Törni
Well-known member
- Liittynyt
- 5.11.2004
- Viestit
- 11306
Totta kai voivat.leipurihiiva sanoi:potilaat ja avuntarvitsijat voivat ottaa yhteyttä niihin tahoihin, keiden vastuulle hoidon järjestäminen kuuluu. eli kuntiin ja valtioon.
Totta kai voivat.leipurihiiva sanoi:potilaat ja avuntarvitsijat voivat ottaa yhteyttä niihin tahoihin, keiden vastuulle hoidon järjestäminen kuuluu. eli kuntiin ja valtioon.
Ei se siinä mielessä konkretisoidu, että tuskin ketään syytteeseen laitetaan. Sairaaloille ja yhteiskunnalle tulee myös erittäin huomattavia kustannussäästöjä kun kalliit ja vaativat tehohoitotoimet jätetään tekemättä. Osasta ko. toimenpiteitä tarvitsevista ei myöskään tulisi enää työtä tekeviä ja veroja maksavia tuottavia kansalaisia. Hautausurakoitsijatkin saavat pienen mukavan piikin kysyntään ja voivat mahdollisesti nostaa hintoja. Samoin erilaisten vammautuneiden apuvälineitä valmistavat pääsevät nauttimaan pitkä-aikaisestekin lisääntyvästä kysynnästä, lisäksi saataneen myös normaalia enemmän läkkeitä kroonisesti tarvitsevia ihmisiä. Puhumattakaan säästyvistä palkkakustannuksista.Törni sanoi:Höpsis. Jokainen lakia lukenut ja lukematon ymmärtää, ettei tässä tilanteessa KT:n mahdollinen juridinen vastuu konkretisoidu millään tavalla.
Näin siinä varmaan tulee käymään. Ainakin jossain mittakaavassa.jps sanoi:Ei se siinä mielessä konkretisoidu, että tuskin ketään syytteeseen laitetaan. Sairaaloille ja yhteiskunnalle tulee myös erittäin huomattavia kustannussäästöjä kun kalliit ja vaativat tehohoitotoimet jätetään tekemättä. Osasta ko. toimenpiteitä tarvitsevista ei myöskään tulisi enää työtä tekeviä ja veroja maksavia tuottavia kansalaisia. Hautausurakoitsijatkin saavat pienen mukavan piikin kysyntään ja voivat mahdollisesti nostaa hintoja. Samoin erilaisten vammautuneiden apuvälineitä valmistavat pääsevät nauttimaan pitkä-aikaisestekin lisääntyvästä kysynnästä, lisäksi saataneen myös normaalia enemmän läkkeitä kroonisesti tarvitsevia ihmisiä. Puhumattakaan säästyvistä palkkakustannuksista.
Tarkoittako väitteesi noin pelkistetysti sitä, että KT laskee sen varaan, että kun potilaita kuolee riittävästi joukkoirtisanoutumisten takia, niin hoitsut palaavat töihin hyvää hyvyyttään ?Törni sanoi:Jos kysmys asetetaan niin, että kumman pokka pettää ensin kun kurjuus alkaa ja tulee ensimmäiset potilaskuolemat, niin miksi se olisi KT? Onko KT:ssa moraali korkeammalla kuin Tehyssä vai mistä moinen sinun mielestäsi mahtaisi johtua?
Erittäin mielenkiintoinen kysymys. Otetaan toinen esimerkki. Yhteiskunta (sisäministeriö) vastaa sisäisestä järjestyksenpidosta. Poliisit ryhtyvät joukkoirtisanoutumaan. Paljonko pitää rikollisuuden ja epäjärjestyksen lisääntyä, ennen kuin voidaan todeta, että yhteiskunta ei hoida sille laissa määrättyä tehtävää? Esimerkkejä voi keksiä vaikka kuinka paljon lisää.Vesku sanoi:Selvitäs Törni tuota viimeistä?
Millaisilla velvoitteilla yhteiskunnalle on sysätty sairaudenhoidon järjestäminen? Millainen on hoitotakuu? Ja muita asiaan vaikuttavaia lakeja?
Miten niistä voi kunnat/kuntainliitot/ jopa valtio ( esim jotkut suljetut psykiatriset hoitopaikat ovat kaiten valtion hallinnon alaisia) "livetä"? Ylivoimaisen esteen vuoksi?
Jos joukkoirtisanoutuminen on "ylivoimainen este", niin monesko samalla kertaa irtisanoutuva sen "laukaisee"? Miten määritellä se raja?
( Kaiten nuo valtion laitoksissa oelvat tehyläiset eivät nyt lakkoile)
ei kai niitä mikään estäkään. mutta ehkäpä silloin kynäniskaiselle java-koodarillekin selkenee, mitkä työtehtävät yhteiskunnassa ovat tärkeitä ja mitkä vähemmän tärkeitä?Törni sanoi:Lopulta tässä kuitenkin päästään perimmäisten kysymysten ääreen. Jos hoitajien 24% palkankorotukisiin suostutaan, niin mikä estää kaikkia muita lakien velvotteita toteuttavia ammattiryhmiä tekemään saman?
KT tuskin on alkujaan suunnitellut kurjuuden ja potilaskuolemien varaan yhtään mitään. Koko Tehyn strategia sen sijaan perustuu tällä hetkellä niihin.jps sanoi:Tarkoittako väitteesi noin pelkistetysti sitä, että KT laskee sen varaan, että kun potilaita kuolee riittävästi joukkoirtisanoutumisten takia, niin hoitsut palaavat töihin hyvää hyvyyttään ?
Entä mikä on arvioitu riittäväksi ylimäräisten vainaiden määräksi a) KT'n b) tehyläisten puolesta, jotta moraali ja etiikka ajavat rahan/palkan ohi?
toivottavasti KT:llä jotain pikku suunnitelmaa ollaan kuitenkin päkertämässä kasaan. tiedä vaikka joku työryhmä tai selvitysmies olisi nimitetty?Törni sanoi:KT tuskin on alkujaan suunnitellut kurjuuden ja potilaskuolemien varaan yhtään mitään.
Näin olisi ainakin syytä toimia.leipurihiiva sanoi:toivottavasti KT:llä jotain pikku suunnitelmaa ollaan kuitenkin päkertämässä kasaan. tiedä vaikka joku työryhmä tai selvitysmies olisi nimitetty?
Noin pelkistetysti tarkoittanet KT'ssä ajatellun, että taas tulee hoitsulakko, jonka vaikutukset on suojelutyövelvoitteen takia +-0, ja nyt siellä ihmetellään kuinka tässä nyt näin kävikään?Törni sanoi:KT tuskin on alkujaan suunnitellut kurjuuden ja potilaskuolemien varaan yhtään mitään. Koko Tehyn strategia sen sijaan perustuu tällä hetkellä niihin.
Tuohon kysymyksesi jälkimmäiseen osaan minulla ei ole vastausta.
En minä sitä tarkoittanut. Tarkoitin sitä, että KT:lla ei yksinkertaisesti ole resursseja hoitajien palkkavaatimusten toteuttamiseksi. Joten eivät he mitään potilaskuolemiin perustuvaa strategiaa ole etukäteen voineet laatia.jps sanoi:Noin pelkistetysti tarkoittanet KT'ssä ajatellun, että taas tulee hoitsulakko, jonka vaikutukset on suojelutyövelvoitteen takia +-0, ja nyt siellä ihmetellään kuinka tässä nyt näin kävikään?
Jep, mutta ketä voidaan PAKOTTAA hoitotöihin ja millä ehdoilla. Kas tässä pulma. :thumbup:holvius sanoi:Mikäli potilaita kuolee kuin kärpäisiä, niin pikavauhdilla uutta lainsäädäntöä kehiin.
ei ole resursseja? suomessa julkinen sektori on niin läski, että sillä pyörittäisi helposti tuplasti isompaa väestöä. ja helppoa ollutkin pyörittää, kun palkkataso on pidetty alhaalla. olisikohan nyt hyvä aika herätä?Törni sanoi:En minä sitä tarkoittanut. Tarkoitin sitä, että KT:lla ei yksinkertaisesti ole resursseja hoitajien palkkavaatimusten toteuttamiseksi. Joten eivät he mitään potilaskuolemiin perustuvaa strategiaa ole etukäteen voineet laatia.
Meinaatko, ettei kunnat voi nostaa veroprosenttia ja sitten konkurssin partaalla huutaa valtiota apuun? Nyt kun ei Kataista ja Vanhasta hänen apupoikanaan tässä asiassa vielä kiinnosta.Törni sanoi:En minä sitä tarkoittanut. Tarkoitin sitä, että KT:lla ei yksinkertaisesti ole resursseja hoitajien palkkavaatimusten toteuttamiseksi. Joten eivät he mitään potilaskuolemiin perustuvaa strategiaa ole etukäteen voineet laatia.
Totta kai voivat. Kysymys on siitä, että missä kaikissa asioissa näin voidaan toimia ja miten järjestelmä sen kestää.Sam sanoi:Meinaatko, ettei kunnat voi nostaa veroprosenttia ja sitten konkurssin partaalla huutaa valtiota apuun?
Pakottaminen ja pakottaminen. Työhalukkuus voi kasvaa kummasti mikäli hoitsuja sakotetaan esim. tuhat euroa per päivä. Sillä tahdilla muutamassa viikossa monelta hoitajalta menee asunto alta ja valtio saa kaivattuja lisätuloja.Sam sanoi:Jep, mutta ketä voidaan PAKOTTAA hoitotöihin ja millä ehdoilla. Kas tässä pulma. :thumbup:
millä perusteella näitä sakkoja jaettaisiin? ei napostellut duunin tekeminen?holvius sanoi:Pakottaminen ja pakottaminen. Työhalukkuus voi kasvaa kummasti mikäli hoitsuja sakotetaan esim. tuhat euroa per päivä. Sillä tahdilla muutamassa viikossa monelta hoitajalta menee asunto alta ja valtio saa kaivattuja lisätuloja.