Tönöilykisa 2011-finaali

Kuka voittaa voiton?

• 5. Omakotitalo

Äänet: 22 56,4%
  • 7. Omakotitalo isolla a(u)to(ta)llilla

Äänet: 17 43,6%

• Äänestäjiä yhteensä
    39
  • Äänestys suljettu. .

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Nyt on tullut aika ratkaista tönöilykisan voittaja. Alkusarjasta läpi pääsi Omakotitalo, ja sitten välierän kautta Omakotitalo isolla autotallilla.

Nyt on kaksi viikkoa aikaa (16 päivää, koska silloin on sitten lauantai), joten silloin tiedetään voittaja.

Ehdokkaathan siis olivat:

Äänestysaika alkaa nyt. Polli edelleen salainen, koska *Pyryf*.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
OKT isolla autotallilla mielikuvituksellinen tekele ja taidokkaasti tehty. Mutta omaa silmääni rassaa alaosan ja varsinkin porraskaiteiden aneemisuus. Jotain kevennystä tai yksityiskohtaa huutavat kuin Bobbis Lumipalloaan.

OKT ilman isoa autotallia tyylikäs kokonaisuus ilman mitään pröystäilyitä. Mikään kohta ei pistä silmään, että tuon olisi toivoinut tehtävän eri tavalla. Lisäpisteet viimeisen kuvan Ikean hyllystä. Ääni tälle.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Iso autotalli on ollut suosikki alkueristä lähtien (joissa en ehtinyt äänestää). Sitä paitsi varastotilaa ei ole koskaan liikaa.

Sue_me

Well-known member
Omakotitalo isolla autotallilla

Omakotitalo on asiallinen, ei siinä mitään. Mutta tuo toinen projekti on niin kreisi, että se päätyisi toteutukseen hyvin pienin (ulkonäköön lähes olemattomasti vaikuttavin) modifikaatioin jos joskus rikastun.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Muistakaa muuten äänestäessä sitten että tämä on tönönsuunnittelukilpailu, ei sisutuskilpailu. :wink:

Sijainti
Kerava
Tykkäsin tosta ekasta jotenki enempi. Kivasti luontoa ympärillä ja tonttia mihin voi joskus rakennella lisää jotain, jos vaikka tuollaiset tilukset ostaisi. Toi toinen ehkä vähän liian iso mulle.

Näin jos itse olisin valitsemassa asuinpaikaksi noista kahdesta

Sue_me

Well-known member
Tykkäsin tosta ekasta jotenki enempi. Kivasti luontoa ympärillä ja tonttia mihin voi joskus rakennella lisää jotain, jos vaikka tuollaiset tilukset ostaisi. Toi toinen ehkä vähän liian iso mulle.

Näin jos itse olisin valitsemassa asuinpaikaksi noista kahdesta
Eikai tässä mitään puutarhaa olla arvostelemassa vaan itse rakennusta :confused:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Muistakaa muuten äänestäessä sitten että tämä on tönönsuunnittelukilpailu, ei sisutuskilpailu. :wink:
Eikai tässä mitään puutarhaa olla arvostelemassa vaan itse rakennusta :confused:
Siitä hieno äänestys tämä, että ohjeistusyrityksistä huolimatta jokainen saa valita äänensä ansaitsijan juuri niillä kriteereillä, mitkä itse parhaakseen katsoo.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Talo, joka on pläjäytetty kolkon betonirakennelman päälle ei oikein miellytä. Talosta tulee mieleen jonkin sortin turvatalo, jossa asutaan suojassa maassa matelevilta kärmeksiltä ja muilta pedoilta...ehkä myös jopa zombielta. Betonirakennelman päällä oleva talo on muuten ihan ok.

Omakotitalo on perinteinen talo, jossa voisi jopa asua. Teknisestikin mielestäni taidokkaammin tehty, kuin kilpailijansa.

Ääni omakotitalolle...

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Rehvakkain ehdokas saattaisi syntyä jos yhdistettäisiin ison autotallin päällä oleva talo omakotitalon tonttiin. Kattojen suhteen peesaan PuoliPöhköä eli jos eteen tulisi tilanne, että pääsisi ihan oman mielen mukaan rakennuttamaan ökytönön niin tasakattoon en päätyisi.

Edelleen omakotitalon kokonaisuus tuo jotenkin mieleen jonkin armeijan systeemin. Johtunee yleisvihreästä värityksestä yhdistettynä tukevaan muuriin tontin ympärillä sekä isoon kellarikumpuun, jonka uumenissa varmaan kehitellään jotain räjähdejuttuja (jos kämähtää silmille pommit, pysyy räjähdykset maan uumenissa vahingoittamatta maan pinnalla olevia ihmisiä). Talon edustalla olevaan uima-altaaseen puolestaan voi sitten varmaan taaksepoistuttaa loma-asuisia varusmiehiä :doubtful:.

Isolla autotallilla varustetun omakotitalon kuvista kolmannen kohdalla voin lähes haistaa rennon kusentuoksun siinä portaikon välitasanteilla, ennemmin tai myöhemmin joku vieras siihen joka tapauksessa lorottelee kun ei viitsi/ehdi mennä vessaan saakka :ahem:.

Yllä esitetyt huomiot eivät sinänsä ole moitteita, pelkästään huomioita. Sen verran tasavahvat suunnitelmat nyt kyllä on, että en osaa ihan vielä sanoa kumpaa äänestän. Joka tapauksessa annan ääneni lunttaamatta äänenantohetken kilpailutilannetta, pois se minusta, että tarkoituksella äänestäisin johdossa tai häviöllä olevaa ehdokasta.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Suunnittelukilpailussa innovatiivisuus ajaa toteutuksen edelle. Omakotitalo näyttää toki toimivalta ja kodikkaalta, mutta varsinaisia erikoisuuksia ei ole. Konservatiivisesta ratkaisusta ei innopisteitä valitettavasti heru.
Sen sijaan iso autotalli kahmii innopisteet kotiin. Tuollaisenaan ei varmasti olisi valintani asunnoksi, mutta ääni erikoisuudelle.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Omakotitalon näköisiä toteutuksia on valmistalokuvastot ja Tuusula täynnä. Sit kun mulla on lukemattomia miljuunia rahaa, rakennutan Omakotitalon isolla autotallilla Kaliforniaan, Tyynen meren rannalle. Sillai, että noista toisista portaista pääsee suoraan biitsille :thumbup:

EDIT: Molemmat on kyllä tosi hienoja teoksia! Propsit tekijöille, veikkaan että noissa on mennyt eräskin tovi väkertäessä :thumbup:

Viimeksi muokattu: