Tangomarkkinat 2012 finaali

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8224
Tauski niittaa viimeisen naulan, niinkuin aina.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Tauski niittaa viimeisen naulan, niinkuin aina.
Joku saisi niitata Tauskin, niin olis Suomi turvallisempi paikka naisille. :mad_old:

Ai senkö takia kun kuoli? Mua vituttaa ihmisten saavutuksien hypettäminen vain sen takia kun kuolivat nuorena. Sauli ei ehtinyt saavuttaa mitään.
Enemmän mä näin potentiaalia Saulissa kuin esim. jossain daa-da-daa-daa Babitzinissa (Sammy), sorry. :eek:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Joku saisi niitata Tauskin, niin olis Suomi turvallisempi paikka naisille. :mad_old:


Enemmän mä näin potentiaalia Saulissa kuin esim. jossain daa-da-daa-daa Babitzinissa (Sammy), sorry. :eek:
Juu munkin mielestä Kirka oli se lahjakas Babitzin, eikä Sammy. Oikeesti mua ei nää kisat kiinnosta, mutta pakko oli tarttua tohon Sauli hommaan.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Eukko vaihtoi kanavaa, kun Tauski alkoi laulaa, ja nyt vaihtelee kanavia,,,:D
Eikä kyllä Janus Hanskikaan paljon kehuja saanut. Semifinaaleissa oli kuulema jätetty pois joitakin parempia.
Karjula on hyvä iskelmälaulaja, mutta ei oikein tangoon ihan täysin passeli.
Poppien ja iskelmien muuttaminen tangoon tuo esille vain sovittajan taidon, niitä ( muutoksia alkuperäiseen ) kuuntelee enemmän kuin laulajaa.. ei hyvä finaalivaiheessa!!

Kyllähän semifinaaleissa kuulosti siltä, että sellaiset viimeiset keräilyerät tämä alkaa ollaa. Usea esiintylj ollut niin ja niin monta kertaa ennen...
no, kohta ratkeaa...
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Siis onko tuolla kisaamassa vaimonhakkaaja Tauski ja narkkari Janus? Taso on hukea nykyään.:D
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Onhan noissa liikaa kiiltoa ja mahtipontisuutta, mutta sille nyt ei vain voi mitään. Pitää sietää. Kyllä toi kisa mun mielestä paikkaansa pitää ja ylläpitää suomalaista tangokulttuuria. Moon kans se rosoisemman ja alkuperäisemmän tangon ystävä. Ja tangolaulajan kanssa eläneenä kulttuuria hieman tunne. Upeita laulajia noi on kaikesta huolimatta.

Tulkinnan pystyy tekemään tuon kaiken takaakin jos sen taitaa.

Aitouden määrästä ja alkuperästä voidaan aina kiistellä musiikissa, mutta musiikillakin on lupansa kehittyä. Sillä isolla pääkaistalla ja rosoisimmilla sivukujilla. Kaikkea tarvitaan. Tulee vaan noista kommenteista mieleen joskus se roskapankissa kolmatta vuosikymmentä istuva alkoholisoitunut rokkiäijäkaksikko, joka päivästä toiseen soittaa jukepoksista ne samat 70-luvun jetrotullit ja bläksapatit. Joka saatanan päivä.

Vittu pudottivat Karjulan pimun. Perkele.
Asiaahan tuo ja pitkälti samaa mieltä. Vaikkakin mun mielestäni tangomarkkinat on nimenomaan tuon kehittymisen esteenä, ja tuloksena noista kisoista onkin melkein poikkeuksetta unohdettuja kuninkaallisia ja keskinkertaisia iskelmälaulajia.

Itse lainasin Nurmiota pääasiassa sen takia, että se on itse tehnyt jotain tangon tulkinnan kehittämisessä ja siksi sillä onkin varaa asiasta jotain lausua. Olkoonkin, että Nurmion tangot on puristettu selvään, omaan tunnistettavaan muottiinsa, mutta ovat silti tangoja, vaikkakin kaukana siitä, miten tango täällä pohjolassa ymmärretään. Eikä saletisti pärjäis tangomarkkinoilla.

Eipä silti, ei tuo tango NIIN hirveän lähellä mun sydäntäni ole.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Vaikuttakos nuo asiat laulutaitoon ja esiintymiseen millätavalla?
No jos tutkitaan J-anuksen laulutaitoa puhtaasti faktojen avulla niin tässä herran CV:tä
AMMATTI/KOULUTUS: muusikko, laulaja (kaiketi itseoppinut)
MUSIIKILLINEN KOULUTUS: Lauluopintoja 2012, oopperalaulaja Helena Juntunen (eli siis vasta vähän ennen kilpailuun osallistumista ryhtynyt treenaamaan)
SOITTOTAITO: Kitara (tuskin mikään Clapton, ehkä Sepi Kumpulaisen päihittää)
STEMMA/TAUSTALAULUTAITO: -
MUUT ERIKOISTAIDOT: -
MUSIIKIN-/LAULUNOPETTAJA (ERITYISOPINNOISSA): -
http://www.tangomarkkinat.fi/finalistit048.html

Hieno juttu, että Janus on päättänyt panostaa uraansa ja jättänyt päihteet, eikä herra hullummalta kuulosta, mutta olisi ollut suoranainen oikeusmurha, jos lonkalta mukaan tullut julkkistähti olisi valittu lavoja ja laulutunteja vuosia kolunneiden konkareiden sijasta. :dunno:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24215
Sijainti
lappeen Ranta
... tuloksena noista kisoista onkin melkein poikkeuksetta unohdettuja kuninkaallisia ja keskinkertaisia iskelmälaulajia ...
Sama tuli mieleen. Ketkä ne olikaan viime vuoden tangokuninkaalliset? Ja ketkä sitä edellisen vuoden... ja sitä edellisen... ja oikeastaan ketäs noita nyt sitten on Arja Korisevan ja Jari Sillanpään jälkeen ollut? Taitaa olla Suomessa nykyään enemmän tangokuninkaallisia kuin tanssilavoja :idea:.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Asiaahan tuo ja pitkälti samaa mieltä. Vaikkakin mun mielestäni tangomarkkinat on nimenomaan tuon kehittymisen esteenä, ja tuloksena noista kisoista onkin melkein poikkeuksetta unohdettuja kuninkaallisia ja keskinkertaisia iskelmälaulajia.

Itse lainasin Nurmiota pääasiassa sen takia, että se on itse tehnyt jotain tangon tulkinnan kehittämisessä ja siksi sillä onkin varaa asiasta jotain lausua. Olkoonkin, että Nurmion tangot on puristettu selvään, omaan tunnistettavaan muottiinsa, mutta ovat silti tangoja, vaikkakin kaukana siitä, miten tango täällä pohjolassa ymmärretään. Eikä saletisti pärjäis tangomarkkinoilla.
Komppaan sillä erotuksella, että tangomarkkinat edistää sitä nykyistä tanssilavakulttuuria, joka on meille molemmille vieras. Noista tangokuninkaallisista kun kuninkaallisuudesta huolimatta tulee just niitä suurelle yleisölle tuntemattomia tanssilavojen tanssittajia. Siinä sivussa työllistävät muutaman musikantin.

Nurmion tangot ja persoona kolisee meikäläiselle kybällä.

Molempia tarvitaan, suuren yleisön viihdykettä ja tanssittajaa sekä näitä musiikin eturivin kehittäjiä ja tulkitsijoita.

Ja siitä ei pääse mihinkään, että tänäänkin kuultiin monosten ja argentiinalaisten kollegoidensa helmien tulkintoja. Eli sävellykset ja sanat näissä skaboissa oli kyllä huippuluokkaa.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Komppaan sillä erotuksella, että tangomarkkinat edistää sitä nykyistä tanssilavakulttuuria, joka on meille molemmille vieras. Noista tangokuninkaallisista kun kuninkaallisuudesta huolimatta tulee just niitä suurelle yleisölle tuntemattomia tanssilavojen tanssittajia. Siinä sivussa työllistävät muutaman musikantin.

Nurmion tangot ja persoona kolisee meikäläiselle kybällä.

Molempia tarvitaan, suuren yleisön viihdykettä ja tanssittajaa sekä näitä musiikin eturivin kehittäjiä ja tulkitsijoita.

Ja siitä ei pääse mihinkään, että tänäänkin kuultiin monosten ja argentiinalaisten kollegoidensa helmien tulkintoja. Eli sävellykset ja sanat näissä skaboissa oli kyllä huippuluokkaa.

Pakko ihailla tota miten sä jaksat :thumbup:
 
Ylös