Tapahtumia & sattumuksia taloyhtiössä/naapurustossa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Eihän se ollut Toxin kysymys lain vaan minun.

Joidenkin kanssa voidaan käydä suoraan asiallistakin keskustelua raskaistakin asioista ja kuvittelin (ainakin teidän herkkisten mielestä väärin) että oldez on juuri sellainen henkilö, joka osaa käydä ihan asiakeskusteluakin.

Eilen juttelin kolleegan kanssa hänen isän kuolemasta ja hautajaisista. Kukaan muu ei uskaltanut ottaa asiaa esille. Selkeästi hänestä tuntui hyvä saada puhua asiasta eikä pitää sisällään. Muut olivat olleet hyshys-linjalla ja jotenkin noloja asiasta. Miksi?
Niin, sinunhan se kysymys oli.

On vaan jokseenkin ironista, että tyyppi yhtäältä avautuu näille inhimillisyyden puutteesta ja toisaalta on täysin sokea sen suhteen, että joskus sen "suoran puheen" olisi parempi antaa odottaa.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Aistin ilmassa jotain komiikkaaa.
Ehkä hivenen juu. Ja mulla rupes kappale soimaan päässä. Vaikka soi Paradise Lostin levykin taustalla. Kai sullakin. Siis alkoi Arnold Layne soida päässä? Vai olitko kovastikin paljon enemmän Genesis- kuin Pink Floyd -miehiä?

edit. Tässä vielä linkki youtubeen niille hahmoille, jotka ei kyseistä kappaletta tiedä/tunnista: Pink Floyd - Arnold Layne

Viimeksi muokattu:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Nooh, olisko toi nyt sitten niin ikävä juttu...

Viikonlopun hipat on, kuten oletinkin, poikineet keissin. Porrasparlamentti on ryhtynyt asian vaatimiin toimenpiteisiin. On kuulemma järjestyssäännöt tulostettuna. Luultavasti siis lähipäivinä alakerran postiluukku kolahtaa, ja lattialleen kopsahtaa nuo järjestyssäännöt asianmukaisin alleviivauksin varustettuna. Oppivatpahan.
Eipähän ole oppineet. Hippaavat siellä kuin tietoisena siitä ettei huomista ole, eli ns. kuin viimeistä päivää. Hipat ovat laajentuneet asunnon lisäksi myös rappukäytävään, joka aiheuttanee porrasparlamentille paineita asian uudellen esiinottamiselle. Tuo nimittäin kuuluu taatusti joka ainoaan asuntoon tässä rapussa ja ehkäpä naapurirappuunkin. Itse tulkitsen vastamelun hyödyntämisen niin, että pidän itse ääntä. Tai en mä pidä, mutta musa soi, ja peittää suurimman möykän alleen, vaikkei se tälläkään kertaa soi kovinkaan kovalla edes.
Mutta ei mua haittais, vaikka joutuisivatkin muuttamaan pois. Ovat nimittäin alkaneet tunkemaan iholle nuokin asukit. Just yks päivä joku niistä (en tiedä kuinka paljon niitä siinä asuu. Kolme nimilappua (juu, paperista tehtyä, oveen liimattua) siinä ovessa on) sanoi "Moi". Selvällä suomella. Ja sehän me tiedetään, mihin toi taas johtaa jos siihen ei ajoissa puututa: Pälä pälä pälä ja kälä kälä kälä ja olet sitten kauppaan lähtenyt ja onpas se jää tänä vuonna liukasta ja kylläpä on vuodenaika taas tänäkin vuonna samaan aikaan ku aina ennenkin ja kyllä on taas kallista se, tää ja toi, ja vuokrakin on taas noussut/nousemassa/liian korkea joka tapauksessa ja maapallo on pyöreä ja... ja... ja.. ONKO PEISKAAR?

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
On alkanut mietityttämään tässä kämpässä sama mikä edellisessäkin mietitytti. Se, että kuinkahan monta reikää tähän taloon pitää vielä porata että tää olis valmis.
Tämä se jaksaa yhä mietityttää. Vanha talo kuitenkin, niin luulisi että alkaa olla jo pikkuhiljaa valmis, mutta eipä ole. Porattava on. Ja naulattava, tai mitähän lie vasaroikaan.
Pysyy mukavasti jonkinlainen tasapaino, kun alakerran väki hippaa aamuyön tunneille, ja alimman kerroksen väki alkaa porata ja naulata sitten heti aamutuimaan. Päivisin sitten ovatkin ilmeisesti kummankin asunnon väet niin uupuneita, etteivät jaksa tehdä mitään. Ja miksipä tekisikään, kun esim. mä en ole sitä kuulemassa silloin.

- Tarkennusedit- Poraaminen ja vasaroiminen ei kuulunutkaan alimman kerroksen asunnosta, vaan saunasta tahi pyykkituvasta. Kummankin ovi oli auki ja timpuri tallaili rappukäytävässä joku laite, ehkä vasara tai vatupassi kädessään, kun taapersin töihin, josta päättelin että jommassa kummassa tai kummassakin tehdään mitä ilmeisemmin jotain remppaa.

Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Tein itselleni laskua ilmoittamalla vesimittarilukemat isännöintiyhtiön nettipalvelun kautta.

Örfil

Guest
Tein itselleni laskua ilmoittamalla vesimittarilukemat isännöintiyhtiön nettipalvelun kautta.
Se on kätevää se. Paikallinen Nääsvillen Vesi:kin toimii samoin okt-asiakkaiden osalta.

Lisäksi sieltä näkee tilastot vedenkulutuksesta koko vesisopimuksen ajalta, kun kirjautuu tunnareilla sisään.

Erittäin mielenkiintoisia numeroita, kun ekaa kertaa bongasin :ahem:

Esim. 24.11.2006-3.10.2014 olemme kuluttaneet 953 kuutiota vettä. Se tekee keskimäärin 332 litraa per päivä.

Kuriositeettina kysäisen että paljonkos sulla menee vettä vuodessa?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.