Tapahtumia & sattumuksia toreilla, myymälöissä, kaupoissa ja kauppakeskuksissa.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Että tämmöistä.
Teki tuossa iltasella mieli Tampereen nääs perinneherkkua, joten lampsin lähi-Ässään ja suoraan tuoretiskille. Tiskillä ei ollut ketään, mutta huomasin sivummalla häärivän henkilökunnan siniseen takkiin pukeutuneen henkilön, joten huudahdin "onks teillä mustaa."

Takahuoneesta astahti yönmusta afrosuomalainen, velmumpi jantteri voisi vaikka sanoa neeger'mies. Hän tuijottaa tyrmistyneenä ja kysyy: "Sa kysy mitä?" "Öh eikun tota mä sitä vaan että onks teillä vielä mustaamakkaraa tälle päivälle vai joko tota on loppunu tuota eh". Albert punastui, yöntimo pysyi mustana.

"Ma tieda, myonnan olen uusi täälä mutta ei ole tai on, en tiedä", sai mannerheimi sanottua, kun oli saanut koottua aatoksensa. "Juu, ei mitään, mä otan tuolta valmispakkauksen sitten, hei vaan", huikkasi Al-setä ja luikki paikalta.

Ei ollut ainakaan itte Tapola se herra.
:D Hehheh.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Pistipä tällä päivämäärällä silmään Citymarketissa oleva hyvin runsas tarjonta erilaisista pähkinöistä, siemenistä, kuivatuista marjoista, kuivatuista hedelmistä ja jopa kuivatuista vihanneslastuista. Jugurttipäällysteelläkin saa kuivattua banaania jne., jne...

Edelleen pisti silmään, että monella eri maahantuojalla oli oma pieni osastonsa em. tuotteille.

Onkos tämä nyt jokin päivän villitys, vai mistä johtuu tuon alan naposteltavien tarjonnan huima kasvu?

Jaajuu, ostin itse chilipaahdettuja ja suolattuja jättimaissin jyviä. Erittäin hyvä. Söin kaikki...
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Minulla taas 'pisti silmään' Prismassa käydessäni semmoinen omalaatuisuus, että parikymppinen nainen keräsi irtokarkkeja ja punnitsi karkkipussukkansa. Sitten hän repi pussukasta noin puolet ja pani roskikseen ja sitten punnitsi sen lyhennetyn pussin ja laittoi sen lyhennetyn pussin hintalapun. Paljonkohan mahtoi säästää? :rolleyes:
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Minulla taas 'pisti silmään' Prismassa käydessäni semmoinen omalaatuisuus, että parikymppinen nainen keräsi irtokarkkeja ja punnitsi karkkipussukkansa. Sitten hän repi pussukasta noin puolet ja pani roskikseen ja sitten punnitsi sen lyhennetyn pussin ja laittoi sen lyhennetyn pussin hintalapun. Paljonkohan mahtoi säästää? :rolleyes:
Ne on varmaan niitä samoja, jotka nipottavat torilla, että edellisellä kerralla oli perunoissa liikaa multaa seassa. Olipa kerran joku tullu oikein pussin kera ja vaatinut hyvitystä. Myyjä oli punninnut sen pussin ja lyönyt vaakaan perunoiden myyntihinnan. Sit otti kassasta 10c ja antoi sen asiakkaalle. Toivottavasti ei kovin kaukaa ajellut hyvitystä penäämään.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Minulla taas 'pisti silmään' Prismassa käydessäni semmoinen omalaatuisuus, että parikymppinen nainen keräsi irtokarkkeja ja punnitsi karkkipussukkansa. Sitten hän repi pussukasta noin puolet ja pani roskikseen ja sitten punnitsi sen lyhennetyn pussin ja laittoi sen lyhennetyn pussin hintalapun. Paljonkohan mahtoi säästää? :rolleyes:
Moon nähnyt erinäisten tahojen punnitsevan kasan klementiinejä vaa'alla ilman pussia ja pussitus on pantu toimeen vasta punnituksen jälkeen.

Irtokarkeilla mainitsemani ja näkemäni tapa ei ehkä hygieniasyistä toimisi?
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Jukra että sitä on tuhlaavainen. Pitää tästä lähin tankatessakin tähdätä niin, että pyöristyy alaspäin sopiville senteille. En ole ikinä tullut ajatelleeksi tuota rikastumismahdollisuutta.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Minä olen joskus punninnut kaupassa pistokoemielessä kilon porkkanapusseja. Ensimmäinen säkki painoi vain jotain 700-800g, joten meni vaihtoon.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
-100 grammaa painava säkki, huh huh!
Se ei ollut laskutoimitus vaan kuvasti vaihteluväliä painolle, koska en tarkkaa määrää muista.

Tai sitten tuli epähuomiossa käytettyä liian vahvaa annosta painovoimankumoajaa ennen tuotteen punnitusta.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Annettakoon tässä yhteydessä vinkki: Kaupoissa on myynnissä Ramiro-tuotemerkillä ns. suippopaprikaa. Ko. paprikat myydään kahden kappaleen pakkauksissa ja ne on hinnoiteltu 240 gramman mukaan, joka pussi samanhintaiseksi. Mutta vaa'alla punnittaessa voi, jos hyvin käy, voi ehkä löytää lähes 400 gramman painoisen pussukan suippopaprikaa. Mutta hinta on se vakio 240 gramman hinta. Käyttäkääpä vinkki hyödyksenne.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Sama vinkki pätee hyvin usein luomutuotteille. Vaikkapa kukkakaali on hinnoiteltu 500g mukaan, mutta koko vaihtelee niin, että isoimmmat voivat painaa vaikkapa yli 800g. Hinta tietysti 500g mukaan.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Annettakoon tässä yhteydessä vinkki: Kaupoissa on myynnissä Ramiro-tuotemerkillä ns. suippopaprikaa.
No jaa, sama taitaa päteä aika lailla kaikkiin vihanneksiin. Esimerkiksi salaattikerät myydään kilohinnalla. Samankokoisissa ja ulkonäöltään samanlaisissa kerissä voi kuitenkin olla huomattavia painoeroja, se taas johtuu lähinnä vedenmäärästä.

Mulle on tullut tavaksi ihan näppituntumalla valita se edullisempi.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18208
Jukra että sitä on tuhlaavainen. Pitää tästä lähin tankatessakin tähdätä niin, että pyöristyy alaspäin sopiville senteille. En ole ikinä tullut ajatelleeksi tuota rikastumismahdollisuutta.
Ei toimi kortilla tankatessa.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Hakaniemen torin maalaismarkkinoilla oli tänään paljon väkeä. Mukaan tarttui muutamia maakuntien herkkuja.

Ja sit manskulla siinä stadiumin kohdalla yritti lassemännistö parkkeerata miniään pysähtymiskieltopaikalle, mutta ei osannu osua ja takana ollu jumijonon keulakin alko jo tööttäileen sitä pelleilyä katellessa. Otti sit opikseen ja käänsi korvat luimussa parkkihalliin.
 
Ylös