TEHY vs. KT: rahat tai henki!

Mangelo

Well-known member
Ihan ohi mennyt tämä pakkotyölaki, mutta kai sellainenkin on mahdollista nykyajan suomessa.

Minka67

Satunnainen jahkailija
Sijainti
Kuopio
Tuo on vähän kaksijakoinen asia.

Tehy on kyllä oikeassa siinä suhteessa, että palkat on työhön nähden liian pienet. Toisaalta "kiristystapa" on vähemmän vastuullinen. Tuntuu pahalle jos potilaat joutuvat kärsimään siitä että nämä kinastelevat vaan keskenään eikä saa sopua aikaiseksi itse asiassa.

Saa nähdä minkälainen viikko on töissä. Joudunko itsekin tekemään hoitotyötä, vai saanko keskittyä osastosihteerinharjotteluun...

Törni

Well-known member
jps sanoi:
Päätelmä johtuu siitä, että muutaman viime vuoden aikana on ollut lehdissä ja tv-uutisissa useita juttuja, joissa kerrotaan leikkauksia jouduttavan jatkuvasti perumaan, koska leikkaussalihoitajia ei ole
Eli anestesia- ja leikkaavia lääkäreitä on niin, että päät yhteen kolisee, mutta hoitajista on huutava pula? Eli olet sitä mieltä, että hoitajien lukumäärän todella pitää kaksinkertaistua aina kerran viidessätoista vuodessa. Tällä matematiikalla meillä on kohta puoli miljoonaa hoitajaa :rolleyes:

Ja siitä huolimatta hoitajapula ei hellitä. Se jatkuu ikuisesti :rolleyes:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Minka67 sanoi:
Tuo on vähän kaksijakoinen asia.

Tehy on kyllä oikeassa siinä suhteessa, että palkat on työhön nähden liian pienet. Toisaalta "kiristystapa" on vähemmän vastuullinen. Tuntuu pahalle jos potilaat joutuvat kärsimään siitä että nämä kinastelevat vaan keskenään eikä saa sopua aikaiseksi itse asiassa.
Niin, mutta kun 'normaalin' lakkoilun teho kuolee aina siihen suojatyövelvoitteeseen, niin se ei toimi.

AKT voi pistää Suomen tuonnin ja viennin jäihin, mutta hoitajat ei voi sulkea sairaaloita kokonaan. Ja sen takia he saavat niin paskaa palkkaa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Fortumin optiolla maksais aika monen sairaanhoitajan palkankorotuksen.

Taitavat hakea vielä suurempaa pottia, kun vähän katselee DÖn hintoja. Noussut 15 senttiä aika nopeasti.:mad: :mad_old:

Törni

Well-known member
haju sanoi:
Yritän yksinkertaistaa: jos potilaiden henki lakon vuoksi on uhattuna, mielestäni osa lääkäreistä voitaisiin siirtää hoitajien tehtäviin.
Oleellista tässä asiassa ja tässä tilanteessa ei nyt taida olla se millä nimikkeellä töitä tehdään :rolleyes: Kyllä lääkärit joutuvat myös osallistumaan näihin talkoisiin ylimääräisten työvuorojen muodossa.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Törni sanoi:
Oleellista tässä asiassa ja tässä tilanteessa ei nyt taida olla se millä nimikkeellä töitä tehdään :rolleyes: Kyllä lääkärit joutuvat myös osallistumaan näihin talkoisiin ylimääräisten työvuorojen muodossa.
Tuosta syntyy huikeat kustannussäästöt, kun lääkäri tekee ylitöinä sairaanhoitajan hommia, joita ei kunnolla osaa.

Törni

Well-known member
jps sanoi:
Tuosta syntyy huikeat kustannussäästöt, kun lääkäri tekee ylitöinä sairaanhoitajan hommia, joita ei kunnolla osaa.
Mitkä niistä sairaanhoitajan hommista kaikkein ylivoimaisimpia ovat lääkäreille?

Minka67

Satunnainen jahkailija
Sijainti
Kuopio
Törni sanoi:
Mitkä niistä sairaanhoitajan hommista kaikkein ylivoimaisimpia ovat lääkäreille?
Esimerkiksi verenpaineen mittaaminen manuaalimittarilla ja vuodehoito (paskanpesu).

Törni

Well-known member
MTV3:n tietojen mukaan (19.13) neuvotteluissa on saavutettu läpimurto ja sovintoesitys valmistuu vielä tänäiltana.

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan jatkoa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Veikkaan ettei tule lakkoa, ja Katainen on luvannut ylimääräistä kunnille.:eek: :ahem:

Archie

Well-known member
Willer sanoi:
Mielenkiintoinen tilanne. Veikkaan että hoitsut saavat 20 prosentin korotukset.
Viimeisten tietojen mukaan tähän se asettuu, neljän vuoden jaksolla.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Moe Szyslak sanoi:
Mä ajattelin pyytää n. 30% lisää kehityskeskusteluissa. Yhden vuoden jaksolla.:eek:
Minulle riittäisi 20% pienempi liksa mielekkäästä työstä ja hyvästä työilmapiiristä, vaikka aika hyvin asiat nykyiselläänkin on kun kokonaisuutta katselee. :eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sam sanoi:
Minulle riittäisi 20% pienempi liksa mielekkäästä työstä ja hyvästä työilmapiiristä, vaikka aika hyvin asiat nykyiselläänkin on kun kokonaisuutta katselee. :eek:
Mulla taas 2 kolleegaa on irtisanoutunut mun 'puolesta', joten olen ainoa 'seniori' talossa.:D

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Törni sanoi:
Enpä muista, iltalehdessä oli about viikko sitten haastateltu lääkäreitä, jossa sanoivat hommien tökkivän tosi pahasti leikkauksissa, koska lääkärit eivät osaisi hoitsujen hommia.

Oma kokemus kun rajoittuu pariin synnytyksessä mukaan oloon, kitarisaleikkaukseen, koiven katkeamiseen ja pariin muuhun pikkujutskaan.