Tapahtumia & sattumuksia taloyhtiössä/naapurustossa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Edellisessä taloyhtiön palaver... eiku mikäseon... iltamat? No eniveis, taliksen kokiksessa ollut kuulemma 8 (kahdeksan) osallistujaa. (Yhtiössä asuntoja 55, yksiöitä-neliöitä)
En tiijä sitten onko se paljo vai vähä, ku ennoo koskaan ollu sellasessa. Eikäkö olinhan mä kerran, joskus kolme vuotta sitten, kun oli kylppärirempan tiimoilta ylimääräinen möötte. Vai liekö se ollut kokous vai enämpi keskustelutilaisuus? Emmuista.
Mutta siis: on se kumma kun nää oman elämänsä pikkupomot ja tärkeilijät kiipeilee vaikka taloyhtiön hallitukseen, kunhan vain saavat vallanhimonsa tyydytettyä. Aina samat naamat hallituksessa! Harvainvalta alas!
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kerran asuessani kolhoosissa, piti vetkuttaa kotiinpalua ettei joudu pihatalkoisiin. Tulin sopivasti grillaukseen. Oluttakin oli.

Tosin en omistanut taloyhtiöstä yhtään osaketta.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Eikös kolhoosi ole se, missä kaikki tehdään omalla porukalla? Tyyliin lumityöt, hiekoitukset, nurmikonleikkuut, lehtien haravoinnit yms. ikävät hommat. Esimerkiksi omakotitaloasumisessa nämä tyypillisesti tehdään omalla porukalla.

Sitten taas on paremman tason asumista, missä huoltofirmat hoitaa em juoksevat hommat ja itse voi keskittyä asumisesta nauttimiseen. Esimerkiksi kerrostalossa asuttaessa.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Eikös kolhoosi ole se, missä kaikki tehdään omalla porukalla? Tyyliin lumityöt, hiekoitukset, nurmikonleikkuut, lehtien haravoinnit yms. ikävät hommat. Esimerkiksi omakotitaloasumisessa nämä tyypillisesti tehdään omalla porukalla.

Sitten taas on paremman tason asumista, missä huoltofirmat hoitaa em juoksevat hommat ja itse voi keskittyä asumisesta nauttimiseen. Esimerkiksi kerrostalossa asuttaessa.

Viisaita sanoja.
 

Örfil

Guest
Uudessa naapurustossa ei tapahdu oikein mitään, ne taitaa olla joitain niin köyhiä ihmisiä, että niiden on pakko käydä töissä, sillä aikaa kun muut makoilevat ylensyöneinä kartanoissaan.

Tupakkiukkoja asuu kummassakin naapuritalossa ja toisen kanssa tuli jokunen sana vaihdettua. Sijainnissa on se hyvä puoli, että täältä pääsee kyllä lenkille niinkin, ettei tarvitse mennä kenenkään naapurin ohitse ja langeta jonninjoutavuuksien höpisemiseen heti alkuun. Se olisi kannattanut mainita jo myynti-ilmoituksessa aikanaan.
 

Örfil

Guest
Ja lupaan olla toiste myös katkomatta Golfin peilejä. Toisaalta, enhän mä voiskaan, kun ei niitä enää siinä nyt ole.
 

Örfil

Guest
Muutamiin uusiin naapureihin jo tutustuttu. Ja kuinkas muutenkaan, koiralenkin yhteydessä tietenkin. On ne sellaisia sosiaalistajia että aa että.

Alanaapurikin on "kotimies" ja pari vuotta vanhempaa ikäluokkaa eli liki samanikäisiä ollaan. Kylkinaapuri lienee ehkä vähän nuorempi. Samoin muihin naapuruston rouviin tullut tutustuttua koirien kera tulla metsäpoluilla.

Ensivaikutelma on ollut hyvä, koska kukaan ei ole alkanut ohjeistamaan ensitöikseen mistään pensasaitojen leikauksesta tai hokemaan "edellisen kanssa oli sovittu sitä ja tätä, toivottavasti mekin sovimme" -tyylistä höpinää, joka on yleensä varma merkki natsinaapurista. Kokemusta nimittäin sellaisistakin on.

Minun puolestani kukin saa vaikka maata alasti pihallaan, etenkin tuo parin talon päässä oleva rouva, ja samoin toivon että mekin saamme huseerata pihallamme mitä huvittaa, kunhan järki on päässä eikä tehdä audio/visuaalista haittaa ehdoin tahdoin kellekään. En aio kuitenkaan maata alasti pihallani ja suorastaan vaadin ettei Albertkaan sitten makaa ja viittaankin tällä edelliseen lauseeseen.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Netissä on joskus enemmän tahi vähemmän aitoja ns. heippalappuja, joille sitten nauretaan, kun on nyt sanottu naapurille nasevasti.
Itse arvostan enemmän asiapitoisempaa viestintää, jossa keskitytään olennaiseen. Niinpä otin melkein hattua päästä, kun näin tällaisen viestin ilmestyneen rappukäytävän ilmoitustaululle:



Siinä ei tarvita mitään "Sinä joka..." -alkuisia jaaritteluita, kun isketään suoraan asian polttopisteeseen.

Porraskäytävän mattoahan tuolla lienee tarkoitetaan. Tiedä sitten mistä lapun jättäjä tietää asian tolan.
 

Örfil

Guest
Sittenhän se ei ole edes varastettu, vaan sijoitettu taloyhtiössä toiseen paikkaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Porraskäytävän maton varastamisessa on jotain sympaattista. Veikkaan, että lähitulevaisuudessa seinään on tuohon kohtaan kiinnitetty lappu "ILMOITUSTAULU VARASTETTU".

Vähän niinku minulta pöllittiin vuosia sitten fillarin satulan alle kiinnitetty vaijerilukko. Sen avaimet on edelleen mulla.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Ja niin Al-setä heräsi tähän aamuun raitiotien vastustajana.
Huomasin taloni edustalla olevalle parkkipaikalle ilmestyneen kasapäin uusia liikennemerkkejä. No, vaativat vaativat tästä hetkestä eteenpäin pysäköintiluvan, joka kustantaa 17,98 euroa / kk. Toki myös pysäköintikiekon kanssa voi ruveta kikkailemaan 4 h kerrallaan, mikä kuulostaa rajoittavahkolta.
Syynä manööveriin on em. suuri katutyö. En tiedä logiikkaa mutta gougougou.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös