Testaa oma poliittinen kantasi

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Täytynee taas osallistua testiin. Viimeksi kun sellaisen tein, niin minut luokiteltiin foorumistien mielestä Hitleriä pahemmaksi politiikan suuntautumisestani.

Minä olen Piraattipuolueen jäsen ja sellaisena pysyn.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24265
Sijainti
lappeen Ranta
Aika keskelle vihreetä ruutua meni mulla. Eli aika vasuriliberaali oon sit vissiin.

Pisti silmään kysymys, että voiko ihmisellä olla moraalia vaikkei tämä uskoisikaan jumalaan. Tai jotain tommosta. Mitä muuta tohon voi perustellusti vastata kuin että erittäin vahvasti voi olla. Moraalittomuutta ja moraalia löytyy kaikista mahdollisista "leireistä".
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Aika keskelle vihreetä ruutua meni mulla. Eli aika vasuriliberaali oon sit vissiin.

Pisti silmään kysymys, että voiko ihmisellä olla moraalia vaikkei tämä uskoisikaan jumalaan. Tai jotain tommosta. Mitä muuta tohon voi perustellusti vastata kuin että erittäin vahvasti voi olla. Moraalittomuutta ja moraalia löytyy kaikista mahdollisista "leireistä".
Aikalailla siksi, että eiväthän nämä vasemalle tai oikealle, tai demokraatti tai konservatiivi, omatutkimukset ole mistään kotoisin edes ylimaailmallisesti katsottuna.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Pisti silmään kysymys, että voiko ihmisellä olla moraalia vaikkei tämä uskoisikaan jumalaan.Mitä muuta tohon voi perustellusti vastata kuin että erittäin vahvasti voi olla.
Huomasitko kysyä Päivi Räsäseltä?

Mut joo, ihan sama pisti silmään. Kyselyssä oli monta kohtaa, joihin oli kysymysasettelun vuoksi ihan lähtökohtaisesti "pakotettu" vastaamaan tietyllä tapaa.
Tällainen räikeän epätasapuolinen kysymyksenasettelu ei ole omiaan tekemään testin lopputuloksistakaan kovin oikeaa/realisitista vaikutelmaa.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Mut joo, ihan sama pisti silmään. Kyselyssä oli monta kohtaa, joihin oli kysymysasettelun vuoksi ihan lähtökohtaisesti "pakotettu" vastaamaan tietyllä tapaa.
Tällainen räikeän epätasapuolinen kysymyksenasettelu ei ole omiaan tekemään testin lopputuloksistakaan kovin oikeaa/realisitista vaikutelmaa.
Länsimainen oikeustaju ei päde yleismaailmallisesti. :rolleyes:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24265
Sijainti
lappeen Ranta
Ei tarvitse kuin mennä USA:han (tai Lähi-itään) ja kysyä tuo kysymys rivikansalaiselta.
Noinhan se on.

Olikos se Norman Spurlockin tai jonkun ohjelmasarja, jossa vietiin ihmisiä ihan toisenlaiseen ympäristöön, johon olivat tottuneet. Muunmuassa joku aseita pelkäävä nainen aseharrastajien seuraan ja kova uskovainen ateistien joukkoon. Ohjelman lopussa se aseita pelkäävä nainen kertoi oppineensa, ettei laukaus aina tarkoita jonkun kuolemista ja uskovainen puolestaan kommentoi, että ateistillakin voi olla käsitys oikeasta ja väärästä ja vastaavaa moraalijutskaa. Siinä ohjelmaa katsoessa itsekin oppi ainakin sen ettei itsestään selvät asiatkaan ole kaikille yhtä itsestään selviä.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Ei tarvitse kuin mennä USA:han (tai Lähi-itään) ja kysyä tuo kysymys rivikansalaiselta.
Kyllä niitä kansalaisia Suomestakin löytyy, valitettavasti. Haluatko tulla esitellyksi potentiaaliselle anopilleni?

Luulen että itselläni vihreämmät vastausvaihtoehdot painoivat (vielä) lähemmäs vasenta alakulmaa. Kaipa se on sitten automaattisesti liberaarivassaria.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Economic Left/Right: 0.75
Social Libertarian/Authoritarian: -1.44

 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Yrittääkö Katainen kalastella Soini kannattajien ääniä sanavalinnoillaan:

http://www.kokoomus.fi/jyrkin-paivakirja/jyrki-katainen-perisuomalainen-edistysusko-ja-ahkeruuden-arvotus-kunniaan/ ? :doubtful:
Varmasti, kun lisäksi Katainen menee esimerkiksi Mikkeliin käymään ja antaa kaverilleen ajo-ohjeet, jossa käännytään kirkon kohdalta vasemmalle kaupungin keskustaan päästäkseen ja odottelee ruotsinkielistä vierasta vihreän puun alla ja puheessa käsitellään demokratiaa ja sosiaalisuutta, niin koko puoluekartta on kosiskeltu sanavalinnoilla.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Your political compass:

Economic Left/Right: -0.88
Social Libertarian/Authoritarian: -2.00
 
Ylös