Tapahtumia & sattumuksia taloyhtiössä/naapurustossa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
1) Mitä lisäarvoa tuo tuo pinnoittaminen tuo vanhoille viemäreille?
Vanhat valurautaiset viemärit tulevat jossain vaiheessa tiensä päähän siten, että paskavettä alkaa korrosoituneesta putkesta tihkua putken ulkopuolellekin, ja sehän ei ole viemäriputken alkuperäinen toimintaidea.
Pinnoittamalla tukitaan nämä paskaveden reitit putken sisäpuolelta putken ulkopuolelle,
eli eristetään rautaputki ja paskavesi erilleen toisistaan, jotta korrosoituminen ei jatku. Ainakaan niin ärhäkkäänä kuin ennen pinnoitusta.

2) Miksi ja miten pinnoitetaan viemäreitä?
Jotain muovi-/epoksi-/myrkkymömmöjä sivellään harjalla viemäriputkien sisäpinnalle siten, että ko. mömmö muodostaa putken sisäpinnalle kerroksen, joka kovettuu sinne kiinteäksi kerrokseksi suhteellisen nopeasti.

3) Mitä se pinnoittaminen oikiastaan on käytännössä?
Kts. edellinen vastaus

4) Liikkuuko paskavesi liukkaammin pinnoitetussa viemärissä, kun pinnoittamattomissa viemäreissä?
Kyllä, vanhat ja pahasti korrosoituneet valurautaviemärit ovat sisäpinnaltaan vähintään karheita. Usein siihen karheuteen on lisäksi tarttunut sitä jätettä, joka putkissa liikkuu, jolloin putken sisähalkaisija pienenee, eikä putki vedä samalla tapaa kuin uusi. Muovipinnoite on toki pinnaltaan liukas.

5) Mikä on viemärien pinnoittamisen idea?
Huonokuntoisten tai vuotavien viemäriputkien vesitiiviyttä parannetaan putken sisäpuolelta käsin.

Kiitos.
Ollos huoleton.

Viimeksi muokattu:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Naapuritalon röhkivä kanttura on joko kuollut tahi muuttanut veks jo jonkun aikaa sitten. Tilalle tullut kovaäänisesti riitelevä pariskunta.
Tässä rapussa alkaa suomalaistaustaiset asukit jäädä kohta vähemmistöön, mikäli nyt yhtään olen kärryillä tapahtumista. Suurella todennäköisyydellä en ole.
Opareilla meuhkaa ja mylvii aina vaan ulkomaan vahvistukset kaikkein kovimpaa. Sääolot lienee heidätkin tosin pakottaneet sisätiloihin useammin.
Kirppariauto kävi eräänä iltana tasaamassa tilejä ja sillä kertaa nouti roskalavalta jotain sälää. Arvostan.

Ai niin, naapurirapun 300-vuotias vietnamilaistypykkä hymyili mulle, mutta en löytänyt vaatteistani mitään hassua, eikä naamassakaan roikkunut mitään ruuantähteitä tai muita hymyilytyksen aiheita. Ihme sekopää.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Saatanan kukko.

On sen verran kivan kuuloinen ukko ettei lähemmäisrakkaus riitä mennä tuntemattomien perheriitaan puuttumaan. Paitsi jos huutaminen muuttuu fyysisiksi suoritteiksi. Siis muiksi kuin sovintoseksiksi. Sittenkään ei kyllä mennä itse väliin vaan soitetaan piipaa-auto paikalle.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Saatanan kukko.

On sen verran kivan kuuloinen ukko ettei lähemmäisrakkaus riitä mennä tuntemattomien perheriitaan puuttumaan. Paitsi jos huutaminen muuttuu fyysisiksi suoritteiksi. Siis muiksi kuin sovintoseksiksi. Sittenkään ei kyllä mennä itse väliin vaan soitetaan piipaa-auto paikalle.
Jos sieltä alkaa kuulumaan sovintoseksin ääniä, niin soitapa silloin sinne piipaa paikalle keskeyttämään. Oppivatpahan olemaan.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Ai niin! Tänään niillä touhu muuttui fyysisiksi suoritteiksi. Paljoakaan ei vituttanut herätä himodarrassa sohvalta kun naapurissa nussitaan äänekkäästi. En soittanut piipaa-autoa.

jjv

Arschloch
Antaisin kyllä oman alakertani pariskunnan suorittaa fyysisenkin suoritteensa, kun äänten perusteella on melko tasaväkinen sota siellä. Hyvällä tuurilla pääsis molemmista eroon.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Ai niin! Tänään niillä touhu muuttui fyysisiksi suoritteiksi. Paljoakaan ei vituttanut herätä himodarrassa sohvalta kun naapurissa nussitaan äänekkäästi. En soittanut piipaa-autoa.
Noooo

Eikös siinä olis saanu naapurisuhteet ihan uusiin kuosiin, kun olis pirauttanu, etä kuis panee??

Tiedä, vaikka olis naapurin Pirkko piristynyt/innostunu naapuriin, joka on bongannut hänen hyminänsä. ja kaikki muut ih... meeliset.. anat ... äänehdinnät. :ahem:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Jos äänet kantautuu tästä asunnosta heille yhtä hyvin kun heiltä minulle, niin siellä tietää kyllä nainen jo kyseessä olevan sellainen himorunkkari että ihan välttämättä ei kannata sekaantua.

SOKO

Well-known member
Postiluukustani oli viime viikon lopulla tiputettu isännöitsijän kysely hakkaavista äänistä, jotka ovat jotkut talon asukkaat yöllä herättäneet. Saa nähdä, mitä kyselystä seuraa. Oma epäilykseni kohdistuu kahteen talossa asuvaan nuoreen pariin, joilla molemmilla seksielämä sijouttuu sellaisiin kellonaikoihin, joina lapset ovat varmasti nukkumassa. Alempiin kerroksiin heidän aikaansaamistaan äänistä luultavasti kuuluu vain sängystä lähtevä hakkaava ääni. Pari kertaa viikossa ei kuitenkaan ole sellainen häiriö, josta itse lähtisin noottia lähettämään.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Jos toinen saa kaksi kertaa viikossa ja itse vaikkapa nolla, niin kyllä siinä on ihan selkeä tilaus nootille.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.