Mä en ymmärrä, mikä vittu siinä on niin vaikeeta, että ihmiset ei osaa mennä ja suorittaa sitä palvelusta jos kerran sinne on määrätty. Oppis perkele oikeesti olemaan tekemättä mitään, sillon kun ei mitään pidä tehdä. Odottamaan, kun pitää odottaa ja olla mitään tekemättä. Tekemään sillon kun sitä käsketään. Ja olemaan sosiaalisessa yhteydessä muiden tupa/joukkue/komppania ym väen kanssa, ilman mitään saatanan tsättiä/facea/läppäriä/kännykkää jne.
Mutta niin on vaikeaa, että ahdistuu.. PERKELE :mad_old:
Olisikin noin yksinkertainen asia kyseessä. Jo ekalla viikolla meidät laitettiin heti terveystarkastusten jälkeen niin kovaan rääkkiin, että moni joukkuekaveri harkitsi lopettamista, mä mukaanlukien. Mun joukkueessa oli tosin kaikki heikkokuntoiset, mikä selittää osittain asiaa. Itselle pelkkä ryömiminen taisteluvarustuksessa tuotti todella isoja vaikeuksia, ja juostessa olin ihan puhki muutaman kymmenen metrin jälkeen. Tähän kyllä alkoi tottumaan muutaman viikon jälkeen, mutta juuri tuon fyysisen rääkkäyksen takia olin myös henkisesti aivan finaalissa ekoina viikkoina.
Olisikin noin yksinkertainen asia kyseessä. Jo ekalla viikolla meidät laitettiin heti terveystarkastusten jälkeen niin kovaan rääkkiin, että moni joukkuekaveri harkitsi lopettamista, mä mukaanlukien. Mun joukkueessa oli tosin kaikki heikkokuntoiset, mikä selittää osittain asiaa. Itselle pelkkä ryömiminen taisteluvarustuksessa tuotti todella isoja vaikeuksia, ja juostessa olin ihan puhki muutaman kymmenen metrin jälkeen. Tähän kyllä alkoi tottumaan muutaman viikon jälkeen, mutta juuri tuon fyysisen rääkkäyksen takia olin myös henkisesti aivan finaalissa ekoina viikkoina.
Ei tullut mieleen parantaa tuota fyysistä kuntoa ennen armeijaan menoa?D
Tuskinpa, jos ei kiiinnosta ja kuten ilmi on tullut, kovin montaa ei vois vähempää kiinnostaa. Sen takiahan siellä sairasjonossa seistään oikein porukalla.
Olisko silloin syytä katsoa peiliin eikä syyttää armeijaa, joka nyt normikuntoiselle on aika iisi biisi.
tmoilta tulikin ihan hyvä postaus/vastaus tuohon. Kerrankin muuten samaa mieltä hänen kanssaan. :thumbup:No millainen sitten on hyvä perustelu mennä siviilipalvelukseen? Anna joku esimerkki.
Pohjimmiltaan jokainen sälli on veltto lusmuilija. Joitakin on vain höynäytetty luulemaan, että palveluksessa pirusti särmäämällä sais loppuiäkseen jonkun sulan hattuunsa ja kaikki ovet aukenevat. Valinta siviilipalveluksen ja armeijan välillä on vain jokaisen oma arvio helpommasta nakista.
Olisko silloin syytä katsoa peiliin eikä syyttää armeijaa, joka nyt normikuntoiselle on aika iisi biisi.
No emmänyt tiedä peiliin katsomsiesta jos tollaiseen paikkaan Suomen lainsäädäntö miehen pakottaa. Toiset nyt tykkää olla vähän pläskejä.
Syvä vakaumus. Eikä mitään mätäkuun juttuja kumiankalla tappamisesta jne. Kuten tmoi kirjoitti tarkka syyni siitä onko kyseessä vastuunpakoiluyritys vai todellinen asepalveluksen estävä vakaumus.
Jos joku on niin veltto lusmu, että on pakko alkaa kehittelemään stooreja välttääkseen armeijan niin, ehkä sellaisen olisi parempi levätä äidin helmoissa.
Ei tullut mieleen parantaa tuota fyysistä kuntoa ennen armeijaan menoa?
- Mutku ei oikein jaksais ja löhööminenkin on mukavaa...![]()
Mistä tiedät etten yrittänyt parantaa kuntoa?
Miksköhän vakaumuksellinen homo tai jehova ei pysty painamaan liipasinta?
Miksköhän vakaumuksellinen homo tai jehova ei pysty painamaan liipasinta?
Kun noissa monissa muissa uskonnoissa toisen tappaminen voi olla pääsylippu paratiisiin.![]()
Missä välissä homoudesta on tehty uskonto?![]()