Testikausi 2013-2014

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Ensin bensaa säästämättä ja sitten toivoen turva-autoa. Varmasti houkuttaa Caterhamilla ja Marussialla, miksei muillakin. Sitten vielä taktiikoiden jakaminen. Toinen ajaa alussa hanat auki ja toinen säästää bensaa.
Voihan sen turva-auton järjestää tulevaksi.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Onko kellään tietoa löytyykö mistään listausta nopeimmista sektori-ajoista?

edit: näissä Bahrainin testeissä siis.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Ei mitenkään mahdotonta, että ensimmäisen kisan voisi ajaa Priuksella ja ottaa hyvät pisteet.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pitäähän siellä kuitenkin ajaa 90% kisakierroksista että pisteitä tulisi. Priuksella voisi tulla vähän kiire.
Ei se nyt ihan sääntöjenmukainen olisi muutenkaan.

Mutta vakavammin, tuleeko Australiassa 10 autoa maaliin? Todennäköisesti, mutta erot lienee varsin suuria. Koska kaikille on selvää, että luotettavuus on yleinen ongelma, sen pitäisi olla kehityksen pääpaino ja tavoite itse kisassa, koska maaliinpääsyllä voi jo olla pisteitä jaossa.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Ei se nyt ihan sääntöjenmukainen olisi muutenkaan.

Mutta vakavammin, tuleeko Australiassa 10 autoa maaliin? Todennäköisesti, mutta erot lienee varsin suuria. Koska kaikille on selvää, että luotettavuus on yleinen ongelma, sen pitäisi olla kehityksen pääpaino ja tavoite itse kisassa, koska maaliinpääsyllä voi jo olla pisteitä jaossa.
Tiedä sitten miten suuriksi erot kehkeytyvät. Sen verran ollut hakemista luotettavuuden kanssa, että kukaan tuskin haluaa revittää yhtään sen enempää kuin on pakko.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Ei se nyt ihan sääntöjenmukainen olisi muutenkaan.

Mutta vakavammin, tuleeko Australiassa 10 autoa maaliin? Todennäköisesti, mutta erot lienee varsin suuria. Koska kaikille on selvää, että luotettavuus on yleinen ongelma, sen pitäisi olla kehityksen pääpaino ja tavoite itse kisassa, koska maaliinpääsyllä voi jo olla pisteitä jaossa.
Se tuleeko Australiassa 10 autoa maaliin riippuu pitkälti siitä, että miten Mersu ja Ferrarimoottoristen autojen tekniikka kestää, koska Renaultmoottoriset autot hyvin suurella todennäköisyydellä hyytyvät matkan varrelle ja voi hyvinkin käydä niin, että kymmentä autoa ei saada maaliin, mutta löytyy kuitenkin 10 sellaista autoa jotka ovat ehtineet ajaa riittävästi kierroksia saadakseen itselleen sijoituksen tuloksiin.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
No elä, ihan totta? :rolleyes:

Mutta kyllä sieltä Renault -autojakin maaliin ajaa. RedBullkin säätää jäähdytyksen kohdalleen kun kiinnostaa se maaliin pääsy. Molemmat Lotukset voivat kuitenkin jäädä radan varteen.
Ja sitten on se taktikoiminen bensalla.. mutta eiköhän se maaliin pääseminen ensimmäisessä kisassa ole jokaisen tavoite.
Menee vähän niinku tuntuman ottamiseksi.
Red Bullin tavoitteena on ongelmista huolimatta edelleen maailmanmestaruus, joten ei heitä kiinnosta pelkkä maaliin pääsy vaan kyllä heitä kiinnostaa pisteille ajaminen ja pisteille pääsyä ei todellakaan ole varaa laittaa sen varaan, että edestä tulee paljon keskeytyksiä.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Redbull ei voita mestaruutta tällä kaudella. Se on melkein fakta vaikkei kausi ole edes vielä alkanut. En ihmettelisi testien perusteella vaikka parin ekan kisan jälkeen Caterhamilla olisi enemmän pisteitä kuin Bullilla.
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
No elä, ihan totta? :rolleyes:

Mutta kyllä sieltä Renault -autojakin maaliin ajaa. RedBullkin säätää jäähdytyksen kohdalleen kun kiinnostaa se maaliin pääsy. Molemmat Lotukset voivat kuitenkin jäädä radan varteen.
Ja sitten on se taktikoiminen bensalla.. mutta eiköhän se maaliin pääseminen ensimmäisessä kisassa ole jokaisen tavoite.
Menee vähän niinku tuntuman ottamiseksi.
Lotuksella on kaks talvilomalta palaavaa hermoilijaa, joten voi olla, että ne ei pääse edes testaamaan auton kestävyyttä ennen kuin ne ovat nurmikolla. :D Erittäin kutkuttavat kaksi viikkoa edessä.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Voipi olla, että jotkut tiimit jättää kisan väliinkin etteivät moottoreita turhaan paukuttelisi. Etenkin jos vapaissa harjoituksissa ei ole näkyvissä parannusta. Etenkin mersumoottoristen vakuuttava meno saattaa lisätä kynnystä lähteä "turhaan" riskeeraamaan.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Mark Gillan ja James Allen arvioivat Allenin blogissa tallien nokkimisjärjestystä talvitestien perusteella.

Mercedes häärii kukkona tunkiolla, Williams ja Ferrari kuopivat maata askeleen alempana. Seuraavina nokkimisjärjestyksessä tulevat McLaren ja Force India, ja muu kanalauma hautoo muniaan näiden takana. Päätelmien tueksi artikkelissa esitetään kierrosajoista väsättyjä kaavioita.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Voipi olla, että jotkut tiimit jättää kisan väliinkin etteivät moottoreita turhaan paukuttelisi. Etenkin jos vapaissa harjoituksissa ei ole näkyvissä parannusta. Etenkin mersumoottoristen vakuuttava meno saattaa lisätä kynnystä lähteä "turhaan" riskeeraamaan.
Voi olla, että on parempi osallistua kilpailuun kuin jättää kilpailu ajamatta, koska FIA ei varmasti hyvällä katso niitä tiimejä jotka jättäisivät ensimmäisen kisan ajamatta vain moottorin säästämistarkoituksessa ja siksi siitä voisi pamahtaa rangaistus kyseisille tiimeille lajin maineen tahraamisesta.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Voipi olla, että jotkut tiimit jättää kisan väliinkin etteivät moottoreita turhaan paukuttelisi. Etenkin jos vapaissa harjoituksissa ei ole näkyvissä parannusta. Etenkin mersumoottoristen vakuuttava meno saattaa lisätä kynnystä lähteä "turhaan" riskeeraamaan.
Kisan väliin jättämisestä tulee kyllä isot sakot kun on sitoutunut koko MM-sarjan ajamaan. Toisekseen alkukaudestahan juuri on helpompaa menestyä kun kilpailijoiden keskeytykset ja huolet ja murheet uuden tekniikan kanssa on todennnäköisempiä.
 
Ylös