Eli anestesia- ja leikkaavia lääkäreitä on niin, että päät yhteen kolisee, mutta hoitajista on huutava pula? Eli olet sitä mieltä, että hoitajien lukumäärän todella pitää kaksinkertaistua aina kerran viidessätoista vuodessa. Tällä matematiikalla meillä on kohta puoli miljoonaa hoitajaajps sanoi:Päätelmä johtuu siitä, että muutaman viime vuoden aikana on ollut lehdissä ja tv-uutisissa useita juttuja, joissa kerrotaan leikkauksia jouduttavan jatkuvasti perumaan, koska leikkaussalihoitajia ei ole
Olishan semmonenkin vanha keksintö ollut käytössä, kuin RAHA.Minka67 sanoi:Jollain pitää turvata ihmishenget
Niin, mutta kun 'normaalin' lakkoilun teho kuolee aina siihen suojatyövelvoitteeseen, niin se ei toimi.Minka67 sanoi:Tuo on vähän kaksijakoinen asia.
Tehy on kyllä oikeassa siinä suhteessa, että palkat on työhön nähden liian pienet. Toisaalta "kiristystapa" on vähemmän vastuullinen. Tuntuu pahalle jos potilaat joutuvat kärsimään siitä että nämä kinastelevat vaan keskenään eikä saa sopua aikaiseksi itse asiassa.
Oleellista tässä asiassa ja tässä tilanteessa ei nyt taida olla se millä nimikkeellä töitä tehdäänhaju sanoi:Yritän yksinkertaistaa: jos potilaiden henki lakon vuoksi on uhattuna, mielestäni osa lääkäreistä voitaisiin siirtää hoitajien tehtäviin.
Tuosta syntyy huikeat kustannussäästöt, kun lääkäri tekee ylitöinä sairaanhoitajan hommia, joita ei kunnolla osaa.Törni sanoi:Oleellista tässä asiassa ja tässä tilanteessa ei nyt taida olla se millä nimikkeellä töitä tehdäänKyllä lääkärit joutuvat myös osallistumaan näihin talkoisiin ylimääräisten työvuorojen muodossa.
Mitkä niistä sairaanhoitajan hommista kaikkein ylivoimaisimpia ovat lääkäreille?jps sanoi:Tuosta syntyy huikeat kustannussäästöt, kun lääkäri tekee ylitöinä sairaanhoitajan hommia, joita ei kunnolla osaa.
Esimerkiksi verenpaineen mittaaminen manuaalimittarilla ja vuodehoito (paskanpesu).Törni sanoi:Mitkä niistä sairaanhoitajan hommista kaikkein ylivoimaisimpia ovat lääkäreille?
Viimeisten tietojen mukaan tähän se asettuu, neljän vuoden jaksolla.Willer sanoi:Mielenkiintoinen tilanne. Veikkaan että hoitsut saavat 20 prosentin korotukset.
Jep!Willer sanoi:Viimeisten tietojen mukaan tähän se asettuu, neljän vuoden jaksolla.
Mä ajattelin pyytää n. 30% lisää kehityskeskusteluissa. Yhden vuoden jaksolla.Willer sanoi:Viimeisten tietojen mukaan tähän se asettuu, neljän vuoden jaksolla.
Minulle riittäisi 20% pienempi liksa mielekkäästä työstä ja hyvästä työilmapiiristä, vaikka aika hyvin asiat nykyiselläänkin on kun kokonaisuutta katselee.Moe Szyslak sanoi:Mä ajattelin pyytää n. 30% lisää kehityskeskusteluissa. Yhden vuoden jaksolla.![]()
Mulla taas 2 kolleegaa on irtisanoutunut mun 'puolesta', joten olen ainoa 'seniori' talossa.Sam sanoi:Minulle riittäisi 20% pienempi liksa mielekkäästä työstä ja hyvästä työilmapiiristä, vaikka aika hyvin asiat nykyiselläänkin on kun kokonaisuutta katselee.![]()
Enpä muista, iltalehdessä oli about viikko sitten haastateltu lääkäreitä, jossa sanoivat hommien tökkivän tosi pahasti leikkauksissa, koska lääkärit eivät osaisi hoitsujen hommia.Törni sanoi:Mitkä niistä sairaanhoitajan hommista kaikkein ylivoimaisimpia ovat lääkäreille?
Itte 660%Moe Szyslak sanoi:Mä ajattelin pyytää n. 30% lisää kehityskeskusteluissa. Yhden vuoden jaksolla.![]()