Örfil
Guest
Yksi asia minua ihmetyttää: olen kuunnellut tässä yhtä Camelin albumia ja siinä ei ole laulettu vielä yhdessäkään kappaleessa.
Minäkin siis voisin olla laulaja, Camelin laulaja
Minäkin siis voisin olla laulaja, Camelin laulaja
Sillä levyllä just olinkin se laulaja.Yksi asia minua ihmetyttää: olen kuunnellut tässä yhtä Camelin albumia ja siinä ei ole laulettu vielä yhdessäkään kappaleessa.
Minäkin siis voisin olla laulaja, Camelin laulaja![]()
Varmaan tunnisti kouvon Mirage-älpykän kohdasta 8.55.Yksi asia minua ihmetyttää: olen kuunnellut tässä yhtä Camelin albumia ja siinä ei ole laulettu vielä yhdessäkään kappaleessa.
Minäkin siis voisin olla laulaja, Camelin laulaja![]()
Heeetkinen... tarkistetaanpa asia:Siwan nettisivuilla lähikauppani aukioloaikoja vilkaistessani huomasin sattumalta, että lähikauppani on ensi kuussa kaksi päivää kiinni remontin takia, eli taannoiset epäilyni asian suhteen osuivat oikeaan vaikka täällä muutama epäilevä tuomas oli eri mieltä kanssani.
Jos kaksi päivää on vähintään viikko, olet oikeassa. Jos ei ole, et ole.eli eiköhän lähikauppani mene jossakin vaiheessa vähintään viikoksi kiinni myyjän toisenlaisista arvioista huolimatta.
Ellu ja Anne?Kaksi naikkosta pähkäili Alkossa. "Mikäköhän olis sellainen kiva juoma, olisko joku skumppa, eikun kato miten ihan siideri, otetaan se!"
Itse olin kävellyt määrätietoisin askelin suoraan Gambina-hyllylle ja takaisin kassalle.
Nää oli vähän nuorempia. Mutta ehkä muutaman vuoden päästä!Ellu ja Anne?
Saattaa se olla Pikval-hyllykin.Kaksi naikkosta pähkäili Alkossa. "Mikäköhän olis sellainen kiva juoma, olisko joku skumppa, eikun kato miten ihan siideri, otetaan se!"
Itse olin kävellyt määrätietoisin askelin suoraan Gambina-hyllylle ja takaisin kassalle.
Selvästi vanhainkodin asukkaat olivat päässeet käymään ostosmatkalla lähikaupassaan, tai sitten Rainier ja Formulanomi piipahtivat Lieksassa ystäviensä kanssa.Mikähän dementikkojen päiväreissu kaupassa oli. Puolet asiakkaista oli yli kasikymppisiä. Edellä jonossa yksi oli unohtanut punnita kasviksen, toinen alkoi valittaa kun ei saanut yhdestä kahvista alennusta (oli joku kolme kympillä ale) ja kolmas kaivoi iäisyyden lompsasta käypäisiä seteleitä ja kolikoita. Ennen jonotusta sain luovia käytävän leveydeltä kulkeneiden rollaattorien lomitse.
Keskiviikkona oli yks pappa kassalla vaihtamassa rahaa kolikoista seteleihin. Soppakauhallisen kolikoita oli kipannut liukuhihnalle ja kaupan hitain myyjä niitä poimi yksi kerrallaan. Olin ettäkolmas kaivoi iäisyyden lompsasta käypäisiä seteleitä ja kolikoita
Ehkä sinun vanhuudessasi, minun vanhuudessani ruoat tilataan kenkäpuhelimella kotiin. Tai onhan niitä kotiinkuskauksia nytkin, mutta moni vanhus tuskin niitä käyttäisi, vaikkei ylimääräistä maksaisikaan. Päätellen siitä, että isäukkokin käy maksamassa sähkölaskunsa joka kuukausi sähkölaitoksella ja yhtiövastikkeen isännöintitoimistolla, vaikka osaa se verkkopankkiakin käyttää. Sillä nyt vaan on luppoaikaa.Me kaikki tunaroimme joskus tulevaisuudessa vastaavalla tavalla kaupan kassajonossa.
Ostat ensi kerralla tuubillisen liukkaria ja katsot tiukasti silmiin kommentoiden että "tää toimii hyvin".Keskiviikkona oli yks pappa kassalla vaihtamassa rahaa kolikoista seteleihin. Soppakauhallisen kolikoita oli kipannut liukuhihnalle ja kaupan hitain myyjä niitä poimi yksi kerrallaan. Olin että
Alkanu tuo yks myyjäkin ärsyttämään. Ihme sähellystä ja höpötystä. Yhtenä päivänä se alkoi laittaa ostoksiani oikeanpuolimmaiseen laariin ja kun mä poimin sieltä mehutölkin ja pakkasin sen reppuuni niin tämä alkaakin nostaa ostoksiani sieltä vasemmanpuolimmaiseen laariin, lähemmäksi minua. En mä ny siinä vaiheessa enää ehdi pakata, kun se jo melkein viimeistä ostosta luki. Joskus se kommentoi ostoksiani tyyliin "nää onki varmaan hyviä". Mitä vittua, pysytään ny kiittimoro-linjalla!