Tapahtumia & sattumuksia toreilla, myymälöissä, kaupoissa ja kauppakeskuksissa.

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Eikö Lunssila ole 17-vuotias mopoautolla huristeleva lukiolaispoika?
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Äsken lähikaupassa kun oli kaksi välikapulaa ennen minua, selailin odotellessani puhelinta, niin havahduin kun kassatyttö latoo ostoksia pois kassapöydän pakkauskohdasta pois. Ilmeisesti kortin kate ei ollut riittänyt, tai millä lie olikaan yrittänyt maksaa. Ostostentekoyrittäjä oli äiti kahden, suunnilleen poikani ikäisen tytön kanssa. En kuullut tarkkaan, mutta arvasin että tytöt kysyivät äidiltään että: "miksi" jne.

Nyt on huono omatunto, olisi pitänyt huikata että ostokset tähän samaan väliin minun kanssa, mutta en saanut sanaa suustani, olin jonossa vielä kuitenkin kauempana ja havahduin vasta kun olivat jo lähdössä. Äidin olemus ei ollut mielestäni ainakaan mikään yläkeskiluokkainen, siis vaatteiden perusteella, tuulitakki taisi olla, ja mielestäni eivät olleet näiltä hoodeilta. Ei siisi pojan luokkakavereita, joiden vanhemmat tunnistaisin. Sitä suuremmalla syyllä olisi varmaan pitänyt auttaa, tai mistä sitä tietää, ehkä äiti käyttää rahat viinaan, mutta sitä enemmän taas surettaa lapsien puolesta. Kun olin maksanut omat ostokseni ja pääsin parkkipaikalle, he olivat jo kadonneet.

Tämä jäi vaivaamaan nyt kyllä.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Ai niin. Unohdin, että Sami ja Antsa tutustuivat siinä yhdessä teeveeohjelmassa.

 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26885
Kaupassa oli puuhakkaan näköinen keski-ikäinen mies kassalla. En oo sitä ennen nähny, mut nyt tuli mieleen jospa se onkin uusi kauppias, kun oli esimieshenkiset työvaatteet. Kai ne noille entisille Valintataloillekin kauppiaat valitsee?

No kuitenkin, se hämmensi mut heti latomalla tiskiin jämäkän tervehdyksen: "MOROMIES!"
Sitten kun kurotin laarista mehukanisterin ja laitoin reppuuni niin se alkoi ojentaa sieltä muitakin tavaroita, ilmoitin laittamani muut ostokset ostamaani muovikassiin. Kova oli sähellys ja vauhti, mutta tuo morjenstus oli ihan 5/5.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kaupassa oli puuhakkaan näköinen keski-ikäinen mies kassalla. En oo sitä ennen nähny, mut nyt tuli mieleen jospa se onkin uusi kauppias, kun oli esimieshenkiset työvaatteet. Kai ne noille entisille Valintataloillekin kauppiaat valitsee?
Periaatteessa jos yhtiömuoto on osakeyhtiö, kauppiaan täytyy latoa omakäyttämänsä tuotteet kassan läpi, mutta en ole sitä nähnyt että kauppias niin tekisi, ja toiminnanohjausjärjestelmässä on kyllä on muutenkin "oma käyttö" -kohta jota klikata, jos haluaa.
 

Örfil

Guest
Johtunee siitä, että Albert on näin pudotuspelien aikaan aina ihan liekeissä.

vook jst
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ja isäukko on muuten 100varmasti katsomassa. Se hurahti tänä kautena naislentikseen, vanha pukki!
Vanhana naistenjoukkueen valmentajana voin kertoa kuinka räävitöntä porukkaa noi on. Aina sai olla posket punaisena tommosten kanssa, joiden keskimitta oli yli 178 cm.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Kävi tänään niin, että kassajonossa oli joku mammatyylinen daami (nuorempi minua toki) arviolta nelivuotiaan tytskän kanssa. Mulla ei ollut kuin kolme artikkelia ostettavana, joten aikaa ei juuri kulunut. Maksoin ne ja painuin autolleni ja kas... siinä se mammatyllinen daami istahti autoonsa, avasi ikkunaa hieman ja sytytti röökin. Se pikkufriidu istui vierellään. Ja kaksi samankokoista pikkufriidua takapenkillä.

Alkoi skidisti viduttamaan enkä peruuttanutkaan heti pois vaan käänsin katseeni mammaan tosi intensiivisesti. Sattui sitten hän vilkaisemaan minua ja ikään kuin kohautti olkapäitään, että mikä meininki? Tein röökinpolttoimitaationi, osoitin sormella kaikkia kolmea tyttöä ja pudistin päätäni. Mammatyyppinen daami kohautti olkapäitään, painoi katseen alas ja heitti röökin ikkunasta ulos.

Poistuin paikalta miettien, kuinka urpoja ihmisiä maailmassa onkaan. Puolestani saa vetää norttia niin paljon kuin haluaa, käytänhän minäkin nuuskaa, mutta viddu oikeasti - joku roti sentään?

Mahtoiko tuo oppia mitään? En tiedä. Toivottavasti. Oli mahdollisuus avata sanainen ruukkunikin, jonka jälkeen mammatyylinen daami itkisi siellä parkkiksella vieläkin mutta päädyin tällaiseen ratkaisuun. Toivottavasti en pahoittanut avautumisellani kenenkään mieltä. Mutta säästinpä pikkufriidut edes hetkeksi röökaamiselta. Ehtivät kyllä hoitaa sen aktiivisinakin, jahka haluavat / päättävät niin tehdä.

Tällaista kauppareissua tänään.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26885
Sitä se vuosikymmenien holhouspolitiikka aiheuttaa, että tuollaisiinkin savuttajiin kiinnittää huomiota. Itsekin taannoin ulkomailla huomasin paheksuvasti katsovani äijää, joka kantoi pikkumukulaa sylissään rööki huulessaan. Paikalliset ei ehkä siinä mitään ihmeellistä nähneet.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9277
Pari päivää sitten ravintolassa joku asiakas tilasi ensin oluen. Sitten toisen ja samalla hän tilasi ruokaa ottaakseen sen mukaan. Kun ruoka oli tuotu, hän halusi vielä kolmannen oluen, mutta tarjoilija ei enää antanut, kun kunto alkoi olla jo huono. Asiakas alkoi inttämään että haluaa rahat takaisin takeaway-safkoista, mutta ei tietenkään onnistunut ja poistui vihaisena paikalta. Toki otti ruoat mukaan.
 
Ylös