Tapahtumia & sattumuksia työssä & työpaikalla

Örfil

Guest
"Joskus äkkipikainen" :thumbup:

Olen kyllä ollut aistivinani että tuohon joskus- suuntaan isäntä on ollut menossa viime aikoina. Ja sehän on hyvä se :)

Mutta luottamusmiehenä ei varmaan hissukat pärjäisikään.

Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Meillä on sellainen nyökyttelijä ja pomon mielistelijä, joka uskaltaa selän takana kritisoida pomon meininkejä, mutta edessä pää menee kuin Paula Radcliftillä nyöks nyöks. :yuck:

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Ei ole. Vielä?

Mutta hyvinkin voisi päästä, jos ja kun vertaa tuohon meidän firman nuorempaan nykyporukkaan.

Tärkein asia heille lienee Facebook, tauot työstä ja energiajuoman saatavuus.
Työn tekeminen ei heidän mielestään ole kovinkaan tärkeää.
Pitäisköhän taas todeta, että tuollaiset nahkiaiset ovat työmarkkinoilla samaan aikaan kun motivoitunut, rutinoitunut ja ahkera Al-setä...No, ei pitäis. Olkoon.

jjv

Arschloch
duunikaverit halusi mun jatkavan ilman mitään vaaleja yksimielisesti.
Työurain herkullisimpia hetkiä oli kun edellinen työsuojeluvaltuutettu (jolle tehtävänsä oli henki ja elämä) oletti pääsevänsä jatkokaudelle ilman vaaleja. Ei se aikonut edes kysyä muilta, mut yks kaveri sille vihjaisi, että kannattais kysellä. Ilmeensä oli varsin peljästynyt, kun mä ilmoitinkin osallistuvani vaaleihin. Kaikki muut aikomuksestani toki tiesivätkin. Uudemman kerran oli ilmeensä näkemisen arvoinen kun se sai vaaleissa yhden äänen. Ei ollut ihan perillä mitä selkäns' takana vehkeiltiin. Muutama kuukausi myöhemmin se jo irtisanoutuikin.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Minä olen aina kuvitellut, että luottamusmiehen (henkilön) pitäisi olla työntekijöiden ja työnantajan suhteissa 'sovittelija', joka nauttii molempien osapuolten luottamusta. Entisessä työpaikassani olin vähän ihmeissäni, kun muutamat työkaverit olivat sitä mieltä, että luottamushenkilöksi on valittava sellainen, joka pystyy haistattamaan työnantajalle p*skat. Tunnustan olevani varmaankin lälly tyyppi, joka rakastaa sovintoa. :dunno: Työ tarvitsee tekijänsä ja tekijä työnsä. Kun porukalla on hyvä henki, on työntekokin mielekästä ja mukavaa.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Miten niin nimensä mukaisesti? Tiedän mitä tarkoitat. Ei tarvitse vastata. Toimintatapoja on monia.
Luottamustehtävä edustamaan valitsijoitaan. Toimintatapoja on monia, mutta tarkoituksena olisi edustaa omaa viiteryhmäänsä. Meillä tuo ei sano juuta tai jaata. Sana kulkee vain toissuuntaisesti. No liiton lakimiehet jeesaa näitä irtisanottuja nyt.

(Saivat irtisanomislapun jossa luvattiin 2 kk:n ylimääräinen palkka, mutta peruttiin jälkeenpäin viideltä henkilöltä. Se ylimääräinen)

jjv

Arschloch
Luottamustehtävä edustamaan valitsijoitaan. Toimintatapoja on monia, mutta tarkoituksena olisi edustaa omaa viiteryhmäänsä.
Kyllä mäkin sen vähän niin koen, että jos neuvottelussa on työntekijä, esimies ja työntekijää edustava luottamusmies niin luottamusmies on työntekijän kanssa samaa mieltä, vaikkei oikeasti olisikaan. Ei luottamusmies siinä varsinaisesti ole mitään kompromissia hieromassa.

(Saivat irtisanomislapun jossa luvattiin 2 kk:n ylimääräinen palkka, mutta peruttiin jälkeenpäin viideltä henkilöltä. Se ylimääräinen)
Kiinnostais kyllä syy tuohon perumiseen.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Niin kiinnostaisi. 18 saa lapun, joista viideltä perutaan. Kaikilla työvelvollisuus ens perstaihin asti.

Työantajan perustelu käännösvirhe.