Testikausi 2013-2014

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Alonso kellotti jo heti aamusta vajaan kymmenyksen päähän Räikkösen parhaasta ajasta.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Alonsolla käytössä sama, perästä vähän avoimempi oleva moottorikate, mitä Kimillä oli torstaina hetken aikaa. Evän juuressakin jotain uusia ilma-aukkoja.



Red Bullilla nyt ensimmäistä kertää näen "mankisiitin". Muista poiketen, se on pakoputken alapuolella. Toi on muuten sama kohta missä se oli myös viime vuonna, silloin integroituna beam wingiin.

 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Katsomalla ei selviä mitään (ainakaan meille, joku Scarbs voi jotain yrittääkin ymmärtää). Se vaihtoehto ei käynyt mielessäsi, että Ferrari on tyytyväinen siihen vanhaan versioon? Entä jos sillä voitetaan Melbournessa?
Puhu vain omasta puolestasi. Ei käynyt mielessäni, että olisivat tyytyväisiä vanhaan. Ei ne muuten toista siipeä edes olisi kokeilleet.

Kyllä katsomalla selviää paljonkin. En kyllä muista viime vuosina huipputallin käyttäneen näin pitkälle, saatikka ekaan kisaan sakkaa samaa etusiipeä, mikä oli esittelyautossa. Ei kaikkia korteja aivan heti paljasteta auton esittelyssä. Ferrarin yksinkertaisessa siivessä ilmavirrat lähinnä ohjataan suoraan taaksepäin. Renkaiden ulkoreunalle ohjataan vain vähän ilmaa, mutta ei lähellekkään yhtä rankasti kuin muut tallit Marussiaa lukuunottamatta. Yleensä nopeideissa autoissa on ollut monimutkainen etusiipi sisältäen paljon yksityiskohtia.
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Williamsin luotettavuus vaikuttaa olevan jopa selvästi parasta. Mersu-tallia on usein haettu radan varresta ja vaihdelaatikkoja on vaihdeltu. Williamsilla vain bensapumppu kerran hajonnut, muuten ongelmitta ajaneet, eikä kertaakaan kerätty radan varresta. McLareniakin on poimittu lava-autolla.
 
Viimeksi muokattu:

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Kuva RedBullin peräpäästä. Mikä lienee tarkoitus tuolla "häkkyrällä"?

 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kyllä minä tulkitsisin, että Ferrari piilottelee korttejaan. Etenkin moottori tehoja on helppo jättää reserviin. Vanhempi siipi on saattanut olla päällä syystä, että tarvitsivat dataa muualta kuin aerodynamiikasta ja uutta paremmaksi todettua ei haluttu esitellä. Riskipeliä mutta mielummin testaavat ja kokoavat palapelin ensimmäiseen gp:n kuin, että esittelisit kokonaispakettinsa kilpailukyvyn ennalta. Asiassa auttaa kokenut kuskipari.

Sama toki pätee muihinkin huipputalleihin joilla ei ole käyttöä testijakson kuninkuudelle.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kuva RedBullin peräpäästä. Mikä lienee tarkoitus tuolla "häkkyrällä"?
Tälle kaudelle ei mitään tarkoitusta, koska kuvassa on vanha auto (2012).

Edit: Taas Ferrarilla ongelmaa? Alonsolla vain 27 kierrosta.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380

Edson

Well-known member
Liittynyt
11.6.2009
Viestit
746
RedBullilla varmasti tunnelma katossa, kun radalle päästyään alkavat "luotettavat" osatkin prakata kuten nyt jarrulevyt. Vettel, dont worry, be happy.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Testeistä ei voi kauheesti päätellä, mutta kaikki mitä voi viittaa siihen, että kirves kannattaa heittää kaivoon ja naulata kansi kiinni :D

No, ehkä Alonso lentää huomenna ja kaikki on taas toisin...
Testien ajoista ei voi vetää oikein mitään johtopäätöstä joten en viiti itse viel kirveitä heitellä ettei turhaa lennä ja ikävä sitä on rueta takasi ylös nosteleen. Ei tarvii ku muistaa viime vuoden testit ja Mäkki. Muuta ei tarvitse sanoa
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Pitää vielä lisätä kun yksi jos toinenkin talli kulkee luotettavuusongelmasta toiseen niin eipä siinä silloin tarvitse paljoa korttejaan piilotella - koska ovat tuntemattomat tallille itselleenkin.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Nyt oli Mäkin vuoro jäädä radan varteen. Mikähän lienee syy.
 
Ylös