Sky sportin reportissa kerrottiin, että huippunopeus syntyi edellä ajavan imussa ja pienemmällä aerolla kuin kilpailevilla talleilla, joten en vetäisi tuosta johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen.Alonso mittautti tutkaan myös ylivoimaisen huippunopeuden kaikkiin muihin verrattuna – 339,6 kilometriä tunnissa.
"Aika hyvin koneelta jossa on 75 heppaa vähemmän kuin mersussa"
Onko jollain tietoa muiden huippunopeuksista?
Omat näkemykset alkukaudesta.
Kutkuttavan mielenkiintoista nähdä Australiassa todelliset voimasuhteet eri tallien välillä, ja jotenkin tuntuu että Malesiassa nähdään vasta todelliset erot tiimien välillä . Ja sen jälkeen odotellaan jo Espanjan gp:tä jonne todennäköisesti tuodaan massiiviset päivitykset autoihin. Uskon että mestaruuden vie se joka pysty vahvimmin kehittämään autoa kauden aikana, eikä se joka on kärjessä heti. Tosin siitäkään haittaa ei ole . Joten red bullia ei voi poistaa laskuista. Pysyykö williams ferrarin, mercedeksen, mclarenin kyydissä kehitystyössä. Uskon että Ferrari ei vielä ole näyttäny parasta ja että se on heti mercedeksen perässä ja williams ja mclaren siinä ferrarin perässä. sitten tulee keskikastia force india, sauber, red bull....marussia, caterham. Lotukesta uskon että on kauden 2014 häviäjä. Taistelee sijoista 12-16 kauden aikana jos pääsevät maaliin. Ja marussia on caterhamia edellä. Red bull nousee kauden edetessä, mutta riittääkö se, en usko. Force india on taas vahvoilla joilakin radoilla. Samoin sauber.
:thumbup:Sen johtopäätöksen voi vetää että F1 vauhdit eivät ole hidastuneet V6 Turbojen myötä. Naurattaa miten paljon porua oli ekojen shakedown testien jälkeen siitä miten nää mopoautot häviää GP2:lle.
Todellakin. Ja vauhtihan tästä vaan kiihtyy! Odotan suurella innolla noiden pitkäsuoraisten ratojen speed trappeja. :eek!::thumbup:
Niinpä! Ja miten kaikki arvostetut mediat meni siihen mukaan saman tien. Ihan kuin ykskään asiantuntija ei olisi oikeasti osannut jarrutella...
Tosin täytyy sanoa, että itsekin olen lopulta yllättynyt siitä kuinka lähelle viime vuotisia Bahrainin aikoja pääsivät testeissä. Williamshan ajoi jo nopeammin kuin heidän viime vuoden autolla... Ja Bahrain ei tainnut viime vuonnakaan olla edes ihan ekoja kisoja. Kokolailla ovat siis yhdellä kierroksella kenties jo ihan vuoden takaisessa vauhdissa.
Kelpaa mulle! Russutus loppukoon. :thumbup:
Josko tänä vuonna nähtäis Monzassakin jokunen jarruvirhe. :thumbup: Edes näkyvä virheenpoikanen.Todellakin. Ja vauhtihan tästä vaan kiihtyy! Odotan suurella innolla noiden pitkäsuoraisten ratojen speed trappeja. :eek!:
Olkoot imussa tai ei niin onhan toi jo mun silmään hyvä lukema. Saapi nähdä että näinköhän nopeudet suorilla kasvavat sen 10-20km/h viime kausiin verrattuna ja lähestyttään lähelle V10 moottoreilla tehtyjä nopeuksia. Jos ei hienoa ääntä niin edes sitä nopeutta.Alonso mittautti tutkaan myös ylivoimaisen huippunopeuden kaikkiin muihin verrattuna – 339,6 kilometriä tunnissa.
Tuo Bottaksen vauhti näyttää hyvälle. Bottaksen viidennen päivän kisasimu saattaa olla paras, koska se on tehty vain kahdella pysähdyksellä. Jos tuossa olisi tehty kolme stoppia, olisi siinä todennäköisesti paras keskikierrosaika.Täällä on ennakkoanalyysia Ausseihin Bahrainin testien jälkeen http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/analyse-der-rennsimulationen-bottas-schneller-als-rosberg-8167002.html
Williams ja Mercedes siis vahvimmat, mutta harva auto pystyi ajamaan kisamatkaa. Ja ajat ovat eri päiviltä ja eri renkailla.
Ainakin jokaisella testiviikolla ajoi samallla, sitähän en tiedä onko Ferrari vaihtanut runkoa tai moottoria testien välillä.Pitääkö se paikkansa, mitä maikkarin foorumilla väitettiin, että testeissä ajettiin vain yhdellä autolla? Eli Fernando ja Kimi olisivat ajaneet samalla autolla ja Fernando lisäksi sillä 1000 km enemmän? Varmaan täällä kerrottu mutta en ehdi hakea.
Tuossa olis livenä testejä, joskin ranskan kauniilla kielelläLöytyykö linkkiä livenä testeistä talvikauden tapaan?