illi
Well-known member
- Liittynyt
- 25.1.2009
- Viestit
- 368
Minä arvon ,Portugali 1990Heitän arvalla Portugali 1991
Minä arvon ,Portugali 1990Heitän arvalla Portugali 1991
Olet oikeassa, juuri näin se oli:ahem:Taisi olla kuitenkin kyseessä Tomas Jansson A-ryhmän celicalla. Hän muistaakseni keskeytti Savossa ja Rådström ajoi maaliin asti.
Arvalla Safari 86.Ei ole Portugal 1990 eikä -91 ensimmäisiä.
Jep, hieman yllättäen Safari ralli 1986 oli ensimmäinen ralli jossa vaparikoneisia ei nähty kymmenen kärjessä:Arvalla Safari 86.
Vaikka sijoitukset olivatkin hyviä, aikaero kärkeen venyi kuitenkin 1987 5.32 minuuttiin ja -88 lähes kymmeneen minuuttiin. Joku on joskus sanonut, että soraralleissa takavetoisen tehoraja tulee vastaan 250 hv:n tienoilla ja siitä ylöspäin lisäteholla ei ole juuri merkitystä.Oli siitä Cossun n. 300 hv:stä hyötyä esim. Jyväskylässäkin. Kts. sijoitukset -87 ja -88.
Oletettavasti -88 tehot olivat noin 320-340 hv ja vääntö +-500 nm. omasta kokemuksesta voin kertoa että 34 mm kuristin syö n. 30 hv ja 80-100 nm.
1983 Jari NiemiNo kysytääs sitten koska Escort BDA:lla ajettiin viimeisen kerran 10:n sakkiin Jyskälässä ja kuka ajoi ?
Nopeasti hävisivät BDA:t kärkikahinoista b-ryhmän tulon myötä.No kysytääs sitten koska Escort BDA:lla ajettiin viimeisen kerran 10:n sakkiin Jyskälässä ja kuka ajoi ?
Eroa syntyi minuutti ja sekuntti,seuraavina Alen Röhrl ja MikkolaMichele Mouton ajeli joskus huomattavan vauhdikkaasti,v.-83 Portugalissa pohjat ek 38:lla.mikä oli ero seuraavaan.(pätkän mitta 56.5 km)Uskomatonta!
Entä ensimmäinen MM-ralli, jonka 10 parasta ovat kaikki nelivetoisia?Mikä oli ensimmäinen MM-ralli jonka lopputuloksissa kymmenen parhaan joukossa ei ollut ainuttakaan vapaastihengittävällä koneella varustettua autoa?
Jyväskylä -85Mikä oli Stig Blomqvistin viimeinen MM-startti Audilla?
Eipä ollut Jyskälä -85.Jyväskylä -85
Jep.1983 Jari Niemi
Norsunluurannikko samalta vuodelta?Eipä ollut Jyskälä -85.
'89 Ruotsissa A-ryhmän 200 TQ:llaMikä oli Stig Blomqvistin viimeinen MM-startti Audilla?
Ei ollut Norsunluukaan.Norsunluurannikko samalta vuodelta?
EDIT: Kävin tarkistamassa juwrasta veikkaukseni jälkeen, ja väärinhän tuo oli
Jep, Ruotsissa 1989 VAG Swedenin ilmoittamalla 200 quattrolla. Lopputuloksissa hän oli viides ja Juwran mukaan kellotti yhdet pohjat ek:32 ja yhdet jaetut pohjat ek:35.'89 Ruotsissa A-ryhmän 200 TQ:lla
1. Jean Pierre Nicloas, Korsikalla 1984 jos tehdastiimistä puhutaan sinä mikä Peugeot Talbot Sport oli.B-ryhmän triviakysymyksiä joskus intouduin ihan kirjoittamaan ylös, vaikka helppohan näitä on juwrasta sun muualta lunttailla
1. Kuka oli ensimmäinen Peugeotille B-ryhmän valmistajien MM-pisteitä saanut kuljettaja (1p), ja missä rallissa (1p)?
2. Missä kilpailussa Lancian tehdastiimi käytti viimeisen kerran 037:aa MM-tasolla? (1p)
3. Mikä oli ensimmäinen Audi Sport Quattron MM-voitto? (1p kilpailu, +1p kuljettaja)
4: Ketkä kaksi kuljettajaa ajoivat kolmen eri tehdastiimin nelivetoista B-ryhmäläistä MM-tasolla, ja mitkä olivat automerkit? (1p per kuljettajan nimi, 1p per oikea automerkkilista)