Testit ennen Malesiaa

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
McLaren oli ainoa talli Australiassa, jonka auto keskeytti moottorivikaan! Hienoa Mercedes. Malesian helteessä molempien Mäkkien myllyt posahtavat varmasti viimeistään jo itse kisan lämmittelykierroksella. :yuck:
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Karpow sanoi:
McLaren oli ainoa talli Australiassa, jonka auto keskeytti moottorivikaan! Hienoa Mercedes. Malesian helteessä molempien Mäkkien myllyt posahtavat varmasti viimeistään jo itse kisan lämmittelykierroksella. :yuck:
Kaikilla muilla oli säädetty rajoitinta varmuuden vuoksi turhan alhaalle... nyt ensimmäisen vklopun nähneenä säätävät koneitaan tiukemmaksi ja jo alkaa poksua...

Joo.. mäkillä oli vielä alemmas säädetty, mutta se ei liity tähän...
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
Mites se kävikään vuosi sitten Malesiassa? :)
Kimi piti pään ja myllyn kylmänä ja kruisaili ylivoimaiseen voittoon.
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
Oon jo jossain toisessa thredissä tämän sanonut, mutta minun mielestä nyt ois mc:llä tärkeintä minimoida vahingot, eli aloitetaan siitä että päästään williamsien edelle. Tässä pari pointtia miten se on mahdollista:

1. Ajetaan kevyellä kuormalla. Mc:n testi ajat ovat olleet hyviä auton ollessa kevyt ja ajat romahtaneet auton lastin lisääntyessä. Eli miksi hemmetissä valitaan 2 pysähdyksen taktiikka varsinkin kun varikkojen nopeus rajoitusta on nostettu.

2. Lähtöruutu pitää olla hyvä. Lyhyt eka stintti sanon minä. Eli tämäkin johtuu väärästä taktiikasta.

3. yksi piste tai nolla pistettä. Sama se. Koneesta kaikki irti.

4. jompi kumpi mielellään david uhrilampaaksi, joka ajaa testiä oikein kunnolla pe ja la, että saadaan auton säädöt kuntoon.
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
F1-testit keskiviikkona, Valencia:


1. Davidson BAR 1.11,940 73
2. Barrichello Ferrari 1.12,057 18
3. Gene Williams 1.12,099 91
4. Zonta Toyota 1.12,142 57
5. Montagny Renault 1.12,660 55
6. Briscoe Toyota 1.12,922 51
7. Badoer Ferrari 1.22,853 30
8. De la Rosa McLaren 1.22,919 39

Ajat tuskin on vertailukelpoisia. Rata on lainehtinut ja olosuhteet vaihdelleet.
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Finn75 sanoi:
F1-testit keskiviikkona, Valencia:


1. Davidson BAR 1.11,940 73
2. Barrichello Ferrari 1.12,057 18
3. Gene Williams 1.12,099 91
4. Zonta Toyota 1.12,142 57
5. Montagny Renault 1.12,660 55
6. Briscoe Toyota 1.12,922 51
7. Badoer Ferrari 1.22,853 30
8. De la Rosa McLaren 1.22,919 39

Ajat tuskin on vertailukelpoisia. Rata on lainehtinut ja olosuhteet vaihdelleet.
Joo noi eiliset ajat olivat jo tässä ketjussa...muutamaa viestiä ylempänä:thumbup:
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Finn75 sanoi:
onko jotain pointtia kun kopsit ajat uutisista tänne foorumille?

Mun pointti on että eipä ole juuri merkitystä noilla valencian testeillä.
Nettipoliisi iski. :)
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Finn75 sanoi:
Oon jo jossain toisessa thredissä tämän sanonut, mutta minun mielestä nyt ois mc:llä tärkeintä minimoida vahingot, eli aloitetaan siitä että päästään williamsien edelle. Tässä pari pointtia miten se on mahdollista:

1. Ajetaan kevyellä kuormalla. Mc:n testi ajat ovat olleet hyviä auton ollessa kevyt ja ajat romahtaneet auton lastin lisääntyessä. Eli miksi hemmetissä valitaan 2 pysähdyksen taktiikka varsinkin kun varikkojen nopeus rajoitusta on nostettu.
Ainoa syy miksi McLaren lähti kisaan Australiassa muista poikkeavalla taktiikalla oli se että talli toivoi turva-auton vierailevan radalla kilpailun aikana. Toivottiin samanlaista sekasorto kisaa kuin vuosi sitten. He tiesivät että MP19 ei keretä vastustajien vauhtiin ja näin olivat pakotettuja valitsemaan ns. "luuseritaktiikan". Talli on tiennyt vauhdin olevan kateissa jo aikapäiviä sitten kun ovat alkaneet puhua uudesta B mallista jo ennenkuin tämä nykyinen kohuauto ehti ajaa kisaa metriäkään.

Hyvät ystävät : Delfiini nokkainen 18-19 sarja on kaikkien aikojen suurin munaus mitä F1 historia pitää sisällään. Se on jo päivänselvä juttu.
 
Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Karpow sanoi:
McLaren oli ainoa talli Australiassa, jonka auto keskeytti moottorivikaan! Hienoa Mercedes. Malesian helteessä molempien Mäkkien myllyt posahtavat varmasti viimeistään jo itse kisan lämmittelykierroksella. :yuck:
Näinkö luulet :D
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
MaranelloRed sanoi:

Hyvät ystävät : Delfiini nokkainen 18-19 sarja on kaikkien aikojen suurin munaus mitä F1 historia pitää sisällään. Se on jo päivänselvä juttu.
Kyl mie hei sanoisin notta se suurin munaus löytyy 1995 vuodelta. McLarenin leiristä toki sekin :thumbup:
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Mutta ei se roikkunnut kuvissa mukana kuin sen yhden vuoden ja taisi suurin syyllinen silloin(kin) olla mesen kone. Seuraava McLaren olikin sitten jo ihan kelvollisen näköinen auto mutta menestys taisi olla aika vaisu.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Ambomaan Mambo sanoi:
Kyl mie hei sanoisin notta se suurin munaus löytyy 1995 vuodelta. McLarenin leiristä toki sekin :thumbup:
Häkkinen ajoi sillä kuitenkin palkintopallille monta kertaa. Tällä nykyisellä hopeaflopilla ei ole palkintopallille mitään asiaa ilman mieletöntä onnenpotkua... :yuck:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
MaranelloRed sanoi:
Mutta ei se roikkunnut kuvissa mukana kuin sen yhden vuoden ja taisi suurin syyllinen silloin(kin) olla mesen kone. Seuraava McLaren olikin sitten jo ihan kelvollisen näköinen auto mutta menestys taisi olla aika vaisu.
Aikamoinen saippualaatikko kauden 96 Mäkkikin oli... Häkä ajeli kyllä silläkin mallikkaasti muutamissa kisoissa. Toki auto oli PALJON parempi kuin kauden 1995 kammotus.

Tämä MP4-19 tosin eroo edukseen noista muista hirviöistä siinä, että oikeasta suunnasta katsottuna auto on ihan fiksun näköinen.
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
Karpow sanoi:
Häkkinen ajoi sillä kuitenkin palkintopallille monta kertaa. Tällä nykyisellä hopeaflopilla ei ole palkintopallille mitään asiaa ilman mieletöntä onnenpotkua... :yuck:
Se kertoo jotain Häkkisestä.. Toivottavasti kimi kertoo meille samoja asioita tällä kaudelle...
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
MaranelloRed sanoi:
Ainoa syy miksi McLaren lähti kisaan Australiassa muista poikkeavalla taktiikalla oli se että talli toivoi turva-auton vierailevan radalla kilpailun aikana. Toivottiin samanlaista sekasorto kisaa kuin vuosi sitten. He tiesivät että MP19 ei keretä vastustajien vauhtiin ja näin olivat pakotettuja valitsemaan ns. "luuseritaktiikan". Talli on tiennyt vauhdin olevan kateissa jo aikapäiviä sitten kun ovat alkaneet puhua uudesta B mallista jo ennenkuin tämä nykyinen kohuauto ehti ajaa kisaa metriäkään.

Hyvät ystävät : Delfiini nokkainen 18-19 sarja on kaikkien aikojen suurin munaus mitä F1 historia pitää sisällään. Se on jo päivänselvä juttu.
No toi ois ainoa asia mikä moisen munauksen selittäs. Kiitos tajuntani laajentamisesta.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
MaranelloRed sanoi:
Hyvät ystävät : Delfiini nokkainen 18-19 sarja on kaikkien aikojen suurin munaus mitä F1 historia pitää sisällään. Se on jo päivänselvä juttu.
Yksi suurimpia munauksia kyllä! Mutta toisaalta Ferrarin 21 vuotta kestänyt kuiva kausi on myös munaus. Sen tasoiselle tallille suuri häpeä. Ja onhan Ferrarilla näitä floppeja ollut 90-luvullakin. Kuten vuoden 92 auto. Mutta sitä ei sovi kieltää, että McLaren on kyllä nyt epäonnistunut karmaisevalla tavalla!

Toisaalta en voi pitää Williamsinkaan uusinta tykkiä onnistuneena, kun jää kierroksen Ferrarista.

:rolleyes:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Monta kertaa=kahdesti.

Ei vaiskaan. McLarenin tuon vuoden kampe oli kyllä aerodynaamisesti ja mekaanisesti onneton ja tehotkin oli pahasti kateissa. Suzukan kakkostila oli kyll todella mahtavan ajon seurausta. Aika-ajoissakin Mika oli sillä laitteella kolmas, edellään vain Schumacher ja Alesi. Taakse jäi molemmat Williamsit, mitä voi pitää pienoisena ihmeenä. Sitten kisassa Alesin Ferrarista petti pyöränlaakeri ja molemmat Williamsit deletoivat itsensä ulos, niin Mika nousi podiumille. Monzan kakkostila perustui enemmänkin muiden keskeytyksiin. Sanotaan nyt niin, että tänä vuonna vastaavilla onnenpotkuilla McLaren voi nousta podiumille.

Jos Montoya kilkkaa Schumin ulos Pablon menettäessä autonsa hallinnan ohittaessaan Baumgartneria kierroksella, Ralf Schumacher pyörähtää shikaanissa hiekoille pyöränlaakerin petettyä, Alonson tv-kamera irtoaa autosta ja rikkoo takana tulevan Trullin ripustuksen ja lopulta myös Alonson autosta hajoaa pyöränlaakeri. Vielä kun Buttonilta hajoaisi hydrauliikka autosta, niin Kimi voisi aivan hyvin tulla toiseksi Monzassa heti Barrichellon jälkeen. Ei tuo nyt niin uskomattomalta kuullosta.
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Jos nyt joku jotain lohtua tästä saa, eli torstain testit:
1. Pedro de la Rosa McLaren 1.09,977 (44)
2. Marc Gene Williams 1.10,245 (61)
3. Rubens Barrichello Ferrari 1.10,460 (75)
4. Anthony Davidson BAR 1.10,850 (130)
5. Franck Montagny Renault 1.10,950(135)
6. Ricardo Zonta Toyota 1.11,147 (84)
7. Ryan Briscoe Toyota 1.11,176 (82)
8. Luca Badoer Ferrari 1.11,302 (115)

McLarenilla kylläkin hyvin vähän kierroksia.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
McLaren näyttää juuri ja juuri saavan 4 päiväisen testijakson aikana kokoon yhtä paljon kierroksia kuin mitä Montagny ajaa yhdessä päivässä.
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
AMS82 sanoi:
McLaren näyttää juuri ja juuri saavan 4 päiväisen testijakson aikana kokoon yhtä paljon kierroksia kuin mitä Montagny ajaa yhdessä päivässä.
Kuten on tullut aiemminkin ihmeteltyä ... miksi Mäkkäri testaa niin vähän? Käsittämätöntä. Ei tuota voi ymmärtää, ainakaan maallikon näkökulmasta.
 
Ylös