Tapahtumia & sattumuksia taloyhtiössä/naapurustossa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

oldez

Well-known member
On silla hieman. Itsekkin olen viikolla mennyt valittaa melusta, mutta vkoloppu on semmoinen aika, että voi antaa naapureiden hieman rymytä. Ei tiedä jos joskus itse haluaa hieman rymytä vkoloppuisin.
Tietysti jonkun verran melua pitää sietää, mutta rajansa kaikella. Ihmisten pitää viikonloppuisinkin herätä aikasin, tehdä töitä, kouluhommia yms. Naapuri kyllä laittaa hiljaisemmalla kun käy sanomassa, mutta kyllä sen pitäisi itsekin tajuta kun useamman kerran käyty sanomassa ja on jo saanut huomautuksen. Jos tekee mieli rymytä niin itse lähden hyvissä ajoin pois kotoa.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Kerrostaloissa asuessa kävi kolmesti mieli käydä naapurin ovella kovan ääneen takia. Ensimmäisen kohdalla oli huoli ihmisen tilasta - sen verran pitkään kuului noin teini-ikäisen suoraa huutoa. Naapurirappuun kolutessa ja oven takaa tarkemmin kuultaen ymmärsin tilanteen olevan hallussa eikä kenelläkään ollut akuuttia hätää. Myöhemmin sain selville tämän ääntä pitävän henkilön terveydentilasta. Olin tyytyväinen, etten aiemmin soittanut ovikelloa.

Seuraavalla kerralla ääntä lähti hieman turhan voimakkaasti biletyksen johdosta. Kyseinen seinänaapuri oli kuitenkin etukäteen ilmoittanut tulevista pippaloista ja oli valmistautunut vähentämään volyymia tarpeen mukaan. Kun omat lapset eivät tuohon heränneet, en katsonut aiheelliseksi mennä puuttumaan asiaan.

Vakavin tapaus oli, kun vaimo soitti minulle että yläkerran mies pahoinpitelee vaimoaan - ainakin äänen perusteella. Itse olin yli sadan kilsan päässä, jos olisin ollut paikalla olisin (näin ainakin itselleni uskottelen, heh) mennyt soittamaan ovikelloa. No kyseinen nuorehko pari ei tuon tapauksen jälkeen asunut kuukauttakaan samassa talossa, joten tilanne ilmeisesti rauhoittui eroamisen myötä.

Nykyään jos naapureiden mökkälä häiritsee, pitää ensin katsoa peiliin ja mennä sitten mukaan mekastamaan - tai sisälle nukkumaan :D

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Naapurin vuokralaiset lähti Jenkkeihin ja jättivät heidän puolen autotallinsa (johon heillä on käyttöoikeus, mutta joka ei varsinaisesti ole vuokrattu heille) ovea myöten täyteen. Ei ole vaikea arvata, että niiden lähdön jälkeen sieltä on tarvittu yhtä sun toista. Moottorisaha, hallitunkki, työkaluja yms.

Tänään sitten talvirenkaita vaihtaessani otin niiltä toisenkin sarjan talvirenkaita omalle puolelleni, että sinne pääsi edes sisään. Ja niitä pinotessani yksi sitten pääsi putoamaan ja todennäköisesti rikkomaan allaolleita tavaroita. Hieman vitutti. Sitten vielä omia renkaita pinotessani onnistuin kaatamaan yhden pahvilaatikon, jossa oli loisteputki. No rikkihän se meni.

Nyt sinne pääsee sentään sisälle. Vittu. Renkaidenvaihtoon meni sitten pari tuntia kaikkine oheistoimineen.

FO110K

Banned
Ihmisten pitää viikonloppuisinkin herätä aikasin, tehdä töitä, kouluhommia yms.
Näinhän se on.
Viikonloppu ei kerrostaloss aole itseselitteisesti mikään oikeutus pitämään bileitä yömyöhään....
Toki jos hieman lipsahtaa 22 yli ja siedettävällä volyymillä niin ok, mutta aamuyön mesoomisesta kyllä tulee käytyä koputtamassa mikäli naapurin tuntee ees hieman.
Noita yläkerran nistejä en ole häirinnyt vaan kylmästi kytät paikalle melun tullessa.
(toinen naapuri soitti viime La. klo 14 poliisit siihen kämppään, kytät tyhjensi sen het :D)

FO110K

Banned
Yövuorolaisetkin voi pahoittaa mielensä, kun päivällä joku mattoja tamppaa.
tietty näin on myös. tosin päivällä saa tampata niin siitä ei voi valitustakaan tehdä :)

edit. tuo mainitsemani yläkerran naapuri oli kuunnellut mesoomista taukoamatta perjantai klo 18 lähtien, siis jatkuen läpi yön ja aamun jotenka ihmeen pitkään se jaksoi olla soittamatta kytille....

Örfil

Guest
Kyseinen seinänaapuri oli kuitenkin etukäteen ilmoittanut tulevista pippaloista ja oli valmistautunut vähentämään volyymia tarpeen mukaan.
Mieleeni muistuu aika usein eräs aika uskomaton naapuri. Tämä on jo vanha ja kerrottu juttu, mutta hän vaati että jos joku naapuri pitää bileet, hänelle pitää tuoda "korvaukseksi" metelistä konjakkipullo.

Ja se oli ihan tosissaan kun tämän meillekin kertoi, kun ekaa kertaa pihalla tavattiin. Kyseessä oli rivitaloyhtiön paritalonaapuri.

Slug

Well-known member
Mieleeni muistuu aika usein eräs aika uskomaton naapuri. Tämä on jo vanha ja kerrottu juttu, mutta hän vaati että jos joku naapuri pitää bileet, hänelle pitää tuoda "korvaukseksi" metelistä konjakkipullo.

Ja se oli ihan tosissaan kun tämän meillekin kertoi, kun ekaa kertaa pihalla tavattiin. Kyseessä oli rivitaloyhtiön paritalonaapuri.
No, veikkö pullon?

Knoukka

Well-known member
Suosittelen, että jos on taipumusta mielenstä pahoittamiseen niin suksii hevon vitun korpeen ja kusee siellä hiljaa sukkaansa! Tämä vanha konsti toimii yhä!

Örfil

Guest
Minua vaan niin korpesi että muijasikin piti hoidella. Sen roskien viemisen teidän ovelta vielä sulatin, mutta että sitä haahkaa piti... :wall:

Sue_me

Well-known member
Nyt punnitaan naapuruston kestävyyttä jo toista päivää.

Jos näistä pippaloista sanovat, voikin kysyä kuinka heillä noin niinkuin muuten menee. Ikäänkuin näitten normaaliin arkimenoon peilaten (Välillä mekkalasta päätellen tuntuu kuin taloa oltaisiin purkamassa.)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.