Tapahtumia & sattumuksia työssä & työpaikalla

Vesku

Maatalousneuvos
On tässä vedetty Partisaanivalssi Jugoslaviassa 1983 jossakin puolivirallisessa vierailukohteessa ruokailun ja illanvieton jälkeen.:cool:
Suomeksi tosin, mutta joku saksalaismiehittäjien vastainen laulu se on ollut. Arveltiin, että kyllä kai se on sovelias ja silloisen systeemin "kunniaksi".
Hieman taisi olla sopimaton tilannetaju meillä mutaopistolaisilla. Reaktio oli hyvin vaivautunut. Mistäpä me kaikkia jännitteitä olisi tiedetty. EIkä vieläkään.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
On tässä vedetty Partisaanivalssi Jugoslaviassa 1983 jossakin puolivirallisessa vierailukohteessa ruokailun ja illanvieton jälkeen.:cool:
Suomeksi tosin, mutta joku saksalaismiehittäjien vastainen laulu se on ollut. Arveltiin, että kyllä kai se on sovelias ja silloisen systeemin "kunniaksi".
Hieman taisi olla sopimaton tilannetaju meillä mutaopistolaisilla. Reaktio oli hyvin vaivautunut. Mistäpä me kaikkia jännitteitä olisi tiedetty. EIkä vieläkään.
Taisinpa juuri 1983 olla pyöräreissulla Jugoslaviassa. Ajettiin Splitistä rannikkoa mukaillen ylös Triesteen. (Matkalla ehkä paras paikka oli sibenikin putoukset...)

Vesku

Maatalousneuvos
Taisinpa juuri 1983 olla pyöräreissulla Jugoslaviassa. Ajettiin Splitistä rannikkoa mukaillen ylös Triesteen. (Matkalla ehkä paras paikka oli sibenikin putoukset...)
Jaa. Sinäkö se olitkin se vanha harmaapartasuupatu. joka sota-ajan Jawalla (tms) ja itsetehdyllä anonopintappolaatikolla huristeli vastaan! Siellä taisi olla muuten samoihin aikoihin - tai hieman myöhemmin- joku RR-ajojen osakilpailu.

Mulla on kyllä kuvia noista vesiputouksista, mutta ei muistikuvaa vierailusta!:eek: Tippukiviluolareissut, ja muut kohteet jotenkin muistan... Syynä ehkä joku luumu- tai päärynäviina.:frank: Olen tainut tuon joskus ennenkin kertoa.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Jaa. Sinäkö se olitkin se vanha harmaapartasuupatu. joka sota-ajan Jawalla (tms) ja itsetehdyllä anonopintappolaatikolla huristeli vastaan! Siellä taisi olla muuten samoihin aikoihin - tai hieman myöhemmin- joku RR-ajojen osakilpailu.

Mulla on kyllä kuvia noista vesiputouksista, mutta ei muistikuvaa vierailusta!:eek: Tippukiviluolareissut, ja muut kohteet jotenkin muistan... Syynä ehkä joku luumu- tai päärynäviina.:frank: Olen tainut tuon joskus ennenkin kertoa.
Etkä käynyt katsomassa :nope: Rijekassa on hieno rata.

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Sijainti
Anywhere in the world
Tulihan se KiKy- päätös lopulta.

24 tuntia vuodessa enemmän töitä, joka käytännössä hoidetaan ylityökertymillä/liukumilla.

Ja 2% palkankorotus vuoden alusta.

Kyllä nyt Suomi ottaa sellaisen tuottavuusloikan, että kannattaa pitää kiinni ettei tipu kyydistä.

Örfil

Guest
Ravintolan, jossa pidän erästä visaa, omistaa makedonialainen nainen. No meninpä sitten kysymykseni 'mikä oli Titon oikea nimi' yhteydessä väittämään miestä diktaattoriksi.
Omistajatar repesi täysin.
Sain kuulla tulikivenkatkuisen esitelmän Jugoslavian historiasta kera lopputoteaman, että jos Tito oli mielestäni diktaattori, niin Kekkonen se sitten vasta tyrannihirmuvaltias olikin.

Opinpahan. Ja luultavasti menetin visapestin.
Oikeassahan tuo oli.
Hieman kömpelösti lainaan Wikistä:

Tito-elämäkerran laatineen kirjailija Žarko Petanin mukaan Stalinin puhdistusten kaudella Tito laati Moskovassa NKVD:lle ilmiantoja, joiden perusteella likvidoitiin Jugoslavian kommunistipuolueen johtoa ja Espanjan sisällissodassa muita ”pettureita”. Kilpailijoiden tuhoaminen auttoi hänen omaa valtaannousuaan.
Tito saavutti liittoutuneiden luottamuksen ja perusti kommunistihallituksen Jugoslaviaan vuonna 1945. Sodan jälkeen Tito ”puhdisti” maata vastustajistaan, erityisesti sodan aikana yhteistyötä miehittäjien kanssa tehneitä kuten Ustašan jäseniä tapettiin tuhansittain ilman oikeudenkäyntiä, mutta vainojen uhreiksi joutui myös muun muassa kuningasmielisiä četnikkejä ja muita Titon hallintoa vastustaneita ideologiasta tai sodanaikaisesta taustasta riippumatta
Stalinin kuoltua vuonna 1953 tämän datšalta löytyi kirje, jossa Tito kertoi otattaneensa kiinni viisi Stalinin lähettämää salamurhaajaa. Mikäli Stalin olisi jatkanut salamurhayrityksiä, niin kirjeen mukaan Tito olisi lähettänyt oman salamurhaajansa Moskovaan. KGB-kenraali Anatoli Sudoplatov paljastaa muistelmissaan Titon salamurhayritykset, joista kuitenkin myöhemmin luovuttiin.
Tito arvosteli Neuvostoliiton hyökkäystä Unkariin vuonna 1956, Tšekkoslovakiaan vuonna 1968 ja Afganistaniin vuonna 1979.[
Eiköhän tämän perusteella herrat olleet hieman eri kaliiberin tyrankeja, niin hyvässä kuin pahassa. Kekkonen on ollut teloitusryhmässä mukana, mutta salamurhaajia ja tapattamisia ei liene järjestänyt.
Urkin kädet oli ehkä paskassa kyynärpäitä myöten, mutta ei veriset.

Iso8

Viisuhullu
Sijainti
Tampere
Jossain loka-marraskuussa työssäoppimispaikassani oli aika outo (omasta mielestäni) episode. Vanhempi rouva tuli kyseleen hajuvettä. En saanut selvää/tunnistanut nimeä niin kysyin kolme kertaa, että mitä tarkoitat. Pomoni tuli sit siihen viereen ja tää rouva pyys jotakuta opettaan mulle suomea. -_- Just jep.. Jos ei tunne jotain sanaa, se tarkoittaa ettei osaa suomea? Ihan pikkasen olin tyrmistynyt. Sanottiin sit molemmat mä ja pomoni, että kyllä mä osaan suomea.

Ton jälkeen kuukaus myöhemmin joku ihan pokalla kysyi, että mistä oon kotoisin. Eikä meinannut uskoo, että oon kotoisin ihan vaan Suomesta. En ees mielestäni näytä ulkomaalaiselta. Ehkä mulla on tumma ja vahva tukka ja joskus puhuminen on (ihan millä vain kielellä) hankalaa, mutta ei se hemmetti soikoon tee musta ulkomaalaista. :D

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Jossain loka-marraskuussa työssäoppimispaikassani oli aika outo (omasta mielestäni) episode. Vanhempi rouva tuli kyseleen hajuvettä. En saanut selvää/tunnistanut nimeä niin kysyin kolme kertaa, että mitä tarkoitat. Pomoni tuli sit siihen viereen ja tää rouva pyys jotakuta opettaan mulle suomea. -_- Just jep.. Jos ei tunne jotain sanaa, se tarkoittaa ettei osaa suomea? Ihan pikkasen olin tyrmistynyt. Sanottiin sit molemmat mä ja pomoni, että kyllä mä osaan suomea.

Ton jälkeen kuukaus myöhemmin joku ihan pokalla kysyi, että mistä oon kotoisin. Eikä meinannut uskoo, että oon kotoisin ihan vaan Suomesta. En ees mielestäni näytä ulkomaalaiselta. Ehkä mulla on tumma ja vahva tukka ja joskus puhuminen on (ihan millä vain kielellä) hankalaa, mutta ei se hemmetti soikoon tee musta ulkomaalaista. :D
Muahan eräs työkaveri piti 12 vuoden ajan ulkomaalaisjuurisena, kenties koukkunokkani takia. Varmaan pitää vieläkin hän.