Toinen Maailma

• Viestiketjun aloittaja AJ
  • Aloituspäivämäärä

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Tämän pitäisi tietää itse(s)kunkin eli AJ:n.

Kuka kirjailija seposti romaaniinsa virkkeen: "Mene sitten - on muitakin maailmoja kuin nämä."?

Vihje: Montoya ei ole kirjailija (saattoi sanoa noin Kimille Indyssä).

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jupla sanoi:
Tämän pitäisi tietää itse(s)kunkin eli AJ:n.

Kuka kirjailija seposti romaaniinsa virkkeen: "Mene sitten - on muitakin maailmoja kuin nämä."?

Vihje: Montoya ei ole kirjailija (saattoi sanoa noin Kimille Indyssä).
Stephen King. Musta torni -sarja. The Gunslinger, mikä se nyt olikaan suomeks.

...joo, Revolverimies.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
...tostapa tulikin mieleen, että tarttis nuita taas lukea. Kolme ekaa oon jo lukenu, mutta unohtanu kaiken niin lahjakkaasti, että joutuis varmaan aloittamaan taas alusta :(

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
OoPee sanoi:
...tostapa tulikin mieleen, että tarttis nuita taas lukea. Kolme ekaa oon jo lukenu, mutta unohtanu kaiken niin lahjakkaasti, että joutuis varmaan aloittamaan taas alusta :(
No etpä ole kaikkea näköjään unohtanut eli oikea oli vastaus! Itselläni on viides osa menossa, kaksi on vielä lukematta. Erittäin mukaansatempaavia kirjoja :thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Il Tempo Gigante sanoi:
Siitä sais alkaa väsätä elokuvaa. Ja just.

Moon lukassu kaikki 5:iisi suomennettua, kuudetta odotellessa.
Mulla on neljä ekaa suomeks ja se viides saksaks. Vois muodon vuoks hankkia ton viidennenkin suomeksi.

Kolme ekaa on pehmeäkantisina, noi kaks seuraavaa kovakantisina

Ja kyllä, vois tehdä leffankin, tosin kun vissiin Kingikään ei vielä tiedä montako osaa on tulossa ja miten toi päättyy (vai tietääkö?), niin ehkäpä ne odottelee sarjan loppua ennenkuin rupeevaat leffoja väsäilemään.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
OoPee sanoi:
Mulla on neljä ekaa suomeks ja se viides saksaks. Vois muodon vuoks hankkia ton viidennenkin suomeksi.

Ja kyllä, vois tehdä leffankin, tosin kun vissiin Kingikään ei vielä tiedä montako osaa on tulossa ja miten toi päättyy (vai tietääkö?), niin ehkäpä ne odottelee sarjan loppua ennenkuin rupeevaat leffoja väsäilemään.
Kirjoitin tuossa aiemmin vähän epäselvästi, mutta olen lukenut siis 4 ja viides on menossa. Kaksi on enää tulossa: kuudes "Song of Susannah" ja seitsemäs eli viimeinen "The Dark Tower". Näin lukeepi tämän viidennen osan alussa. Ilmeisesti ainakin tuo kuudes on jo kirjoitettu, muttei kiännetty pofinski.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jupla sanoi:
Kirjoitin tuossa aiemmin vähän epäselvästi, mutta olen lukenut siis 4 ja viides on menossa. Kaksi on enää tulossa: kuudes "Song of Susannah" ja seitsemäs eli viimeinen "The Dark Tower". Näin lukeepi tämän viidennen osan alussa. Ilmeisesti ainakin tuo kuudes on jo kirjoitettu, muttei kiännetty pofinski.
Selvo.

Eli taidanpa aloittaa alusta uusiks. Ehkä se seittemäskin ilmestyy jahka pääsen niin pitkälle :rolleyes:

Nyt olis hyvää aikaakin, kun sain vihdoinkin jo kaksi vuotta sitten aloittamani Dean Koontzin "Im Bann der Dunkelheit" -opuksen luettua loppuun :D

Mikä toi kirja sitten lieneenäkään suomeks (Ace tietää!). Lontooks Seize the Night.

Ace17

Acenteella
OoPee sanoi:
Mikä toi kirja sitten lieneenäkään suomeks (Ace tietää!). Lontooks Seize the Night.
Pimeyden vanki. :thumbup:

googletin... :frank:

Itselläni tuo kirja on alkuperäiskielellä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ace17 sanoi:
Pimeyden vanki. :thumbup:

googletin... :frank:

Itselläni tuo kirja on alkuperäiskielellä.
No niinpäs s eolikin, olihan tosta vissiin juttuakin joskus. Kaks vuotta sitten :rolleyes:

Hyvä kirjahan toi oli, en tiä miks meni noin kauan. Tuli meinaan siinä välissä luettua jokunen muukin.

Sillälaillahan mulle kävi tossa vähän hassuhkosti, että mä alotin tosta kirjasta vaikka toi on oikeestaan kakkososa Fear Nothingille (suomeks "Ilman pelkoa", mäkin kuukletin :ahem: ), jota siis en ole lukenut lain :frank:

Ace17

Acenteella
OoPee sanoi:
No niinpäs s eolikin, olihan tosta vissiin juttuakin joskus. Kaks vuotta sitten :rolleyes:
Juu niin oli juttua ja suosittelin silloin lukemaan omasta mielestäni ihan kaikista parhaan Koontzin kirjan: suom. Salama, engl. Lightning, saks. [tähän suojelusenkeli saksaksi]. Olen siitä lähtien jännittänyt rystyset valkoisena ja odottanut mielipidettäsi ko kirjasta.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ace17 sanoi:
Juu niin oli juttua ja suosittelin silloin lukemaan omasta mielestäni ihan kaikista parhaan Koontzin kirjan: suom. Salama, engl. Lightning, saks. [tähän suojelusenkeli saksaksi]. Olen siitä lähtien jännittänyt rystyset valkoisena ja odottanut mielipidettäsi ko kirjasta.
Tjaah, josko mun pitäskin sitten lukee se :D

Ok. Parin vuoden kuluttua sitten! :ahem:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

OoPee sanoi:

Kyllä niitä kirjoja tulee olemaan 7:eitsemän, niin kuin hahmo "jupla" tuossa yllä tietääkin. Kaikki kirjat on myös kirjoitettu valmiiksi, jos Kingin puheisiin on uskominen.

Siitä en ole varma, ovatko osat 6:uusi ja 7:eitsemän jo julkaistu ameriikasaa ? Ilmeisesti kyllä ?

Saanen vielä mainita, notta King on kirjoittanut entisen agenttinsa pyynnöstä novellin Rolandista. Tämä novelli sijoittuu ajallisesti Rolandin Velho-kirjassa kertoman nuoruutensa tarinan ja Gunslinger-kirjan väliin. Novelli on nimeltään "Elurian pikku sisaret". Noin 60 sivua.

Ja saanen vieläkin mainita, notta viime kesänä Revolverimiehestä ilmestyi laajennettu laitos. Sitä en ole vielä ehtinyt lukia. On muutaman kymmenen sivua pitempi, kuin alkuperäinen.

Niin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Acelle tiedoksi: Ryhdyin lukemaan "Schutzengeliä", nyt ollaan jo "kahdeksan vuotta myöhemmin" -vaiheessa. Junkie tuli just kauppaan!

Ainakin alku vaikuttaa varsin lupaavalta :ahem:

Ace17

Acenteella
Juuri tämäntapaista tietoa toivoinkin, kun saavuin juuri lähes 50:iidenkymmenen kilometrin pyörälenkiltä. :ahem: :thumbup:

patriot

Foorumin senaattori
Ace17 sanoi:
Juuri tämäntapaista tietoa toivoinkin, kun saavuin juuri lähes 50:iidenkymmenen kilometrin pyörälenkiltä. :ahem: :thumbup:
Jaa oot ruvennut pyöräileen kuten Jacques?

Ace17

Acenteella
patriot sanoi:
Jaa oot ruvennut pyöräileen kuten Jacques?
Jacquesin lapinmatka laukaisi pyöräilyinnostukseni. Tuli viikonloppuna ajeltua jonkun verran ja hommasinpa sunnuntaina matkamittarinkin. Googletin tänään jonkun kivan reitin, minkä voisi kiertää. Mitään karttaa en tietenkään reissulle ottanut, semmoinenhan on mamoja ja muita köppääsiä varten. Eksyinkin sit Puuppolan kohdalla ja lähdin ajelemaan jonnekin Tikkakosken seutuville. Kylläpä sieltäkin sit onnistuin tulemaan takaisin Jyskälään.

On se mukavaa puuhaa pyöräillä ihan tuntemattomilla paikoilla ja oikeasta suunnasta on vain hyvä aavistus. :ahem: