Tiimisarja kaudella 2011

Mikä olisi paras tiimisarjasysteemi?

  • Kauden 2010 mukainen systeemi

    Äänet: 3 16,7%
  • Kotiradan mukaiset tiimit

    Äänet: 3 16,7%
  • Kotikaupungin/kotiseudun mukaiset tiimit

    Äänet: 3 16,7%
  • Vapaavalintaiset usean kuskin tiimit

    Äänet: 0 0,0%
  • Kotiseudun mukaan SEKÄ vapaavalintaisesti nimetyt tiimit

    Äänet: 5 27,8%
  • Lopetetaan koko tiimisarja

    Äänet: 2 11,1%
  • Muu / aivan sama

    Äänet: 2 11,1%

  • Äänestäjiä yhteensä
    18

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Saiskohan ens vuodeksi kaks pistesysteemiä, läskit- ja kukkakepit-kategoriat?
(joka tiimissä pitää olla 1 molempia vakinaisesti keräämäs pisteitä )
Heitetään nyt tääkin oikeeseen topikkiin josko poikis jotain :)

Ens vuonna nähdään uus tiimi "Live-Long-Läskit" :D
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Joku keskipainoraja tiimeille:eek:

Ei nyt voi olla niin vaikeaa pistelaskua olemassa, jotteiko joku excel-velho tekisi pistelaskukaavan, joka laskisi pistetilanteen, kun lätkisi vaan sijoitukset (ja nopeimmat kierrokset).
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
I have skills also.
I have skulls.

Mutta heitetääs nyt vielä tämmönen ehdotus:
- 3 kuskia/tiimi + varakuskit
- vakikuskien pisteet lasketaan yhteen
- jos joku vakikuskeista on pois, otetaan mukaan parhaan varakuskin saavuttamat pisteet

Yksinkertainen idea, helppo laskea pisteet päissäänkin. Oikeastaan vain jalostus tän kauden systeemistä.

Kuskivaihdoksiahan tehtiin tällä kaudella pääasiassa sen takia, ettei aktiivisia kuskeja meinannut riittää joka tiimissä. Varakuskit helpottais tätä ongelmaa.

Voi olla, ettei kaikki pidä varakuski-ideasta, mutta eihän sitä kenenkään ole pakko sellaiseksi mennä. Toisaalta kuitenkin vois kuulua johonkin aktiiviseen porukkaan, vaikkei niin usein itse kisailekkaan. Välillä sitten olis mahdollisuus päästä keräämään tiimille pisteitäkin.

Herrasmiessääntönä vois olla ihan järjestelmästä riippumatta se, ettei tehdä tahallaan ylivoimaisia tiimejä. Pohdiskelin tuota Oton ideaa, mikä sinänsä on asiallinen. Menee vaan helposti hankalaksi, jos halutaan säilyttää jossain määrin nykyisiä tiimejä (ja siten tiimihenkeä).
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
I have skulls.

Mutta heitetääs nyt vielä tämmönen ehdotus:
- 3 kuskia/tiimi + varakuskit
- vakikuskien pisteet lasketaan yhteen
- jos joku vakikuskeista on pois, otetaan mukaan parhaan varakuskin saavuttamat pisteet
Ihan hyvä ehdotus tosiaan.
Eiks tämä ole pitkälti sama systeemi, kuin että tiimissä olisi 3 + n kuljettajaa ja 3 parhaan pisteet laskettaisiin per kisa? Simple as that. Ilman varakuskeja vaan..
Edit: Tiimit voitaisiin rakentaa siten, että jokaisessa olisi 3 sellaista, jotka oletettavasti pyrkii ajamaan koko kauden.. Ja lisäksi isketään sitten todennäköisiä keikkakuskeja.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
uittu niin tahi näin niin pidän nykyisen tiimini yksityisenä. :mad_old:





(Renaultin moottorit + RedBullin vaihdelaatikot tilattu, suunnittelija silti vielä hakusessa, Newey lienee jo varattu :p !)


edit. eipähän tarvi arvailla minkä värin alla ajaa ens vuonna siis :p
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ihan hyvä ehdotus tosiaan.
Eiks tämä ole pitkälti sama systeemi, kuin että tiimissä olisi 3 + n kuljettajaa ja 3 parhaan pisteet laskettaisiin per kisa? Simple as that. Ilman varakuskeja vaan..
Edit: Tiimit voitaisiin rakentaa siten, että jokaisessa olisi 3 sellaista, jotka oletettavasti pyrkii ajamaan koko kauden.. Ja lisäksi isketään sitten todennäköisiä keikkakuskeja.
Muuten hyvä, mutten tykkää sanasta isketään. Tiimit saavat muodostua vapaaehtoisesti.

Tarkennin vaan, ettei tule epäselvyyksiä.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Eiks tämä ole pitkälti sama systeemi, kuin että tiimissä olisi 3 + n kuljettajaa ja 3 parhaan pisteet laskettaisiin per kisa? Simple as that. Ilman varakuskeja vaan..
Ei oikeastaan.

Tuo tapa houkuttelis keräämään useita aktiivikuskeja samaan tiimiin, jotta auto- ja sadetuurien riskit minimoituisi. En ainakaan itse näe välttämättä kovinkaan positiivisena asiana, jos top15:stä on 5 jannua yhdessä tiimissä...

Mun ehdotuksessa monikaan aktiivikuski ei luultavasti haluaisi olla varakuskina. Toisaalta osalle keikkakuskeista varakuskin jobi saattais sopia oikein hyvinkin, jos vaihtoehtona on jäädä ilman tiimiä tai perustaa oma tiimi muiden keikkakuskien kanssa.

Ois kiva harvemmin kisoissa käyvien mielipiteitä tähän ajatukseen.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Keskiarvopisteytys kuulosti aluksi oikein hyvältä idealta (tuli itsekin moista vaihtoehtoa äänestettyä pollissa), mutta siinä on kyllä se iso miinus, että paikan päällä tilanteen laskeminen on aika vaikeaa, oli sitten läppäri mukana tai ei. Tämä taas vähentää spekulointia tiimien pistetilanteessa ja vie siten mielenkiintoa pois koko tiimijärjestelmästä.

Toinen mua häiritsevä juttu on se, että hitaampien kuskien kannattaisi jäädä aina kisasta pois tiimin näkökulmasta. Parempi tilanne olisi se, että tiimi kannustaisi tulemaan mukaan, vaikka edessä olisikin se hieman hankalampi kisa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Ei oikeastaan.

Tuo tapa houkuttelis keräämään useita aktiivikuskeja samaan tiimiin, jotta auto- ja sadetuurien riskit minimoituisi. En ainakaan itse näe välttämättä kovinkaan positiivisena asiana, jos top15:stä on 5 jannua yhdessä tiimissä...

Mun ehdotuksessa monikaan aktiivikuski ei luultavasti haluaisi olla varakuskina. Toisaalta osalle keikkakuskeista varakuskin jobi saattais sopia oikein hyvinkin, jos vaihtoehtona on jäädä ilman tiimiä tai perustaa oma tiimi muiden keikkakuskien kanssa.

Ois kiva harvemmin kisoissa käyvien mielipiteitä tähän ajatukseen.
On tuossakin tietysti oma pointtinsa, mutta en tiedä millä tavalla varakuski saa minkäänlaista tiimihenkeä itseensä silloin kun kaikki vakikuskit on mukana.. Tarkoitan, että onko koko varakuski juttu ihan yhdentekevä silloin (niille varakuskeille siis).
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Yksi vaihtoehto on tietenkin se, että "FIA" pesee kätensä koko tiimisarjasta. Kukin saa tilastoida erilaisten kokoonpanojen välisiä pistetilastoja, mutta virallista tiimipistetilastoa ei olisi.

Yhtälailla olemassa olevaa tiimihenkeä (turkulaiset keskenään, livestrong, hämäläiset, Sveitsin vuoristohyypiöt, stadin jengi, Group Timanfaya) varmaan kyetään ylläpitämään ilman virallista tiimipistetaulukkoakin. Silloin on myös aivan sama minkä tasoisia kuskeja johonkin "tiimiin" kuuluu tai miten monta. Ja jos joku haluaa niitä tilastoida niin tehköön niin (mutta se joku ei olisi kukaan järjestäjäryhmästä)..

Siis tämä olisi tietysti yksi ehdotus (joka pollissakin on mainittu). Eli ei tiimisarjaa lainkaan? Ei välttämättä hassumpi ajatus sekään.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
On tuossakin tietysti oma pointtinsa, mutta en tiedä millä tavalla varakuski saa minkäänlaista tiimihenkeä itseensä silloin kun kaikki vakikuskit on mukana.. Tarkoitan, että onko koko varakuski juttu ihan yhdentekevä silloin (niille varakuskeille siis).
Tuo on hyvä kysymys ja siksi olisikin mukava kuulla ainakin jonkun harvemmin ajavan kuskin mielipide.

Tän kauden tilanteeseen verrattuna toi olisi kuitenkin mun mielestä ehdoton parannus, kun suurin osa kuskeista pääsisi sellaiseen tiimiin, jossa näkisivät edes yhden tiimikaverinsa joka kisassa, johon osallistuvat. (Tai keikkakuskien tapauksessa edes kerran vuodessa.)

Se on toki harmi, ettei varakuski pystyisi todennäköisesti tuomaan tiimille pisteitä kuin osassa kisoista joihin osallistuu. Tämä itseäkin ehdotuksessa mietityttää, mutta en tiedä kuinka suuri ongelma se käytännössä kuitenkaan olisi. Pari kertaa vuodessa kisaavalle tallimestaruus tuskin muutenkaan on maailman tärkein asia, mutta toisaalta miksei silloin tällöin voisi kavereita jelpata ja ehkä tuntea pientä tyytyväisyyden tunnetta, kun toi tiimille sen yhden ratkaisevan pisteen siinä kisassa, johon ykköskuski ei kuumeen takia päässyt.

Varakuskiksi ei olisi myöskään pakko mennä sellaiseen tiimiin, jossa kaikki osallistuvat kaikkiin kisoihin. Luultavasti tällaisia olisi kolmen hengen tiimeissä hyvin vähän, jos ollenkaan (tämän voi todeta nopeasti viime kausien pistetilastoja vilkuilemalla).
 
Ylös