Zervuska Haidis
Well-known member
Oli ihan messevä lumipyry. Taisi olla jo toinen kerta tänä talvena kun todistin lumisadetta ihan livenä.
Ei hattumpaa!Lämpötila -8,3 °C
Kosteus 74 %
Kastepiste -12,2 °C
Edeltävän tunnin sademäärä 0,0 mm (7:00)
Tuulen nopeus 2,8 m/s
Tuulen suunta länsituulta (286°)
Tuulen puuska 5,3 m/s
Paine 1011,4 hPa
Näkyvyys 50 km
Pilvisyys selkeää (0/8)
Lumensyvyys 2 cm
Oikeesti?? Meillä oli ja paljon niin ala- kuin yläasteellakin. Yksi tyttö joutui ihan vasiten sitä varten sukset hankkimaan.Eipä ollut koulussa koskaan hiihtoa.
Ei ollu meilläkään hiihtoa enkä ole koskaan suksia omistanut. Yläasteella en omistanut enää luistimiakaan niin ei tarvinnut niillekään tunneille osallistua (kävelylenkkeiltiin se aika).Oikeesti?? Meillä oli ja paljon niin ala- kuin yläasteellakin. Yksi tyttö joutui ihan vasiten sitä varten sukset hankkimaan.
Koulun sählypeleissä laitettiin maalivahdeiksi yleensä ne jotka peittivät mahdollisimman ison osan maalista.Sählyä oli myös. Se olikin ainoa laji liikuntatunneilla, jossa kehityin oikein hyväksi maalipuiden välissä kissamaisesti syöksyillen.
Oikeasti. Missä sitä olis hiihtänyt?Oikeesti?? .
Meilläkin yläasteella luistimettomat laitettiin kävelylenkille, eli jonkun lähistöllä asuvan kotiin pelaamaan pleikkaria pariksi tunniksi. Itse tosin pelasin mieluummin jääkiekkoa. Lukion suunnistustunnilla kaveri hyödynsi skootteriaan hakiessaan kaikki rastit kerralla, ja loput jäivät metsän laitaan odottamaan, polttamaan tupakkaa ja jauhamaan paskaa.Ei ollu meilläkään hiihtoa enkä ole koskaan suksia omistanut. Yläasteella en omistanut enää luistimiakaan niin ei tarvinnut niillekään tunneille osallistua (kävelylenkkeiltiin se aika).
Kysymys ei auennut. Joku kompa ilmeisestikin?Missä sitä olis hiihtänyt?
Me oltiin kahvilassa se aika. Joskus käskettiin punttisalille ja käytiin sitten siellä istuskelemassa. Uintitunneilla oli sama juttu.Meilläkin yläasteella luistimettomat laitettiin kävelylenkille, eli jonkun lähistöllä asuvan kotiin pelaamaan pleikkaria pariksi tunniksi.
Uusissa opetussuunnitelmissa on sitten 'liikuntaa' joka päivä tunnin verran. Mikähän on sen tuoma todellinen oppimishyppy?Me oltiin kahvilassa se aika. Joskus käskettiin punttisalille ja käytiin sitten siellä istuskelemassa. Uintitunneilla oli sama juttu.
Eipä olisi tuollainen sluibailu onnistunut minun kouluaikoinani. Tuskin kovin moni olisi edes halunnut yrittää.Meilläkin yläasteella luistimettomat laitettiin kävelylenkille, eli jonkun lähistöllä asuvan kotiin pelaamaan pleikkaria pariksi tunniksi. Itse tosin pelasin mieluummin jääkiekkoa. Lukion suunnistustunnilla kaveri hyödynsi skootteriaan hakiessaan kaikki rastit kerralla, ja loput jäivät metsän laitaan odottamaan, polttamaan tupakkaa ja jauhamaan paskaa.
Ja energia juoma.Pulla mössö suku polvi.
Komp. Lastunen laittoi luimut kuriin.Eipä olisi tuollainen sluibailu onnistunut minun kouluaikoinani. Tuskin kovin moni olisi edes halunnut yrittää.