä testejä ajetaan toki auton parantamiseksi, ei kuljettajien ajokokemuksen lisäämiseksi.Tarkoitin siis, että Heikistä on kovaa vauhtia tulossa kakkoskuski kun ajokilometrit näyttävät jo tässä vaiheessa jäävän selvästi Trullia pienemmäksi. Syillä ei ole merkitystä.
Niin no, eikös sen takia testata, että täysin ennestään tuntemattoman laitteen säädöt saadaan perusteiltaan oikeiksi kuskille?Eli kunhan saavat vaan auton säädöt kuskeille sopiviksi, niin Kovalainen ja Trulli ovat kyllä valmiita lähtemään kilpailuihin vaikka ilman yhtäkään ajettua testipäivää.
Toki niitä ajetaan auton parantamiseksi, mutta autojen käyttäytymisessä on eroja, joten sen tunteminen on varsin oleellista. Ferrarille vaihdettiin kuskeja Massan onnettomuuden jälkeen ja Badoer ja Fisichella eivät sopeutuneet täysin erilaiseen auton käyttäytymiseen.Höpö höpö. Näitä testejä ajetaan toki auton parantamiseksi, ei kuljettajien ajokokemuksen lisäämiseksi.
Mitä ihmeen hyötyä häntäpään tallille on jakaa kuskeja ykkös- ja kakkoskuskeiksi?Niin. Kannattaisiko lukea uudestaan? Tarkoitin siis, että Heikistä on kovaa vauhtia tulossa kakkoskuski kun ajokilometrit näyttävät jo tässä vaiheessa jäävän selvästi Trullia pienemmäksi. Syillä ei ole merkitystä.
Barcelona 9/3/2009Aikoja viime vuoden testeistä kellään?
Löytyyköhän loppuviikolle varaosia.11:41 This could be the end of the day's work for Virgin
11:39 The Brazilian is uninjured and out of the car but the Virgin machine is damaged
11:37 The third red flag of the day has been caused by di Grassi, who has just crashed against the tyre barriers, apparently
Kai siellä sopimuspapereissa on luvattu Fauzylle yksi ajopäivä jokaisella testiviikolla, jotta malesialaiset rahoittajat pysyvät tyytyväisinä. Fauzyssa malesialaiset sponsorit tietysti näkevät tulevaisuuden malesialaisen kisakuskin malesialaistallille, mutta saavat kyllä odotella vielä vähän aikaa kansalliskiihkoisen unelmansa toteutumista, koska Trullilla ja Kovalaisella on ilmeisesti molemmilla kolmen vuoden pituiset sopimukset Lotuksella.Miks halvatussa tolle Fauzylle annetaan noin paljon testipäiviä? :jaska:
Luulis nyt prkl että kokemusta palkattiin talliin juuri siksi että auttaisi auton kehittämisessä...
Turunsanomat aiheestaKai siellä sopimuspapereissa on luvattu Fauzylle yksi ajopäivä jokaisella testiviikolla, jotta malesialaiset rahoittajat pysyvät tyytyväisinä. Fauzyssa malesialaiset sponsorit tietysti näkevät tulevaisuuden malesialaisen kisakuskin malesialaistallille, mutta saavat kyllä odotella vielä vähän aikaa kansalliskiihkoisen unelmansa toteutumista, koska Trullilla ja Kovalaisella on ilmeisesti molemmilla kolmen vuoden pituiset sopimukset Lotuksella.
Gascoyne ajattaa varmaankin Fauzylla sellaisia testejä, joissa tärkeintä on monitoreista luettava data ja kuskin antama palaute on vähemmän tärkeää. Trulli ja Kovalainen sitten kai testaavat omina testipäivinään enimmäkseen niitä asioita, joissa kokeneen kuskin antama palaute on tärkeää.
Heikki ajaa vain päätöspäivän
Turun Sanomat 24.2 2010 21:45:40
Ei onnistunut teknisen johtajan Mike Gascoynen kaavailema muutos Lotuksen testiohjelmaan.
Fairuz Fauzy ajaa torstaina avauspäivän myös Barcelonan finaaliviikolla. Sen jälkeen Jarno Trullilla on kaksi päivää T127 -autossa ja testityöt viimeistelee sunnuntaina Heikki Kovalainen.
Malesialaisvetoinen talli kasvattaa Fauzysta kilpakuskia ja kun testejä ei kauden aikana ole luvassa, hän saa kerätä kokemusta nyt talviajoissa.
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA